Toon posts:

Welke goedkope HUB moet ik nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zoek een goedkoop stil (ventilatie) hubje voor thuis, 8poorts met 10mb... Uit de pricewatch heb ik de volgende:

Compex TP1008C 8 poorts hub 10Mb
Edimax UTP Hub 8 poorts 10 Mbps
HUB C-Net CN8800TPC(F) 10Mbps 10Base
Linkpro 10 Mb/s 8 port hub
TP-Link Hub, 8 prts., 10 Mbit
Unex Hub 8 Poorts 10Mbit

Ik zoek een goedkope, en goede...

Vraag 1: welke is goedkoop, doch goed?
vraag 2: waardoor zijn er zulke grote prijsverschillen?
(bovengenoemden zijn allemaal fl.100 <, maar de meeste vergelijkbare van bijv. 3com zijn meer dan tweehonderd gulden.)

Verwijderd

Ik heb de Unex, goedkoop en bevalt best eigenlijk.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
3com... tja dan zeg je ook wel ff wat :)
Dat zijn trouwens mooie dingen.

Vrijwel alle hubs en kleinere switches zijn geluidsloos, dus dat maakt niet zoveel uit. Ikzelf heb hier een MyCom hubje staan en een 3com switch, werken beide goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja... maar wat is dan de meerwaarde van bijv. zo'n 3com?

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

meerwaarde 3com,
garantie

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Ik denk ook dat ie wat sneller is, minder collisions e.d.

Verwijderd

Waarom geen 100mbit (only) hubje? Een Target(fabrikan) 5 poorts kost < 150 piek. Doet perfect.

Verwijderd

waarom moet het toch altijd goedkoop in nederland... ik wordt er :r misselijk van ...

en dan over een paar weken hier gaan zeuren dat het niet werkt

Je lijkt wel een klant van me

Flame intended

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Op maandag 08 oktober 2001 13:49 schreef nlchandler het volgende:
waarom moet het toch altijd goedkoop in nederland... ik wordt er :r misselijk van ...

en dan over een paar weken hier gaan zeuren dat het niet werkt

Je lijkt wel een klant van me

Flame intended
Betaal jij liever 100 gulden meer voor iets dat je toch niet gebruikt/merkt? Ik niet.

[ontopic]

Volgens mij is die Edimax een prima keuze

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
3x 100Mbps hub gehad, de eerste (geen idee meer welk merk) moest ik om de dag resetten omdat de verbinding wegviel, de 2e (Target) begon na een maand of 2 zo'n herrie te maken dat ik hem weggegooid heb en de 3e (he he, eindelijk slim geworden) een 3COM. Heerlijk stil en geen last van wegvallende verbindingen. Voor mij nooit meer iets anders :)

Verwijderd

heb zelf een goedkopie unex 8 poorts kost nieuw 75 piek werkt perfect (dient om @home te sharen) 8-)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15
10/100 mbit's hub gekocht 1 jaar geleden bij de vobis ( ja de vobis! dat ik daar ooit nog wat zou kopen )
Zeer klein
5 poorts met 1 uplink poort voor maar 119 gulden.
Werkt perfect al 1 jaar ( nooit een probleem mee gehad )

Ik zou meteen voor 100mbit's gaan

American Express vraagbaak

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist een 5 poorts sytecom gekocht bij de Dixons :r

haha... tja.. ben ff bij Vobis geweest, en bij een paar anderen... ja... die bij de Dixons was het goedkoopste...

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-08 11:36
Ik hebook de Unex sinds kort, werkt perfect, ik heb eigenlijk nooit verschil gemerkt tussen hebjes :?

Verwijderd

Ik heb een edimax hub en een edimax switch, werken beide perfect.

Verwijderd

Kheb hier een 8-ports 10/100 mbit hubje van Sitecom. Super cheapo ding maar nooit problemen. Hij staat al maanden 24/7 aan en kheb er nog nooit naar om hoeven te kijken. En snel issie ook, ik haal regelmatig 8 tot 9 MB/s over dat ding.

Ennuh... "stil" ? Maken hubs geluid dan? :?

Verwijderd

Topicstarter
[/quote]

Ja, ik had eerst een 16 poorts hub van UB networks, en daar zat een stevige ventilator in... en die maakte een herrie alsofter een collone apache helicopters in zat!!!

(vandaar ook dat ik een nieuwe en vooral STILLE wou!)

*D

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 11:46

Twan V

...en er stralend uitzien

Als je later nog eens over wilt stappen op 100Mbit, maar voorlopig nog ff niet, moet je eens bij Gistron (zie Pricewatch) kijken. Daar zijn hele goedkope switches.

Een switch is een hub die zelf intelligent de bandbreedte regelt, handig voor een mix van 10 en 100Mbit.

Ding is klein, stil en toen ik 'm kocht ong. 170,- en volgens mij is ie nu niet veel duurder.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Bij funproce hebben ze ook een switch voor 180. Als die in de buurt zit dan hoef je hem niet te bestellen bij gistron.
Dat scheelt weer wat verzendkosten.

Je kan nu beter 8 tienjes meer uitgeven dan kan je later nog een 100 mbit netwerk gaaan gebruiken. En als je met meerdere pc erop zit en je bent met allemaal bestanden aan het uitwisselen dan blijft de snelheid hetzelfde.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:43
Koop gewoon die 10/100 switch bij Gistron, kost 160 piek en je bent klaar. Heb nu een HUB (3Com) en bij het minste of geringste dataverkeer (gewoon internet) knippert collision al, bespaar je ellende en doe het in 1x goed.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 15:00 schreef DeepFreezer het volgende:

Ik had een Synoptics 5000 19" hubje(tegenwoordig heet het bay networks).. die had twee 120mm fan's en een verbruik van ruim 300W... :(
heb ik maar weggedaan.. kon er niet bij slapen...
Dus ja hubs maken geluid...

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15
Tja!
ik heb dus ook die sitecom, en daar zit geen ventilator in hoor! stil als een muis.

Maar als ik even mag redeneren!
Je wilt dus 10mbit's netwerk, en as je dan een HUB neemt dan kan je van de 7 poorten een 100mbit's netwerk kaart hebben en die laastse een 10mbits en dan werkt alles dus op 10mbits ( reden om misschien dus op 10mbit's HUB te gaan zitten )

Neem je SWITCH dan gaan alle apparaten met een 100mbit's netwerk kaart, met 100mbit's met elkaar communiceren, en alleen die 1ne met 10mbit's met de rest.
Ik zou dan dus voor de switch gaan ( voorheen niet aan gedcht, maarja we hebben allemaal 100mbits).
Mocht ik het fout hebben, verbeter me dan!

American Express vraagbaak

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Die 8 ports 100 MBit switch van gistron!

[topic=219884/1/50]

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
ja dat is wat, heb altijd dikke hubs gehad (leuk he als je er voor nix aan kan komen), 3com, baystack, synoptics, allemaal 16 of 24poorters,en zelfs een 48poorter, maar goed das allemaal 10mbit, nu dus die switchje van gistron, wat een klein ding, maar snel!!, dik 7mb/s

De text heb ik er zelf bijge-edit..
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/gistron-switch/ledjes!.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/elmo/gistron-switch/overzicht.jpg

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1