onjuiste functie na cd branden :?

Pagina: 1
Acties:

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-03 09:55
Ik heb nog een oud brandertje (hp7200i) en op zich doet ie het prima, alleen tergend traag, het is immers een 2 speed.

Maar wat ik de laatste tijd bij een groot deel van de cd's heb die ik heb gebrand: Ik stop de cd in de gewone cd-rom speler (aopen 52x) en als ik hem dan in de verkenner wil accessen dan zegt ie "onjuiste functie" :?

Doe ik hem in de brander doet ie het perfect, meestal divx filmpje en die speelt dna ook prima af in de brander. zijn de 80min cd's wel stampvol trouwens.

Met het branden zelf geeft ie nix geen foutmeldingen ofzo, nero zegt gewoon netjes Burn process succeeded @ 300kb/s

waar kan dit aan liggen?

• KillerB
Niemand ;(

Verwijderd

Brand je op het juiste formaat?
ISO 9660 met Joliet-indeling, Mode 1.

Je hebt namelijk ook nog ISO/UDF, UDF, Hybride, Mixed cd, veel cd-rom-spelers kunnen hier problemen mee hebben.

Rond je de cd af? Finalize cd.
Gebruik je multi-sessie of niet?
Disk at once en Track at once kan ook verschil uit maken..

Lees de helpfiles van je brandprogramma eens goed door..

Have fun !!

• KillerB
settings staan allemaal op standaard en het zijn niet ALLE cd's die mislukken. Alleen wel erg regelmatig dat er 1 of 2 mislukken. Anders had ik het ook wel geweten :(

nee geen multisessie en ja ik sluit af

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• KillerB
Op dinsdag 09 oktober 2001 19:23 schreef Oscar the Grouch het volgende:
Move HA -> OM
dankje

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik heb wel eens gehoord dat branders wel eens scheef worden na verloop van tijd. De spoortjes liggen net niet helemaal meer waar de CD-ROM-speler ze verwacht en dan doet 'ie 't in de ene drive wel, en in de andere niet. Ik weet dat dit met diskettes sowieso werkt. Beschreven door ComputerA, niet kunnen lezen in ComputerB, maar andersom soms wel en soms niet. Het lijkt mij dat dit bij CD's nog veel kleinere marges zijn. Het zou bijvoorbeeld met de temperatuur van de brander te maken kunnen hebben.

Verwijderd

DirectCD van Adaptec en Incd van Nero kunnen de foutmelding: Onjuiste functie veroorzaken, als je deze de-installeert, dan is het hoogstwaarschijnlijk verholpen (als je deze hebt geinstalleerd)
Pagina: 1