versterker kraakt

Pagina: 1
Acties:
  • 886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Ik heb op de line-out van m'n Terratec Xlerate Pro een normale hifi-versterker aangesloten met daarop 2 speakers...

Ik heb nooit problemen gehad hiermee maar sinds ik verhuisd ben kraakt de versterker soms... op willekeurige momenten even heel kort, de versterker slaat dan uit en een paar seconden later schakelt hij zichzelf weer in. Ook als ik op de tafel ram waarop de versterker staat, kraakt hij ook even en slaat hij ook uit en even later weer in.

Hij kraakt NIET als ik aan de volumeknop draai of aan andere knoppen zit. Het kraken gaat steeds op hetzelfde volume ongeacht de instellingen van de versterker...

Ik dacht eerst aan stof ofzo, ik heb toen de kap van de versterker gehaald en er een aantal keer flink doorheen geblazen, maar dit mocht niet baten

Wie kan me helpen dit irritante probleem op te lossen?

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

Klinkt als sluiting/slecht contact. Zeker als je zegt dattie even uitslaat lijkt het op sluiting aan de uitgang (al dan niet intern)

If it's just us, it seems like an awful waste of space

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Ja slecht contact op zekers...Kans is trouwens gorrt dat het slechte contact zich in het binneste van je versterker bevind, meestal zijn het brakke sodeerpunten bij het voedingsgedeelte.

Schroef open (nadat je alle kabels hebt gechecked natuurlijk ;) ) en loop de print langs om te zien of er ergen brakke lassen zitten.

Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• LG_Greenman
  • Laatst online: 18-08 07:36
wel eens van gehoord geloof ik, dan moet je ff de antenne van je stereoinstallatie afhalen en als het dan weg is moet je ff bij de electronicaboer een ontstoringssetje halen en die tussen je antenne zetten

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Op maandag 08 oktober 2001 13:36 schreef LG_Greenman het volgende:
wel eens van gehoord geloof ik, dan moet je ff de antenne van je stereoinstallatie afhalen en als het dan weg is moet je ff bij de electronicaboer een ontstoringssetje halen en die tussen je antenne zetten
Dat is een aardebrom waar je op doelt, dat heeft nix met afslaan enzo te maken. Daar slaat ie iig niet van af. Is echt een slecht contact ergens, ook aangezien het feit dat als je op de tafel slaat hij een tik krijgt.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Probeer alles eens door te solderen, dus alle eilandjes een keer laten vloeien en eventueel een beetje tin erbij.
Kans is groot dat het dan beter gaat, veelvoorkomend probleem.

http://texturizer.net/firebird/

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
kortsluiting denk ik ook, heb ik ook gehad alleen dan op een heel vervelend plekje. me rechterkanaal gaf dus ff een kleine steekvlam en toen was alles zwartgeblakerd
Pagina: 1