Alles komt goed!
Op de volgende manier:
cdrom:
Ga naar een xterm teksconsole of iets dergelijks en doe dit:
Voor hd:
cdrom:
Ga naar een xterm teksconsole of iets dergelijks en doe dit:
code:
1
2
3
4
5
| su - <vul password root in> mount /dev/hd<waar dit je cdrom is a, b, c, d> /mnt/cdrom <Als deze dir nog niet bestaat maak hem dan aan> Dus: mount /dev/hdc /mnt/cdrom |
Voor hd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| su - <vul password root in> mount /dev/hd<waar dit je harddisk is is a, b, c, d + het nummer van die partitie dus je krijgt iets als hda1 of hda2.> /mnt/dos <Als deze dir nog niet bestaat maak hem dan aan> -t vfat <Dit doen als je drive fat32 is> Dus: mount /dev/hda1 /mnt/dos -t vfat |
Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
Kijk aan zoŽn antwoord heb ik iets. Hartelijk dank ervoor.
Alles komt goed!
Verwijderd
als ik jouw was zou ik oko ff de FAQ van NOS bekijken daar staat veel handige info in over het hoe te doen van basis dingen zoals dit.
waarschijnlijk staan daar ook antwoorden in voor vragen die je over een tijdje wilt gaan stellen.
waarschijnlijk staan daar ook antwoorden in voor vragen die je over een tijdje wilt gaan stellen.
Bijdehante Nozem. En ook nog melden in stoute usertjes.
Triest. Lees zelf dit eens:
modbeleid m.b.t. utfs en rtfm:
[topic=230714/1/25]
Triest. Lees zelf dit eens:
modbeleid m.b.t. utfs en rtfm:
[topic=230714/1/25]
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Mjah, maar eigenlijk heeft ie wel gelijk. Maar goed, de topicstarter heeft antwoord
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
ja ok maar je kan zulk soort dingen ook anders zeggen.Op maandag 08 oktober 2001 14:01 schreef Jotti het volgende:
Mjah, maar eigenlijk heeft ie wel gelijk. Maar goed, de topicstarter heeft antwoord
en voor een gemidelde linnux gebruiker mag mounten dan wel orde van de dag zijn voor een linux noob lijkt het natuurlijk al snel heel moeilijk.
dus kan ik ook wel snappen dat hij het vraagt.
Verwijderd
ok, jullie hebben ook wel gelijk, ik had niet meteen met utfs hoeven te gooien, maar toch, het is wel echt zo'n vraag. ik bedoel, ik weet ook niet veel van linux, maar da's zo'n beetje het eerste wat je leert. dat kun je toch overal opzoeken?
maar goed, ik zal proberen volgende keer de vraag ook ff te beantwoorden. de topicstarter heeft gelukkig antwoord
maar goed, ik zal proberen volgende keer de vraag ook ff te beantwoorden. de topicstarter heeft gelukkig antwoord
Ja inderdaad jullie hebben gelijk ik had inderdaad de search kunnen gebruiken. Maar omdat het er niet in precies die woorden stond hoe het nou moest dacht ik van laat ik het eens op mijn manier vragen. Maar ok. Ik vind het er interessant uit zien en zal me er zeker in gaan verdiepen. Nogmaals bedankt voor de reacties.
Alles komt goed!
Verwijderd
nee, zo bedoel ik het niet.Op maandag 08 oktober 2001 23:16 schreef Peoples het volgende:
Ja inderdaad jullie hebben gelijk ik had inderdaad de search kunnen gebruiken. Maar omdat het er niet in precies die woorden stond hoe het nou moest dacht ik van laat ik het eens op mijn manier vragen.
ik bedoel: sorry.
ik heb geen excuus voor mijn gedrag. ik liet me even gaan.
sorry dat jij nu net slachtoffer werd.
maar ik weet zeker dat meer mensen hier een beetje ziek worden van al die vragen die je zo op kunt zoeken. maar ik had 't niet moeten doen, dat draadje over omgang bij een utfs-vraag is er niet voor niets.
nogmaals: sorry.
En het is natuurlijk ook een feit dat de documentatie voor linux bar slecht is, d'r zijn nergens How-to files te vinden, man pages zijn ook nergens te bekijken, ze zouden die dingen natuurlijk ook allemaal op cd-moeten zetten en hij is natuur de eerste in de wereld die dit probleem heeft, dus is het nog nergens gedocumenteerd.en voor een gemiddelde linux gebruiker mag mounten dan wel orde van de dag zijn voor een linux noob lijkt het natuurlijk al snel heel moeilijk.
dus kan ik ook wel snappen dat hij het vraagt.
ik hoop dat ik er geen sarcasmode bij hoef te zetten
een schoner internet begint bij jezelf
Pagina: 1