Toon posts:

MSI K7T Pro (6330)+TBird 800 > FSB omhoog = vast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi there,

Ik heb een MSI K7T Pro (VIA KT133 chipset) en een Athlon Thunderbird 800. Ik heb een tijdje gedraaid op 8 x 110MHz, wat resulteerde in een kloksnelheid van 880MHz. Dit liep niet helemaal lekker, waarom weet ik niet. Ik weet niet zoveel van overklokken, dus ik had ook helemaal niet naar het voltage gekeken ofzo. Ook mijn PCI klok gaat gelijk omhoog (FSB en PCI klok staan gelinkt volgens mij), dus dat zou ook vast wel problemen kunnen geven.

Nu wilde ik het weer eens proberen, met een betere koeler, voltage ietsjes omhoog en een FSB van 107Mhz. Als ik dit probeer, of zelfs maar een FSB van 101MHz, boot mijn pc niet meer :?

Wat kan hier aan de hand zijn?

Verwijderd

Kt133-chipset series staan erom bekend dat ze heel slecht met de fsb zijn over te klokken. Dus als je bv fsb 105 haalt mag je al heel blij zijn!(ikzelf kwm niet verder dan 101)Je kunt het beste je processor unlocken en met multipliers gaan overclocken!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat verklaart niet echt waarom ik hem eerst "makkelijk" tot 110MHz kreeg... Ik denk ook niet dat er een echte oorzaak voor is dat het nu niet meer lukt. Misschien toch eens kijken naar een ander bordje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen komen omdat ik sindsdien er ander geheugen in heb zitten? Er zat eerst normaal 2x 128MB PC100 in en nu 1x 256MB PC133 van Infinion. Dit is cas3 geheugen, maar draait (bij 800MHz) probleemloos op cas2. Zou het kunnen zijn dat het geheugen (op cas2) de boosdoener is?

Verwijderd

Dat zou geen enkel probleem moeten zijn!
heb je geheugen misschien op +33 staan ten opzichte van je cpu? maar dan nog zou het vaak zonder problemen hoger moeten trekken... al aan gedacht je vcore te verhogen?

Verwijderd

Zijn er nog grote temperatuurverschillen tussen je eerste&tweede koeler?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geheugen kan maar op 2 snelheden werken: 100MHz of 133MHz. Dit staat los van de CPU/FSB snelheid en wordt apart in het bios ingesteld. Ik zou mijn geheugen dus niet eens kunnen overklokken op dit bord.

Het verschil tussen de twee koelers is een paar graden. Bij 12 uur full load is de cpu (op 800Mhz) nu 50 graden i.p.v. 53 met de oude koeler. Idle is het geloof ik 42 tegen 45.

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Volgens MSI is dat bordje helemaal nie geschikt voor oc'en en gaat ie dan zeer instabiel lopen. ik heb em ook gehad en kon de fsb nie eens instellen. nu ASUS A7V266 en nu draait me duron 600 op 800 mhz zeer stabiel :)

Tweakers Discord

Pagina: 1