het antwoord is ja, maar wat was de vraag!
Heel vaag ik heb gewoon gepoast?
Maar ik heb dus een functie om m'n content altijd in het midden van het beeld te plaatsen maar bij ns6.1 wil de pagina niet laden:
die 200px voor ns6 is gewoon om te testen.
zie http://paragonxls.xs4all.nl/NS6/
Maar ik heb dus een functie om m'n content altijd in het midden van het beeld te plaatsen maar bij ns6.1 wil de pagina niet laden:
code:
1
2
3
4
| function Test() {
if (bw.ie5 || bw.ie55 ||bw.ie6) document.getElementById('position').style.posLeft = ((document.body.clientWidth/2)-380);
if (bw.ns6) document.getElementById('position').style.posLeft = 200px;
} |
die 200px voor ns6 is gewoon om te testen.
zie http://paragonxls.xs4all.nl/NS6/
Probeer dit eens:
code:
1
| if (bw.ns6) document.getElementById('position').style.left = 200px; |
Ik dacht dat het door een loadbar kwam, maar dat is het ook niet. Ik heb nu:
Maar door de regel: if (bw.ns6)... krijg ik nu ook in IE een error en wordt er niet gepositioneerd.
code:
1
2
3
4
| function Test() {
if (bw.ie5 || bw.ie55 ||bw.ie6) document.getElementById('position').style.posLeft = ((document.body.clientWidth/2)-380);
if (bw.ns6) document.getElementById('position').style.left = 200px;
} |
Maar door de regel: if (bw.ns6)... krijg ik nu ook in IE een error en wordt er niet gepositioneerd.
Ik zal even kort een klein basisprincipe van if-then-else constructies toelichten:
Je doet hier een check of de browser IE 5 - 6 is. Daarna doe je nog een keer de check of de browser NS6 is. Maar het een sluit het ander uit. Gebruik dus else if bij de tweede if:
geen idee of dat je probleem oplost, maar dat zag ik eventjes tussendoor
Je doet hier een check of de browser IE 5 - 6 is. Daarna doe je nog een keer de check of de browser NS6 is. Maar het een sluit het ander uit. Gebruik dus else if bij de tweede if:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| f = document.getElementById; // wat minder typwerk :)
function Test()
{
if ( !f )
return false;
if ( bw.ie5 || bw.ie55 ||bw.ie6 )
d ( 'position' ).style.posLeft = (
document.body.clientWidth / 2 - 380
);
else if (bw.ns6)
d ( 'position' ).style.left = 200px;
} |
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Maakt niks uit hij geeft nog steeds een error en positionering ho maar. Komt allemaal door die regel van ns6. Er wordt een object verwacht bij regel 16 en dat is de aanroep van Test()Op maandag 08 oktober 2001 14:14 schreef drm het volgende:
Ik zal even kort een klein basisprincipe van if-then-else constructies toelichten:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14f = document.getElementById; // wat minder typwerk :) function Test() { if ( !f ) return false; if ( bw.ie5 || bw.ie55 ||bw.ie6 ) d ( 'position' ).style.posLeft = ( document.body.clientWidth / 2 - 380 ); else if (bw.ns6) d ( 'position' ).style.left = 200px; }
mag ik even wat source zien waar dat object bw beschreven wordt?
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Op maandag 08 oktober 2001 15:19 schreef drm het volgende:
mag ik even wat source zien waar dat object bw beschreven wordt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| function lib_bwcheck(){ //Browsercheck (needed)
this.ver=navigator.appVersion
this.agent=navigator.userAgent
this.dom=document.getElementById?1:0
this.opera5=this.agent.indexOf("Opera 5")>-1
this.ie5=(this.ver.indexOf("MSIE 5")>-1 && this.dom && !this.opera5)?1:0;
this.ie6=(this.ver.indexOf("MSIE 6")>-1 && this.dom && !this.opera5)?1:0;
this.ie4=(document.all && !this.dom && !this.opera5)?1:0;
this.ie=this.ie4||this.ie5||this.ie6
this.mac=this.agent.indexOf("Mac")>-1
this.ns6=(this.dom && parseInt(this.ver) >= 5) ?1:0;
this.ns4=(document.layers && !this.dom)?1:0;
this.bw=(this.ie6 || this.ie5 || this.ie4 || this.ns4 || this.ns6 || this.opera5)
return this
}
var bw=new lib_bwcheck() |
Komt van dhtml central.
Ik heb even een kalere versie op http://www.xs4all.nl/~paragonx geplaatst omdat daar alles in de source staat. Deze werkt alleen in IE wat het positioneren aangaat.
• Consequent zijn in je code is wel makkelijk. Zet bijvoorbeeld overal een ; achter.
• dit werkt bij mij wel in Mozilla en NS 6.1 en IE:
ik begrijp eerlijk gezegd niet hoe je bij de property "posLeft" komt...
Het object bw heeft geen property ie55, kijk maar in de function lib_bwcheck
• dit werkt bij mij wel in Mozilla en NS 6.1 en IE:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| function Test() {
if (bw.ie5 || bw.ie55 ||bw.ie6) {
document.getElementById('position').style.left = ((document.body.clientWidth/2)-250);
document.getElementById('position').style.top = ((document.body.clientHeight/2)-210);
}
else if ( bw.ns6 ) {
document.getElementById('position').style.top = '200px';
document.getElementById('position').style.left = '200px';
}
} |
~ Gottfried Leibniz
je weet trouwens dat er voor het content-altijd-in-het-midden-plaatsen ook de center-tag is?
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:58 schreef wicher het volgende:
je weet trouwens dat er voor het content-altijd-in-het-midden-plaatsen ook de center-tag is?
~ Gottfried Leibniz
Pagina: 1