Ik heb nu een amd config. met RAID. Binnenkort ben ik van plan om over te stappen naar Pentium4 met RAID. Kan ik mijn 2 hardeschijven overzetten naar mijn pentium 4 zonder dataverlies ? Ik gebruik RAID-0 striping.
En dan moet ie ook nog dezelfde bios revisie hebben als je eerst had, anders kan 't nog foutgaan.Op maandag 08 oktober 2001 12:12 schreef vinnie_van_wham het volgende:
Misschien alleen als het dezelfde RAID controller gebruikt.
dus als je een mobo hebt met onboard raid controller kan je dus eigenlijk nooit meer op een ander mobo overstappen als daar niet dezelfde raid controller op zit?
das niet zo best...
kan je dus veel beter een losse controller kopen die makkelijk naar een nieuw mobo is mee te verhuizen.
begrijp ik dit nou allemaal goed?
das niet zo best...
kan je dus veel beter een losse controller kopen die makkelijk naar een nieuw mobo is mee te verhuizen.
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Jah, of je backupt alles ffOp maandag 08 oktober 2001 17:15 schreef GiLuX het volgende:
dus als je een mobo hebt met onboard raid controller kan je dus eigenlijk nooit meer op een ander mobo overstappen als daar niet dezelfde raid controller op zit?
das niet zo best...
ghost file maken en dan daarna je raid terugzetten, heb je zekerheid.
een schoner internet begint bij jezelf
een ghost file van pakkem beet 70gig?
moet je maar net ff een schijfje hebben liggen waar dat oppast...
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Verwijderd
ik heb mijn raid wel een keer overgezet van een abit kt7 (dat stuk ging) naar een nieuwe abit kt7
in eerste instantie werkte hij nog
maar na een paar dagen
was ie ineens "broken" kweetniet of het door het overzetten kwam maar van dezelfde soort controller naar de zelfde soort controller kan dus ook al problemen geven...
in eerste instantie werkte hij nog
maar na een paar dagen
was ie ineens "broken" kweetniet of het door het overzetten kwam maar van dezelfde soort controller naar de zelfde soort controller kan dus ook al problemen geven...
Ik heb mijn twee schijven in RAID-0 config overgezet vanuit een ABIT KT7-raid naar een Epox 8K7A+. Geen enkel probleem gehad.
Beide hebben uiteraard de fameuze Highpoint controllers (die van de Epox had overigens een nieuwere bios maar dat maakte kennelijk dus niet uit).
Wie heeft er dan ook 1 schijf van 70 gig en deze helemaal volgezet? Een paar partities doen wonderen, defragmenteert ook een stuk minder.Op maandag 08 oktober 2001 18:44 schreef GiLuX het volgende:
een ghost file van pakkem beet 70gig?
hoe dan ook,Op dinsdag 09 oktober 2001 12:43 schreef kEUS het volgende:
[..]
Wie heeft er dan ook 1 schijf van 70 gig en deze helemaal volgezet? Een paar partities doen wonderen, defragmenteert ook een stuk minder.
als je 2x40 gig hebt hangen moet je dat toch echt allemaal overzetten ongeacht over hoeveel partities je het hebt verdeeld..
je kan met ghost bepalen of je een partitie backuped of een hele schijf. Je kan ook alleen data laten backen, + comprimeren.Op woensdag 10 oktober 2001 10:36 schreef GiLuX het volgende:
[..]
hoe dan ook,
als je 2x40 gig hebt hangen moet je dat toch echt allemaal overzetten ongeacht over hoeveel partities je het hebt verdeeld..
Pagina: 1