Toon posts:

Vpn verbinding ( en dan )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een NETGEAR 314 Router en wil een VPN verbinding maken ( zodat ik op me thuis netwerk kan als ik op me werk ben.. ) en om het gewoon te testen

Wat zou ik moeten instellen bij mijn router ? zodat hij weet dat 192.168.0.2 de Vpn server is.. of is mijn router de vpn server

Verwijderd

Probeer eerst is of je de pc kunt pingen, zowel op netbios naam en ip. Als dat kan zou je een netwerk verbinding moeten kunnnen maken in je explorer.
Hoe heb je trouwens je VPN geconfigureerd, krijgt de VPN client een IP adres van een dhcp, of mag ie een zelf opgegeven ip adres behouden.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu op me werk.
en het werk heeft een domein en in het domein heb ik een VPN gemaakt om te testen.

ik kan wel pingen en ik kan verbinding maken en ik heb een ip van de vpn server gehad

Thuis wil ik het namelijk ook gaan doen:
alleen heb ik een Netgear router er tussen en dan moet je zeker een poort doormappen ? als je een server wil draaien ( Vpn inkomende verbindingen toestaan )

hoe zou je dat moeten doen

Verwijderd

Ik ben geen kenner in routers programmeren, maar je kunt dus in je router een ip adres toewijzen die alles mag, en dan de route naar dat ipadres toevoegen op je server. Volgens mij moet je dan een VPN kunnen starten, mocht je alsnog een poort open moeten zetten dat moet je effe zoeken welke poort PPTP gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
mm.. ik kan bij me netgear 314 niet zeggen van DIE PC KAN ALLES... kan wel poorten door mappen..

er zit VPN ondersteuning op maar hoe ?