Harde schijf stuk??

Pagina: 1
Acties:

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Hallo, ik heb sinds kort een Linux server (Slackware 8) tussen m'n workstation en internet hangen. Deze computer komt van een kantoor waar hij afgeschreven was omdat er een virus op scheen te zitten en 'onherstelbaar' beschadigd was. Zonder veel moeite (formatteren en fdisk /mbr) heb ik hem weer aan de praat gekregen en Linux op geinstalleerd. Der is alleen 1 vaag dingetje: Het lampje van de schijf brandt de hele tijd. Het knippert dus niet, maar staat gewoon altijd aan.
Laatst een keer gereboot, en Linux gaf een enorme lijst met CRC errors. Na e2fschk te hebben gedaan was alles weer gefixed (zei hij), maar nog steeds brandt het lampje altijd.
Ik vraag me dus af of dat virus misschien toch iets verneukt heeft.
Ik heb hem niet nog een keer gereboot, onder het motto, 'draait het, laat het dan draaien'.
Ik vraag me dus af of er mensen zijn die hier meer van weten, of die iets soortgelijks hebben gehad.

Mvg, Gertjan

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ja ik heb zoiets ook wel eens gehad, hardeschijf-led brandde hele tijd en het leek net of wilde die hardeschijf de hele tijd in sleepmodus gaan want hij moest iedere keer dat er iets geladen moest worden weer 'wakker worden'...

toen ik ff nakeek bleek dus dat een ide-kabel verkeerdom zat... Ik weet zo niet meer of dat die in het mobo verkeerdom zat of in de hd, maar ik geloof dat het het mobo was |:(
Controleer dit eerst maar eens voordat je je hd als kapot gaat beschouwen }:O

Hoi

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 23:14 schreef nobody122 het volgende:
toen ik ff nakeek bleek dus dat een ide-kabel verkeerdom zat...
Aha, dat zal ik eens nakijken. Toen ik de computer in elkaar gezet had dee hij namelijk helemaal niks. Bleek toen ook dat de IDE-kabel verkeerd omzat. Aan 1 kant omgedraaid en toen dee hij het wel, maar het zou natuurlijk kunnen dat de andere kant ook nog moet :)

Ieg bedankt voor de reactie, Gertjan

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 19:00

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Alsof een schijf uberhaupt werkt met een omgedraaide ide kabel. Zolang je er wat mee kunt (beter gezegd: je bios ziet em) zit de ide kabel goed.
Wat wel een problem kan zijn is de jumper setting, die kun je wel ff checken of ie goed zit...
En als die schijf echt vreemd blijft doen, tja, dan misschien toch maar voor een meiertje een paar gig schijfje erin zetten, binnenkort zijn de hcc dagen weer en daar heb ik vorig jaar al een 10gig seagate voor 160,= gescoord, dat soort prijzen zullen je de kop ni kosten denk ik zo :P

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Alsof een schijf uberhaupt werkt met een omgedraaide ide kabel. Zolang je er wat mee kunt (beter gezegd: je bios ziet em) zit de ide kabel goed.
:?

zeg denk jij soms dat ik hier een partijtje zit te liegen ofzo (8>???

:(

Het is echt waar dat toen ik die ide-kabel om had gedraaid, hij het weer normaal deed, daarvoor deed hij het wel, maar heel erg traag en het ledje bleef, zoals ik al verteld heb, de hele tijd branden...

Hoi