Hallo, ik heb sinds kort een Linux server (Slackware
tussen m'n workstation en internet hangen. Deze computer komt van een kantoor waar hij afgeschreven was omdat er een virus op scheen te zitten en 'onherstelbaar' beschadigd was. Zonder veel moeite (formatteren en fdisk /mbr) heb ik hem weer aan de praat gekregen en Linux op geinstalleerd. Der is alleen 1 vaag dingetje: Het lampje van de schijf brandt de hele tijd. Het knippert dus niet, maar staat gewoon altijd aan.
Laatst een keer gereboot, en Linux gaf een enorme lijst met CRC errors. Na e2fschk te hebben gedaan was alles weer gefixed (zei hij), maar nog steeds brandt het lampje altijd.
Ik vraag me dus af of dat virus misschien toch iets verneukt heeft.
Ik heb hem niet nog een keer gereboot, onder het motto, 'draait het, laat het dan draaien'.
Ik vraag me dus af of er mensen zijn die hier meer van weten, of die iets soortgelijks hebben gehad.
Mvg, Gertjan
Laatst een keer gereboot, en Linux gaf een enorme lijst met CRC errors. Na e2fschk te hebben gedaan was alles weer gefixed (zei hij), maar nog steeds brandt het lampje altijd.
Ik vraag me dus af of dat virus misschien toch iets verneukt heeft.
Ik heb hem niet nog een keer gereboot, onder het motto, 'draait het, laat het dan draaien'.
Ik vraag me dus af of er mensen zijn die hier meer van weten, of die iets soortgelijks hebben gehad.
Mvg, Gertjan