Toon posts:

24 poorts Switches huren,waar ??

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kben wat bezig met het organiseren van een Lan-party. Alleen nu wil ik er geen servers gaan draaien ( gewoon iedereen aansluiten en zie maar. ).

Tis een soort vrienden groepje dan ( 24 eventueel ietsjes meer mensen ).

Ik heb al eff wat gezocht :

http://www.technolink-entertainment.nl/

Maar ik zoek een anderen.

Tevens zoek ik een website waar ik een 'paddestoel' kan huren ( voor krachtstroom ).

Bijvoorbaat dank,

Greetz Stanley

Verwijderd

Topicstarter
Moah, niemand ?

Verwijderd

Misschien een idee om eens bij je lokale bouwbedrijf te informeren voor zo'n "paddo"???

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 14:02 schreef nicoprevoo het volgende:
Misschien een idee om eens bij je lokale bouwbedrijf te informeren voor zo'n "paddo"???
Daar had ik al aan gedacht,kheb een kennis die werkt in een metaal-fabriek ( directeur ) dus die kan al zo'n ding voor mij regelen.

Alleen die switch nog.....

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Boels verhuurt (bijna) alles? Kijken of ze dat waar kunnen maken... :)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 14:11 schreef Aetje het volgende:
Boels verhuurt (bijna) alles? Kijken of ze dat waar kunnen maken... :)
Link please ?

Verwijderd

kijk eens op www.livingston.nl

Verwijderd

Houd er rekening mee dat niet alle spellen 24 players ondersteunen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 14:27 schreef nicoprevoo het volgende:
www.boels.nl :?
Eh werkt niet echt he :)
kijk eens op www.livingston.nl
Kan niet echt prijslijsten vinden he :(, of ik kijk verkeerd.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ben zelf voor een lanparty druk bezig geweest.
Technolink is niks, volgens mij failliet. Als ik een who-is lookup doe, dan komt er een verkeerd telefoonnummer.

Zoek ik vervolgens verder, vind ik een ander nummer, wordt niet opgenomen. Op mails reageren ze ook niet daar.

Je kunt gameparty.net proberen, maar dan moeten wel alle lan-gangers zich daar inschrijven :(

Voor generator en paddo, probeer hier eens
http://www.prverhuur.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja en de Lan moet boven de 80 mensen zijn.....ben ik niet echt van plan he.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik dacht minimaal 50 man.

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 08 oktober 2001 14:37 schreef Rogge het volgende:
Houd er rekening mee dat niet alle spellen 24 players ondersteunen ;)
En houd er tevens rekening mee dat een game hosten voor > 10 man nogal wat rekenkracht van je Pc vraagt.. Dan is een dedic servertje misschien toch helemaal niet zo'n verkeerd idee.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan die van mij wel dedicated draaien ( en nog 3 andere pc's ),immers ben je toch niet constand bezig met unrealen of zo...

Ten minste ik wissel af,en ik krijg hoogstwaarscheinlijk een beemer te leen ( KEWL :P ).

Alleen die switch,gameparty moet minimaal een LAN van 50 man of meer hebben..
Deze lan word ongeveer 24 man zekers geen 50 man.
Dus andere optie....

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoi,

even de volgende suggestie:
Pak 4 goedkope switches en hang ze aan elkaar.

24 ports switches zijn leuk, maar wel ranzig duur, dus niet zomaar te lenen, en ze hebben vaak een doel, meestal is een 24ports 10/100 switch de backbone van een intern netwerk.

Gewoon naar vobis oid. rijden, daar 3x een 8ports switch halen, kost je 1000 piek en je bent ook klaar. (40 piek de man, en je hebt 3 goede switches die je kunt doorverkopen, er is vast wel iemand die hem wil)
Eventueel wat switches hier en daar lenen.

Je moet het gewoon iets kleiner aanpakken, overkill is gewoon ook niet nuttig.

Verwijderd

Topicstarter
Hey je hebt gelijk,tevens als je maar 1 switch hebt dan moet de ene 15 mtr utp bij zich hebben omdat die aan het einde van de tafels zit :) !

Alleen dat kopen moet ik nog maar eens heftig overnadenken,mischien ook wel 2e hands iets te halen ?

Ow en switches zijn bij mijn weten toch gewoon te verbinden met een Cross-link kabel :?

Verwijderd

Topicstarter
Komop tweakers iemand van jullie weet toch wel een goed bedrijf dat switches verhuurd.....

Help me people :)

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:16

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Misschien kun je een automatiseringsbedrijf uit de buurt vragen of je daar een switch kan huren als je 1 hebben. :)

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Verwijderd

Topicstarter
Had ik al aangedacht ( ook maar net omdat iemand via icq me erop duidde ).

Morgen ga ik wat pc-boeren bij langs.... ook voor sponsoring enzo...... je weet wel :)

Toch zoek ik nog een goed bedrijf die die dingen verhuren want ik heb er weinig hoop in dat ik morgen zal slagen :( !

Verwijderd

Topicstarter
We zijn er al overuit dat we 2x 16 of 3x 8 switches nodig zullen moeten hebben.......
Eventueel wat meer,alleen waar te halen.. ik vind om ze te gaan kopen beetje TE ( organisatie bestaat maar uit 3 man ).
Alleen dan heb je het wel en dan kan je zo weer een X lannen !!!

Servers ga ik zowie zo proberen te regelen nu bij de lokale pc-boeren...

( toch zoek ik een verhuurbedrijf van switches ( incl website ).

Verwijderd

Ben jij nog nooit bij een lan-party weggelopen, omdat het slecht geregeld was?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 23:38 schreef Maus het volgende:
Ben jij nog nooit bij een lan-party weggelopen, omdat het slecht geregeld was?
EHM... khad wel de neiging ( LOCKDOWN )....
Daarom wil ik het wel goed doen :)

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

misschien een idee om te vragen onder de mensen die kopen of ze thuis een ethernet netwerk hebben liggen en of ze hub/switches hebben die ze kunnen meenemen verder misschien een tip om te kijken wie de sponsoren zijn van

www.drome.nl die huren die dingen van iemand moet je even kijken op hun site

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• nielsj
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-08 21:55

nielsj

ondertitel

blup blup

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Op dinsdag 09 oktober 2001 00:09 schreef NielsJ het volgende:
http://www.computerverhuuronline.nl/_asp/configuration/configuration.asp?whichpage=1&pagesize=5&category=35

zo iets bijvoorbeeld?

NielsJ
let wel op huur niet per dag maar per week >:)
en je moet voor minimaal 200 piek ex btw huren

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:09 schreef NielsJ het volgende:
http://www.computerverhuuronline.nl/_asp/configuration/configuration.asp?whichpage=1&pagesize=5&category=35

zo iets bijvoorbeeld?

NielsJ
Te duur :(,als je ze 2-3 dagen afhuurt kost je het per dag meer als je het 1 wk afhuurt :(.

Sorryz kzoek een andere.

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
neem contact op met

http://www.gameparty.net

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 07:20 schreef happy3736 het volgende:
neem contact op met

http://www.gameparty.net
Er staat duidelijk op hun site :

De lanparty moet plaats bieden aan 50 of meer personen !

En ook moeten bezoekers van je lanparty lid zijn van GameParty

Ten 1e : de Lan word niet groter dan 50 man.

Ten 2e : niet iedereen wil daar graag in geschreven staan,en dan komt er nog wat bij : je moet er iemand bij huren want niemand van onze crew heeft Bep. certificaten voor het beheren van die switches/servers enzo.
Dus moet je ook nog eens een Gast van Gameparty erbij inhuren.

En als laatste : Als er iets stuk gaat ( ook al kan je er niets aan doen ) dan moet je het zelf betalen.
Aangezien ik geen miljonair ben >:) kan het echt niet uit als bij ons perongeluk ( ook al kan ik er niets aan doen ) een 24 poorts switch naar de knoppen gaat ( neem als voorbeeld : Lockdown,die gasten moeten nu nog betalen ).

Dan ben ik goed de *** !

Toch maar iets anders.........

Verwijderd

Topicstarter
Of is het niet zo :?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de laatste X dat ik hem omhoog pomp :( !!

Please help me !!

Heeft niet iemand er toevallig een aantal switches liggen dat ik ze mag huren van jullie ????

edit:

Typo's

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Er zullen onder die 24 man vast wel een paar zijn die zelf een lekkere hub/switch hebben liggen. Vraag daar eerst eens naar. Ook al is er maar 1 bruikbare bij, je hoeft hem sowieso al niet meer te huren/lenen/etc. bij anderen. Als je toch bij pc-boeren langsgaat voor een of meerdere servers, kun je ook meteen vragen naar een of meerdere switches/hubs. En meerdere kleine switches/hubs lijken me kabeltechnisch gezien wel handig ja :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:44 schreef bart1234 het volgende:
Er zullen onder die 24 man vast wel een paar zijn die zelf een lekkere hub/switch hebben liggen. Vraag daar eerst eens naar. Ook al is er maar 1 bruikbare bij, je hoeft hem sowieso al niet meer te huren/lenen/etc. bij anderen. Als je toch bij pc-boeren langsgaat voor een of meerdere servers, kun je ook meteen vragen naar een of meerdere switches/hubs. En meerdere kleine switches/hubs lijken me kabeltechnisch gezien wel handig ja :)
Ik heb al 1 kameraad van me die heeft een 8 poorts switch,en nog een waarscheinlijk ook.

Houd ik dat we er nog wel wat bij nodig hebben maare correct me if im wrong : een hub verdeeld toch de snelheid een switch niet ( vb : 100 mbit op een 8 poorts switch = 100;8 = 12,5 mbit voor die persoon die op 1 poort zit ).

Daarom kan ik beter switches nemen,kijk met spellen zul je dit niet merken maar met leechen\kopieeren wel. :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op dinsdag 09 oktober 2001 21:57 schreef stanley het volgende:

[..]

Ik heb al 1 kameraad van me die heeft een 8 poorts switch,en nog een waarscheinlijk ook.

Houd ik dat we er nog wel wat bij nodig hebben maare correct me if im wrong : een hub verdeeld toch de snelheid een switch niet ( vb : 100 mbit op een 8 poorts switch = 100;8 = 12,5 mbit voor die persoon die op 1 poort zit ).

Daarom kan ik beter switches nemen,kijk met spellen zul je dit niet merken maar met leechen\kopieeren wel. :)
code:
1
2
3
4
5
10Mbit-------------|  |----------100Mbit
10Mbit------|   |  |     |----100Mbit
10Mbit-----hub----SWITCH---hub---100Mbit
10Mbit------|   |  |     |----100Mbit
10Mbit-------------|  |----------100Mbit

kijk zo kan et ook met 1 switch en de rest 10/100-hubs
10Mbit NIC's op 10Mbit en 100Mbit NIC's op 100Mbit

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:29
Ik heb een 24 poort switch die je misschien wel kan lenen.. ligt eraan wanneer enzo.
Mail me als je interesse hebt, misschien kan ik e.v.t. een 2e 24 poort switch voor je vinden. (Beide switches kunnen met een trunk van max 8 100mbit full-duplex lijntjes met elkaar verbonden worden).

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• JT
  • Laatst online: 23:15

JT

VETAK y0

Op woensdag 10 oktober 2001 00:30 schreef FatalError het volgende:
Ik heb een 24 poort switch die je misschien wel kan lenen.. ligt eraan wanneer enzo.
Mail me als je interesse hebt, misschien kan ik e.v.t. een 2e 24 poort switch voor je vinden. (Beide switches kunnen met een trunk van max 8 100mbit full-duplex lijntjes met elkaar verbonden worden).
Jij mag op me lan komen en crew zijn als je wil als we die dan kunnen gebruiken :) 1tje eigenlijk maar :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Arzie
  • Laatst online: 07:58
Ik heb een Baystack 24p 10/100 switch. Ik wil hem best uitlenen, voor wat geld of iets anders..

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen die komt heeft toch 100 mbit dus vind ik het zonde om zo met die hubjes te gaan doen.
Tevens was het wel een goeie oplossing hoor.

Maargoed.. Hopelijk kan ik wat regelen met arzie. :)

• FatalError
  • Laatst online: 08:29
JT, ik moet wel weten wanneer je hem nodig hebt.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1