Final Fantasy

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02-11 11:40
Wie is het met mij eens dat Final Fantasy de beste spellenserie ooit gemaakt is en dat Squaresoft de beste games makers zijn ooit bestaan?

Ik heb nu gespeeld: FF3, FF4, FF5, FF6, FF7 en FF8 en ik ga zeker nog FF1+2 spelen, en stuk voor stuk zijn het meesterwerkjes.
De losse games die Squaresoft maakt zijn ook zo vet. Iemand ooit Chronotrigger gespeeld? Die staat zeker op gelijk niveau met de andere FF serie!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 13:57

Theeboon

theebonen bestaan!

heb je ze allemaal gespeeld?
da's knap, ik dacht dat ze lang niet allemaal uit waren gebracht in 't engels.

"I sit in my room and imagine the future."

Verwijderd

Final Fantasy is idd een goede serie. Maar voor mij is Blizzrd het beste software bedrijf. Alles wat hun uit hebben gebracht was top(Diablo, Warcraft en Starcraft).

• DaZZle
theeboon:
er zijn megagave, aardige coole en perfecte mensen geweest die FF 2, 3, 4 en 5 helemaal 100% in het engels hebben vertaald.

FF het japanese rommetje van een site plukken (overal verkrijgbaar) en de translatiepatch, of direct al het vertaalde rommetje pakken en je kan ook van de japanese FF's genieten!

Voornamelijk FF5 is echt een aanrader als je FF6 (US3) ook vet vond!

• DaZZle
angeleyes: klopt Blizzard roelt ook wel, maar ik vind square beter software maken.

Ik ben een persoon die voornamelijk valt op een goed en mooi verhaal in een spel. Daarnaast moet het ook goeie gameplay hebben. Squaresoft is volgens mij de enige die het concept van interactief verhaal begrijpt. Ok, blizzard kan goeie games maken, maar bv. diablo2, daar heb ik net een warezversie van binnengekregen, maar dat heb ik echt na 2 uurtjes spelen al wel gezien. Het enige wat ik moet doen is: klik op monster om hem te slachten, klik op monster om hem te slachten, klik op monster om hem te slachten. Nou... leuk, voor een uurtje. Verhaal zit er ook vrijwel niet in, en de omgeving vind ik niet echt 'geloofwaardig'. Ok, de engine zit prima in mekaar, goeie rpg enzo, als het je puur om het vechten gaat. Ikzelf hou niet van behendigheidsspelletjes. Ik hou sowieso niet echt van spelletjes meer tegenwoordig (heb een tijdje in de cdbranderijbusiness gezeten en dan raak je snel genoeg uitgekeken op alles wat uitkomt) en eigenlijk alleen games van squaresoft wil ik nog spelen. en dan maakt het me niet eens uit hoe oud het is. Nog een kleine uitzondering, Baldur's gate vind ik ook er gaaf. Planescape weer een stuk minder (verhaal is leuk, maar vechten zuigt verschrikkelijk). Ik hoop dat BG2 the best of both worlds wordt.

En wat betreft de strategy games van blizzard. Ze zijn goed, als je van strategy houdt. Maar het genre hebben ze niet uitgevonden. dat heeft westwood met dune2/c&c. Ik geef toe dat westwoord daarmee nu afzwakt, maar ik vond ze echt wel beter vroeger. Warcraft2 vond ik altijd een vette game, maar starcraft daarentegen heb ik altijd een beetje een Wkloon gevonden met weinig vernieuwende dingen. Gewoon wcraft, maar dan anders. Heb het nooit echt leuk gevonden. Maar komt misschien ook omdat strategy mij begon te vervelen (en nu nog steeds) en dat kan dan goed een reden zijn waarom ik blizzard dus niet de beste vind (maar ze horen zeker in de top10 thuis, samen met square, nintendo (zelda) en westwood)

Verwijderd

Ik ben grote fan fan de FF serie (ook al vond ik deel 8 iets minder dan deel 7) ik ze ook bijna allemaal gespeeld op de snes en vind het fijn om te horen dat ze met FF9 weer terug gaan naar dat soort type spel. Dat wordt weer genieten :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

FF5 is ook door Square zelf vertaald, zit bij de Ananogwat, is dan met FMVjes..
Ben nu bezig met CronoTrigger (op een echte emu, maar ik zit vast in de Aeris Dome)..
Moet FF8 ook nog uitspelen, maar na 800x tegen Adel gevochten te hebben ben ik er maar mee gekapt :9 ..

• DaZZle
adel is toch niet moeilijk? je moet alleen rinoa af en toe ff curen....

die CD heet FF antoligy (oid), met FF5+6, maar de originele snes versies schijnen beter te zijn, ik zou die spelen in een emu.

• enrico670
  • Laatst online: 03-09 19:08
Chrono Trigger is een van de beste rpg`s ever.
Ook Secret of Mana van Squaresoft is ook een goeie rpg.

• DaZZle
enrico, heb je seiken densetsu 3 wel eens gespeeld?

• enrico670
  • Laatst online: 03-09 19:08
DaZZle, ja heb ik gespeeld aardig ver zelfs.
Maar ik ben er mee gestopt omdat het verhaal niet echt super boeiend was de besturing kut was en er gewoon veel te weinig afwisseling in zat.
Wat vind jij van dat spel dan?
Secret of mana was echt een wereld spel.

(heb tot dat eiland gespeeld na dat spookschip gedoe)

Verwijderd

Ik vind trouwens Bullfrog en Rare ook altijd erg goede games maken.
Persoonlijk vind ik trouwens Zelda: The Ocarina of Time beter dan welk deel van de FF serie ook. Het spel is niet zo groot als een FF spel, maar de gameplay in Zelda is zo ontzettend goed.

• Neelon
  • Laatst online: 29-10 15:04

Neelon

FOR PONY!!!

Xenogears en Parasite Eve al eens geprobeerd. Zijn ook heel goede spellen.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

Alle Zelda's zijn fantastisch. Maar ik moest wel VERSCHRIKKELIJK wennen aan die controls van de N64. Ik had liever gehad dat ze hetzelfde overzicht hadden gehouden maar dat kan niet met een 3D only compje.

• DaZZle
ik vind dat geen enkel zelda spel een goed verhaal heeft. De gameplay is idd goed en als je veel actie wilt moet je ook zeker geen FF gaan spelen, maar persoonlijk vind ik het FF battlesysteem leuker dan dat van zelda.

enrico:
Ik heb beide spellen gespeeld, maar vind ze niet heel erg geweldig omdat ik de gameplay niet erg leuk vind. Het verhaal vind ik ook niet echt denderend.... Maar ik dacht, als je SD2 leuk vond, zal SD3 je vast niet tegenvallen.

Verwijderd

Ik heb pas Zelda 64 uitgespeeld, ben daar een maandje mee bezig geweest. Met walkthrough wel te verstaan. Een van de beste spellen aller tijden. Zelda heeft gewoon veeeeeeeeeeeel meer gameplay dan FF. Het verhaal is je eigen mening, ik vind verhaal maar bijzaak. Voor mij gaat het toch om de graphics en de gameplay, daarom hou ik niet veel van FF 8. Die special powers (bahamut enz.) duren elk een minuut, en als je die dan stuk of 50 keer per gevecht gebruikt gaat dat enorm vervelen.

• Tim

Tim

Ben ik het wel mee eens, die summons en GF's duren veel te lang, in FF7 was dat niet echt een groot probleem, maar in FF8 gebruik je eigenlijk alleen maar GF's (ik althans)..
Ik vindt die gevechten bij FF soms ook irritant worden, altijd weer het zelfde :(
Zelda 64 is ook gaaf, alleen dat speelt niet lekker op een toetsenbord (Emu)..

Verwijderd

Final Fantasy is idd goed, Zelda64 roeleert ook heftig. ALLEEN WAAROM ZIJN DIE N64 SPELLEN ZO F@#)!_@ DUUR? kolere. laatst ook zo'n spel 'met gratis expansion pack' jaja gratis zeker, spel van 200 piek

Verwijderd

Je krijgt dan wel waar voor je geld.

• Tim

Tim

Hangt er van af, vind de meeste spellen voor de N64 nou niet echt geweldig..

Verwijderd

De reden dat N64 spellen zo duur zijn, is omdat ze op cartridges staan. Cartridges zijn duurder om te maken dan CDs, metname omdat er ook nog geheugen in zit.

Toch vallen de prijzen wel mee, ze zijn bijna even duur als PS spellen.

De vraag is waarom console spellen op CDs duurder zijn dan PC spellen op CDs.

PS. Er zijn heus wel goede N64 spellen, je moet alleen wel weten wat de goede spellen zijn.

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

Helemaal niet nodig om al die GF te gebruiken in de gevechten. Gooi een sterke magic op je Strength (zoals Meteor of zo), gebruik Autohaste (van o.a. Cerberus) en laat iemand anders Triple-Aura casten. Switch nu door naar andere characters heen en weer totdat je ting hoort, en het feest kan beginnen. Had op die manier met Selphie en Irvine Ultimecia (de final) liggen in een minuut of zo. :) :) :)

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• Tim

Tim

Of dat zo geweldig is, krijg je de heletijd limit breaks.. Geef mij dan maar een GF

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

FF7 vond ik wel leuk, ben geloof ik zelfs nog op cd2 gekomen, maar toen was ik er toch snel op uit gekeken. Ik vind spelletjes bijna nooit langer dan een week leuk.
Prettige uitzondering hierop is FF tactics welke 1 vd weinige spellen is die ik helemaal heb uigespeeld.
Das 1 van mijn fav. games op de psx

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:24
Final Fantasy Roeleert zekerz!
Ik heb FF1, FF2/4j, FF7 en FF8 uitgespeeld, ben nu bezig met FF5 (ben mijn savegame kwijt :( ) die vorige FF's heb ik met een emu gespeeld, behalve FF1 Mystic quest, die speelde ik echt op de Nintendo, en FF2 heb ik ook op de nintendo gespeeld, 1 keer uitgespeeld, en daarna op de emu weer gespeeld/uitgespeeld.
Ik vond FF2/4j (met Cicel, Kain, Rosa, Rydia, Tellah, Golbez etc etc) het gaafste, supergoed en uitgebreid verhaal, FF5 mag er zeker ook wezen, maar FF3/6j heb ik nog niet geprobeerd (stukje maar) ik heb hem op ROM liggen (engels)moet er gewoon een keer aan beginnen.

Chrono Trigger is ook zwaar vet, leuk dat je in sommige tijden dingen kunt veranderen dat ze later ook hun effect teweeg brengen. je plant bijvoorbeeld 1 boom, en 3000 jaar later staat er een bos. Er komt trouwens Chrono Trigger 2, genaamd Chrono Chross.
Kijk trouwens op www.icybrian.simplenet.com (dacht ik) voor een zeer goede RPG site. als dat adress niet komt zoek bij altavista o IcyBrian.

Xenogears en parasite eve heb ik nog niet geprobeerd, maar dat doe ik wel.

Secret of mana, been there done that, KICK ASS GAME!

Oh, en als Adel moeilijkheden geeft, bear these tips in mind.

-cast Regen op Rinoa, dat houd haar wel in leven.
-GEEN GF's!!!! die doen ook schade aan rinoa, bad idea!
-Limit breaks roeleren, gewoon aura en gas erop.

Mocht je heavy spells tekort komen (holy, flare, meteo,aura,triple etc) doe het volgende.
Junction Diablo's Encounter none op een van je characters.

ga rond lopen op Island closest to heaven/hell

Loop rond langs de randen van het eiland en blijf op die Draw knop drukken, je komt nu een zooi draw points tegen met zware magics, en aangezien je enc-none hebt, hoef je niet te vechten.

Je hebt hier btw wel de ragnorak voor nodig, maar als je bij adel bent heb je die al.

Junction al die zooi en voila, je mannetjes zijn weer een stuk sterker.

Ga ook eens langs cactuar island, daar loopt een grote cactus rond, ontwijk hem maar even, maar zoek de random encouters op , dat zijn kleine cactussen, die leveren 20 AP per stuk op, maar ze willen wel eens wegrennen en hebben hoog Evasive-%, dus een attack rating van 255% is een must.

Vergeet Odin en Tonberry King niet te halen, doe hebben ook leuke abilities.

Als je tegen Seifer vecht voor de laatste keer dan komt Odin, Seifer verslaat Odin, en Gilgamesh pakt het zwaard van Odin (Zantetuken) en gebruikt het zelf.

Voordal van Gilgamesh is, hij kan altijd verschijnen (ook tijdens boss), niet zoals odin, alleen in het begin.
Nadeel van Gilgamesh is hij heeft 4 verschillende aanvallen waarvan hij er 1 kiest elke keer.

Zantetuken --> Insta-gib
Excalibur --> mass damage to all creatus
Excalipoor --> 1 damage to all creatus
"naam kwijt" --> Mass damage to 1 creature
Je kunt Odin ook NA het gevecht met Seifer halen, dan hou je Odin, maar kies maar wat je wilt.

I want to live forever, so far.. so good.

• Neelon

Neelon

FOR PONY!!!

De bosses dood GF'en is ook een optie, maar ik heb Eden nooit verder gekregen dan 35.000 damage. Met Squall en consorten (strength 255 natuurlijk) doe ik dus veel meer schade in een veel kortere tijd.

Mijn ervaring met Adel is dat ik er gerust een GF'je op kon donderen. Het geval is namelijk dat bij een GF je eigen characters van het veld verdwijnen. Ik zeg dit echter onder voorbehoud, is anmelijk een tijd terug dat ik hem heb gespeeld (voor de tweede keer).

• DaZZle
FF1 != FF Mystic Quest

Nintendo dacht dat Final fantasy 5 of 4 ofzo te moeilijk was voor amerikanen, dus hebben ze maar ff mystic quest gemaakt. Deze hoort niet bij de final fantasy serie. FF2 amerikaans is trouwens ook niet gelijk aan FF4j, want FF2e is gebaseerd op een versimpelde versie van FF4j.

Voor de NES had je in america FF1, en in japan FF1,2 en 3. Toen daarna FF4 naar america werd geexporteerd hebben ze die maar FF2 genoemd.

Verwijderd

Volledig mee eens dat Final Fantasy DE spellen zijn.
Enigste spellen waarvoor ik elke keer GRAAG het geld betaal voor de legale versies, omdat het geld goed terechtkomt.

maaruh, correct me if i'm wrong, maar bestaat de gehele final fantasy serie niet uit het volgende?:
-de 'offi' FF's (FF I T/m XI)
-Seiken Densetsu 1 aka Final Fantasy Adventure 1 (aka Secret of Mana 0? ;)) voor de gameboy
-Seiken Densetsu 2 + 3 (FFA 2 + 3/som 1 + 2) voor de SNES
-FF mystic quest
-Final Fantasy Legend 1 T/M 3 voor de gameboy
-FF tactics niet te vergeten.

Als iemand het beter weet, verbeter me aub.

Verwijderd

Is het "schop oude topic omhoog" dag ofzo? Dit is het tweede FF topic dat je uit de duisterste diepten ophaalt. En deze is 2 jaar oud, de andere 1 jaar... :?

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Op woensdag 16 januari 2002 02:51 schreef MrRudi het volgende:
Is het "schop oude topic omhoog" dag ofzo? Dit is het tweede FF topic dat je uit de duisterste diepten ophaalt. En deze is 2 jaar oud, de andere 1 jaar... :?
Wats daar mis mee, als ie er een nieuwe topic over begonnen was had iedereen em toch weer doorgestuurd naar de Search... Snap et nut van je reply nie... |:(

Signature?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-10 12:04

FastBunny

Give it the Works !

Het is inderdaad de beste spellen serie ooit. Elk spel is een juweeltje met ieder zo zijn minpuntjes maar t blijven mega vette spellen.

* FastBunny denkt erover om deel 3,4,5,6 te laten importeren en zijn PS2 te laten ombouwen.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 08:38 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Wats daar mis mee, als ie er een nieuwe topic over begonnen was had iedereen em toch weer doorgestuurd naar de Search... Snap et nut van je reply nie... |:(
Het spijt me dat je het nut van mijn reply niet ziet. Ik zal het even uitleggen! (ik ben de beroerdste niet) Vooropgesteld dat ik NIET ben gaan schelden enzo, want ik vind het geen probleem verder, mijn reply was meer om aan te geven dat het twee hele oude topics waren. Meestal zien de mensen die het omhoogschoppen dat niet namelijk, omdat ze het topic met de search hebben gevonden.

Zo wel duidelijk? No offence dus.
Pagina: 1