Final Fantasy Roeleert zekerz!
Ik heb FF1, FF2/4j, FF7 en FF8 uitgespeeld, ben nu bezig met FF5 (ben mijn savegame kwijt

) die vorige FF's heb ik met een emu gespeeld, behalve FF1 Mystic quest, die speelde ik echt op de Nintendo, en FF2 heb ik ook op de nintendo gespeeld, 1 keer uitgespeeld, en daarna op de emu weer gespeeld/uitgespeeld.
Ik vond FF2/4j (met Cicel, Kain, Rosa, Rydia, Tellah, Golbez etc etc) het gaafste, supergoed en uitgebreid verhaal, FF5 mag er zeker ook wezen, maar FF3/6j heb ik nog niet geprobeerd (stukje maar) ik heb hem op ROM liggen (engels)moet er gewoon een keer aan beginnen.
Chrono Trigger is ook zwaar vet, leuk dat je in sommige tijden dingen kunt veranderen dat ze later ook hun effect teweeg brengen. je plant bijvoorbeeld 1 boom, en 3000 jaar later staat er een bos. Er komt trouwens Chrono Trigger 2, genaamd Chrono Chross.
Kijk trouwens op
www.icybrian.simplenet.com (dacht ik) voor een zeer goede RPG site. als dat adress niet komt zoek bij altavista o IcyBrian.
Xenogears en parasite eve heb ik nog niet geprobeerd, maar dat doe ik wel.
Secret of mana, been there done that, KICK ASS GAME!
Oh, en als Adel moeilijkheden geeft, bear these tips in mind.
-cast Regen op Rinoa, dat houd haar wel in leven.
-GEEN GF's!!!! die doen ook schade aan rinoa, bad idea!
-Limit breaks roeleren, gewoon aura en gas erop.
Mocht je heavy spells tekort komen (holy, flare, meteo,aura,triple etc) doe het volgende.
Junction Diablo's Encounter none op een van je characters.
ga rond lopen op Island closest to heaven/hell
Loop rond langs de randen van het eiland en blijf op die Draw knop drukken, je komt nu een zooi draw points tegen met zware magics, en aangezien je enc-none hebt, hoef je niet te vechten.
Je hebt hier btw wel de ragnorak voor nodig, maar als je bij adel bent heb je die al.
Junction al die zooi en voila, je mannetjes zijn weer een stuk sterker.
Ga ook eens langs cactuar island, daar loopt een grote cactus rond, ontwijk hem maar even, maar zoek de random encouters op , dat zijn kleine cactussen, die leveren 20 AP per stuk op, maar ze willen wel eens wegrennen en hebben hoog Evasive-%, dus een attack rating van 255% is een must.
Vergeet Odin en Tonberry King niet te halen, doe hebben ook leuke abilities.
Als je tegen Seifer vecht voor de laatste keer dan komt Odin, Seifer verslaat Odin, en Gilgamesh pakt het zwaard van Odin (Zantetuken) en gebruikt het zelf.
Voordal van Gilgamesh is, hij kan altijd verschijnen (ook tijdens boss), niet zoals odin, alleen in het begin.
Nadeel van Gilgamesh is hij heeft 4 verschillende aanvallen waarvan hij er 1 kiest elke keer.
Zantetuken --> Insta-gib
Excalibur --> mass damage to all creatus
Excalipoor --> 1 damage to all creatus
"naam kwijt" --> Mass damage to 1 creature
Je kunt Odin ook NA het gevecht met Seifer halen, dan hou je Odin, maar kies maar wat je wilt.
I want to live forever, so far.. so good.