Who is John Galt?
Ik vraag mij alleen serieus af of het verplaatsen naar 8088 (wie verzint in godsnaam zo'n port?) niet de reden was , maar meer het afsluiten van reguliere users (achter) proxies.
Zo krijg ik de load ook wel omlaag.
Heel fijn, mag ik via triangleboy naar GoT om er bij te kunnen
Was misschien ook wel netjes geweest om dat op de frontpage van T.Net ergens te plaatsen ?
Wij zijn nog altijd 'klanten' (zo voel ik me welna al de banner perikelen), word weer ontzettend fiujn mee omgesprongen
Tijd voor een nieuwe sig..
Je begint iig goed...Op maandag 08 oktober 2001 12:32 schreef Acute het volgende:
Dat is got. Schijt op de klanten en zijn eigen toekomst.
Oops, pas op!Op maandag 08 oktober 2001 12:32 schreef Acute het volgende:
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Maar hij heeft in dit geval wel gelijk.Op maandag 08 oktober 2001 12:35 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Je begint iig goed...
Sowieso.. dit is toch Lieve Adjes negen v/d 10 keer is het gewoon een user discu in de draadjes hier. Adjes laten weer 's nix horen.
Ja, ACM post, dat er waarschijnlijk iets door iemand gedaan is.
Ben behoorlijk pissed (voor diegene die 't nog niet doorhebben ...)
Dat is de officiele tw.n-policy: eerst doen, en dan pas denken over de implicaties van het gedane. Wen er maar aan.Op maandag 08 oktober 2001 12:30 schreef Koffie het volgende:
Dat viel mij ook wel op ja.
Ik vraag mij alleen serieus af of het verplaatsen naar 8088 (wie verzint in godsnaam zo'n port?) niet de reden was , maar meer het afsluiten van reguliere users (achter) proxies.
Je heel even nadenken voordat je hier gaat lopen flamen tegen de crew enzo.Op maandag 08 oktober 2001 12:43 schreef Koffie het volgende:
[..]
Maar hij heeft in dit geval wel gelijk.
Sowieso.. dit is toch Lieve Adjes negen v/d 10 keer is het gewoon een user discu in de draadjes hier. Adjes laten weer 's nix horen.
Ja, ACM post, dat er waarschijnlijk iets door iemand gedaan is.
Ben behoorlijk pissed (voor diegene die 't nog niet doorhebben ...)
We proberen hier een leuk forum te maken en proberen de problemen (jazeker die hebben/hadden we met de loads enzo) op te lossen zodat het voor veel users weer mogelijk wordt om fatsoenlijk gebruik te kunnen maken hiervan. Deze 'oplossing' was er een die in jouw geval niet echt goed uitpakte...
Ten eerste het is niet opzettelijk gedaan om jou tegen te houden. Ten tweede ben je geen klant, maar een gebruiker. Niet dat we jullie niet hoeven te respecteren, maar dan vragen we wel dat je ook een beetje normaal naar de crew doet. EN idd zonder users geen leuk forum...
Dit had je ook normaal kunnen melden. Sjeeeeeeeezzz, man.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Nope, toch niet...Op maandag 08 oktober 2001 12:43 schreef Koffie het volgende:
Maar hij heeft in dit geval wel gelijk.
Ik kan me zo voorstellen dat kees daar niet zo goed bij stil gestaan heeft. Ik zal hem er op aanspreken.
Er staat een reply van mij... Als allereerste. Die precies verklaart waar die poort 8088 voor nodig is. Rechtsklik (voor de IE gebruikers) maar es op het t.net logo'tje en bekijk de url.Sowieso.. dit is toch Lieve Adjes negen v/d 10 keer is het gewoon een user discu in de draadjes hier. Adjes laten weer 's nix horen.
Er staat niet waarschijnlijk.Ja, ACM post, dat er waarschijnlijk iets door iemand gedaan is.
Ik vermoed dat kees er gewoon niet bij stil gestaan heeft, dat alle users op deze manier 'disabled' worden.Ben behoorlijk pissed (voor diegene die 't nog niet doorhebben ...)
Het verlaagt echter wel de serverload, maar niet door users af te schrikken maar door het aantal apache processen wat in te perken.
[no flame intended]
(en dat is alleen nog maar het begin natuurlijk)
Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Verwijderd
Staan al uitOp maandag 08 oktober 2001 12:56 schreef 4of9 het volgende:
als je je serverload aan wilt pakken zou ik eens beginnen met al die leuke php icons eruit te gooien.
Wat ik net ook al ergens anders zei, Kees doet heel erg zijn best om GoT stabieler te maken, heeft daarbij iets uitgevoerd wat voor een aantal mensen niet goed uitpakt, hoe kom je er dan bij om er meteen het kwaadste van te denken?Op maandag 08 oktober 2001 12:54 schreef Boomrups het volgende:
Ja, ik ga er ook altijd van uit dat de crew zijn best doet....maar soms dan lijkt het alsof dat niet zo is
Kom op zeg, iedereen overziet toch wel eens wat, maak er dan niet zo'n drama van, maar meld het op een normale toon, zodat er naar gekeken kan worden.
Die PHP (Dynamische) icons hebben geen enkele invloed op de GoT servers omdat die op private webspace draaien...Op maandag 08 oktober 2001 12:56 schreef 4of9 het volgende:
als je je serverload aan wilt pakken zou ik eens beginnen met al die leuke php icons eruit te gooien.
Om de serverload te verlagen hebben ze de geuploade icons al gedisabled...
Woordje toegevoegd
Huh?Op maandag 08 oktober 2001 12:56 schreef 4of9 het volgende:
Euh... Waar heb jij het over??
Er staan per thread een stuk of 20 plaatjes. Dat betekend dus per thread (afhankelijk van ingestelde caching etc van browsers en proxies) gemiddeld zo'n 5 requests naar de server om een pagina te bekijken.
Dat is heel wat erger dan zo'n enkele php-icon (de mijne doet zelfs helemaal niks met 'got')
Echter op een doordeweekse dag kan elke sysadmin toch wel bedenken dat het grootste gedeelte van de gebruikers achter een proxy hangt.
En iedere gebruiker en sysadmin weet dat bijna geen enkele proxy toelaat om te surfen naar een andere poort dan 80.
Verder is het niet echt alleen het plaatjes verhaal, door deze actie kan ik niet eens meer normaal binnen komen op GoT.
Verder, naast het verhaal dat we gebruikers zijn, zorgen wij toch ook voor inkomsten (banner views, en banner clicks).
Echter, die inkomsten (geld voor servers) zouden zonder forum weer niet nodig zijn... dus dat is een poreuze cirkel
Echter blijft mijn standpunt wel dat als er 5 minuten langer was nagedacht, dat dan het besef was gekomen dat dit geen oplossing is (wel een oplossing in de zin van load omloaaf, want het gros van je gebruikers kan GoT toch niet benaderen).
En misschien was een mededeling op de frontpage ook niet verkeerd geweest .
In de Stats, Aphrodite is ver uit de drukste server, terwijl Odin uit haar/zijn figuurlijke neusje zit te vreten.
Zou het dan niet ietsiepietsie verstandiger zijn er een rustige server voor uit te zoeken?
Verwijderd
Je bedoelt toch niet "straks kan je niet meer posten hier!"
Lol.. waar heb ik dat eerder gehoord. En waarom post ik dan nog steeds.
Zeker niet helemaal 100% daaro.
En je kan technisch natuurlijk veel proberen... maar ik denk dat een OPEN mind heel wat meer zal oplossen. Blinde mods met arrogrante instellingen zijn ook niet bevordelijk voor de serverload.
Dit was als edit bedoelt voor mijn laatste post (na 5* geef ik het op en doe een reply).
Voor degene die het tussen de regels door misschien niet helemaal zien, ik bied dus mijn excuses aan voor mijn gedrag/taalgebruik.
Mijn mening blijft echter staan.
Zijn er nog andere opties dan safeweb/triangle om dit te omzeilen?Op maandag 08 oktober 2001 13:28 schreef Koffie het volgende:
Een bericht editten met safeweb/triangle lukt dus ook niet.
Triangleboy is er namelijk niet voor winnt4.
Who is John Galt?
Of misschien een andere aanpassing, zodat mensen achter een proxy tenminste weer op GoT kunnen komen, desnoods zonder plaatjes ofzo??
* Twynn is ook een van de getroffenen..
* AVL zit ook achter een proxy
"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."
Ga er maar vanuit dat dit niet lang zo blijft draaien.Op maandag 08 oktober 2001 15:25 schreef Twynn het volgende:
Wordt deze beslissing eigenlijk weer teruggedraait, nu blijkt dat er toch wel een aantal mensen last van hebben??
Ofwel er komt een andere oplossing of het zal helemaal terug gezet moeten worden.
Nogmaals, het is niet als streek bedoeld.Op maandag 08 oktober 2001 15:27 schreef AVL het volgende:
Beetje een :(-streek, dit.
* dusty is dus een Kees-Slachtoffer. Heeft iemand toevallig GPS addressen waarop ik mijn raketten kan africhten ?
Poort 8088.. duidelijk NIET overnagedacht dus.
Er zijn betere manieren waarop je mensen kunt weren.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Zoals ACM al aangaf wordt het wel veranderd, en om nou ineens zo op Kees af te geven is ook niet echt netjes.. Hij probeert gewoon een oplossing te vinden voor de serverproblemen, en dit blijkt dus een iets minder geslaagde oplossing.. Kan nou eenmaal gebeuren..
Ik wacht in ieder geval gewoon effe rustig af.
Als dat af en toe niet goed lijkt te gaan hoeft het nog niet te betekenen dat zij hun best niet doen.
Als je ergens mee zou zitten zou je dat gewoon normaal moeten voorleggen in LA. (of met ICQ)
En met flamen ben je misschien net zo erg of nog erger bezig.
Hoewel het idee van een aparte non-apache image server waarschijnlijk wel gehandhaafd zal blijven, alleen dan netjes op poort 80
ADMIN!=MODS.Ik denk dat de taak die de MODS uit moeten voeren ontzettend veel werk kost.
Maar dit alles zou weer een wijze les moeten zijn
mmm.. dan toch maar eisen dat Kees zichzelf als straf 5 minuten in een hoekje zet
Back In Black!
Verwijderd
Hulde voor de snelle actie!
Who is John Galt?
1. De plaatjes worden van een andere server geladen, waarom? om ervoor te zorgen dat juist MEER mensen GoT kunnnen bezoeken in plaats van minder.
2. Dat er een aantal mensen last van hebben heb ik inderdaad niet bij stilgestaan, mijn excuses aan deze mensen.
3. Images komen nu weer van arshia, zoals de meeste mensen vast wel merken gaat dat niet al te vlot meer.
4. Het is een TEST, die server die ik op aphrodite had draaien draaide op aphrodite omdat ik die daar al draaiende had en ik snel een werkende server nodig had.
5. Ja ik ben een evil overlord die jullie allemaal jullie GoT wil ontnemen en jullie allemaal zo hard mogelijk probeert te naaien?
6. Arshia zit op het moment van spreken al weer vrijwel aan zijn maximumclients, dat betekend dat er nog minder mensen op GoT kunnen, vandaar dat ik binnenkort ook weer andere poorten zal gaan proberen, dit zal nodig zijn tot ik de loadbalancers er bij heb. Iemand nog andere ideeën?
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
(totdat er dus een wat betere oplossing is gevonden, een dedicated images bak op poort 80 ofzo
Jaaahhh.... kan er weer bij... .:) thx Mr. Evil OverlordOp maandag 08 oktober 2001 16:19 schreef Kees het volgende:
Okay.. ff wat uitleg;
1. De plaatjes worden van een andere server geladen, waarom? om ervoor te zorgen dat juist MEER mensen GoT kunnnen bezoeken in plaats van minder.
2. Dat er een aantal mensen last van hebben heb ik inderdaad niet bij stilgestaan, mijn excuses aan deze mensen.
3. Images komen nu weer van arshia, zoals de meeste mensen vast wel merken gaat dat niet al te vlot meer.
4. Het is een TEST, die server die ik op aphrodite had draaien draaide op aphrodite omdat ik die daar al draaiende had en ik snel een werkende server nodig had.
5. Ja ik ben een evil overlord die jullie allemaal jullie GoT wil ontnemen en jullie allemaal zo hard mogelijk probeert te naaien?
6. Arshia zit op het moment van spreken al weer vrijwel aan zijn maximumclients, dat betekend dat er nog minder mensen op GoT kunnen, vandaar dat ik binnenkort ook weer andere poorten zal gaan proberen, dit zal nodig zijn tot ik de loadbalancers er bij heb. Iemand nog andere ideeën?
Misschien is het een idee om standaard een via de manier die je nu heb bedacht. En via een link naar een andere got-versie kan gaan? gathering_for_proxylosers.tweakers.net of zo?
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Je hebt toch wel al 5 minuten in de hoek gestaan als straf hé ?Op maandag 08 oktober 2001 16:19 schreef Kees het volgende:
Dat was toch jouw taak-beschrijving al ?5. Ja ik ben een evil overlord die jullie allemaal jullie GoT wil ontnemen en jullie allemaal zo hard mogelijk probeert te naaien?
Back In Black!
Dat de plaatjes niet bereikbaar waren was tot daar aan toe.. Maar dat Javascriptje he......Op maandag 08 oktober 2001 16:21 schreef ACM het volgende:
Uiteraard verwachten we nu wel dat jullie vanavond niet zeuren dat GoT weer traag is
(totdat er dus een wat betere oplossing is gevonden, een dedicated images bak op poort 80 ofzo)
Back In Black!
Dat klinkt goed, je kunt toch 2 IP's op 1 machine hebben?Op maandag 08 oktober 2001 16:23 schreef Chaos het volgende:
Kun je die alternatieve webserver dan niet gewoon op een ander IP op poort 80 draaien?
Who is John Galt?
Dat is dan hetzelfde als het op dezelfde machine laten staan (hey wat dat toevallig ook is..) Het gaat er juist om dat het op een andere computer moet draaien.Op maandag 08 oktober 2001 16:25 schreef justmental het volgende:
[..]
Dat klinkt goed, je kunt toch 2 IP's op 1 machine hebben?
Back In Black!
Tuurlijk niet. Je neemt een ongebruikt IP, hangt dat aan Odin en vervolgens laat je Apache luisteren naar IP1 poort 80 en de andere webserver naar IP2 poort 80.Dat is dan hetzelfde als het op dezelfde machine laten staan
Moet IP1 wel naar een andere computer verwijzen dan IP2 en niet naar dezelfde server. (zoals jij het bedoelde, zoals ik het bedoelde maar niet duidelijk overkwam uit de post van de anderOp maandag 08 oktober 2001 16:30 schreef Chaos het volgende:
Tuurlijk niet. Je neemt een ongebruikt IP, hangt dat aan Odin en vervolgens laat je Apache luisteren naar IP1 poort 80 en de andere webserver naar IP2 poort 80.
Back In Black!
op het moment doet apollo de plaatjes, hij zit toch uit zijn neus te vreten op het moment (mysql trekt het niet soms, maar dat is door limitaties in het programma, niet door de server)
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Bekijk eens mod_expires. Zo kan je aan de browser vertellen dat de plaatjes toch niet veranderen (binnen een bepaalde tijd). Gewoonlijk vraagt de browser aan de server of ut plaatje al verandert is (If-Modified-Since). Dat zijn allemaal connecties die je kan vermijden.Op maandag 08 oktober 2001 16:19 schreef Kees het volgende:
Iemand nog andere ideeën?
Een voorbeeld, direct van de Apache documentatie geleend:
1
2
| ExpiresActive On # enable expirations ExpiresByType image/gif A2592000 # expire GIF images after a month in the client's cache |
Daarnaast kan je eens kijken naar een andere http server dan Apache. D'r zijn veel betere (kleiner, sneller) http servers voor statische pagina's.
Ik snapte er al geen 'kont' van. Kon ik opeens sinds vandaag op mijn werk GOT niet meer bekijken.
Jongens? Waar zijn jullie mee bezig de laatste weken?
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Verwijderd
Daar was kees juist mee aan het testen (die draaide dus op aphrodite op poort 8088).Op maandag 08 oktober 2001 16:52 schreef bkor het volgende:
Daarnaast kan je eens kijken naar een andere http server dan Apache. D'r zijn veel betere (kleiner, sneller) http servers voor statische pagina's.
Zou dat ding niet ook op aphrodite kunnen draaien op poort 80, maar dan met een andere IP?Op maandag 08 oktober 2001 16:59 schreef johnny appleseed het volgende:
[..]
Daar was kees juist mee aan het testen (die draaide dus op aphrodite op poort 8088).
Who is John Galt?
ROC styleOp maandag 08 oktober 2001 12:32 schreef Acute het volgende:
Port 443 (shttp). Staat vrijwel altijd open in proxies.Op maandag 08 oktober 2001 16:19 schreef Kees het volgende:
Iemand nog andere ideeën?
Of poort 21...Op maandag 08 oktober 2001 17:35 schreef RickJansen het volgende:
[..]
Port 443 (shttp). Staat vrijwel altijd open in proxies.
Das ftp, daar heb je weinig aan als je iets via http wilt doenOp maandag 08 oktober 2001 18:57 schreef Steven_NL het volgende:
[..]
Of poort 21...
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Wa?Op maandag 08 oktober 2001 19:01 schreef violator_ het volgende:
Poort 8088 is gewoon de poort van je proxy. Natuurlijk heb je geen internet als je die uischakeld ... tenzij je natuurlijk (als de meeste mensen trouwens) gewoon een rechtstreeks internet verbinding hebt...
Verwijderd
Denk dat ie 8080 en 8088 een beetje door elkaar haaltOp maandag 08 oktober 2001 19:03 schreef RickJansen het volgende:
[..]
Wa?![]()
![]()
Kees zei trouwens, dat Apollo nu alle plaatjes serveerde en dat dat prima ging
Maar als ik in mijn lunch-pauze even wil kijken, dan moet ik wel door de zeer restrictieve proxies van De Bank heen, en die vinden ook 443 en 21 uit den boze behalve voor de zeer gepriviligeerden onder ons, en daar hoor ik niet bij.
En ik mis niet alleen de plaatjes, ik krijg gewoon na een timeout een error-pagina voorgeschoteld van het type "server niet bereikbaar", dus ik kan echt niets.
Straks moet ik nog in de kantine gaan lunchen en sociaal doen.
Doe me dat alsjeblieft niet aan.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
De bank laat 443 wel door hoor !Op maandag 08 oktober 2001 20:54 schreef mvdejong het volgende:
He, ik hoor allemaal van die leuke poorten voorgesteld : 443, 21.
Maar als ik in mijn lunch-pauze even wil kijken, dan moet ik wel door de zeer restrictieve proxies van De Bank heen, en die vinden ook 443 en 21 uit den boze behalve voor de zeer gepriviligeerden onder ons[..]
Dan zit je op een andere proxy dan ikke, want ik krijg met name op een aantal sites van Sun die naar een :443 poort doorlinken wel degelijk een "Access Denied" van de proxy aan mijn broek.Op maandag 08 oktober 2001 21:31 schreef Koffie het volgende:
[..]
De bank laat 443 wel door hoor !
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
En als niet expliciet dat poortnummer erbij staat, maar wel https:// ... ?Op dinsdag 09 oktober 2001 09:23 schreef mvdejong het volgende:
Dan zit je op een andere proxy dan ikke, want ik krijg met name op een aantal sites van Sun die naar een :443 poort doorlinken wel degelijk een "Access Denied" van de proxy aan mijn broek.
Niet voor de verzendende (hooguit voor de firewall uiteraard).
Als je een HTTPS:// request doet met een :prt nummer betekent dat voor de ontvangende partij dat je een SSL sessie over die specifieke poort wilt draaien, en dus niet over de standaard 443 poort (in dat gevaal word 443 dus totaanl niet gebruikt).
Idemo dito met een HTTP:// en :port
Access Denied betekent dat je dus niet naar die site mag (en niet dat de poort geblokt is).
Wat vaak gebeurt , is dat op de firewall SSL verplicht over 443 moet gaan.
Voorbeeld:
Indien ik een request doe naar httpS://www.sun.com:1234The proxy-cache server is not configured properly for SSL/SNEWS or other tunnelling requests.
Overigens doen alle 3 URL's het bij mij:
http://www.sun.com
httpS://www.sun.com
httpS://www.sun.com:443
Ik denk dus dat je proxy niet goed zit.
Probeer deze eens:
proxy-ccaz.inet.nl.(en de laatste 2 mg je zelf verzinnen