Toon posts:

G400 + Celeron 466 = schokkerige DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze wil ik mijn mede-tweakers weer eens raadplegen. Het probleem is dus dat als ik een DVD in mijn Pioneer 105sz afspeel, dat het niet 100% vloeiend gaat. Die laatste paar procenten zijn erg storend als je kijkt naar een film. Schokkerige beelden dus...|:(
Kijk ik in win2k naar de CPU usage, dan zie ik dat ie bijna altijd tegen de 100% aan loopt. Dan denk ik: "Ja, die Celeron 466 op mijn Abit LX6 met Slotket converter zal wel niet snel genoeg zijn..."
Sla ik de bronnen er op na (google groups, matrox forum, matroxusers forum), dan lees ik ook berichten van mensen die strakke DVD playback hebben met een Celeron 400 en van mensen die waardeloze playback hebben met een dikke athlon.
Toen ik mijn vorige videokaartje nog had, een 16 Mb Riva TNT 1 van ASUS, toen gleden de DVD's trouwens ook prima over het scherm. Nu niet :?
Ik heb nieuwe drivers geprobeerd (inc. laatste beta-drivers), ik heb win2k èn windows 98 geprobeerd en ik heb WinDVD 3.0, PowerDVD 3.0 en Ravisent Cinemaster (laatste versie) geprobeerd.
Allemaal k$%te :(
De grote hamvraag: wat te doen?
Nieuw mobo + proc ? Tja, als ik zeker wist dat ik daar wat mee opschoot zeg ik ja..., maar is dat zo?
En wat voor moederbord en processor is voldoende?
Kortom, wat zou ik, gegeven dat het de proc. is, met een klein budget kunnen doen aan mijn hardware?
Hoe zit het trouwens met hardwarematige motioncompensatie voor DVD...hoe presteert een G400 t.o.v. een TNT/TNT2/Geforce ? Ik weet het... ATI moet je hebben als het gaat om het afspelen van DVD. Maar ik weet ook dat je Matrox moet hebben voor de beste TVout!

Beste mensen, help!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
heb je DMA al aan staan?
Gebruik eens de matrox DVD player, misschien wil dat helpen.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
gooi de resolutie en refresh rate wat naar beneden.
Een DVD-film heeft een resolutie van 720*576. Wanneer je dat full-screen wilt hebben op 1024*768 moet je computer enorm veel rekenen om dat op te rekken.
800*600 is dus prima.
Verder moet je dan niet de refreshrate op bijv >100 Hz hebben staan, want dan houd je minder bandbreedte over naar het video-geheugen.
Ik werk hier met een Celeron 500 en een G400 en zelfs met Power DVD (zat bij de DVD-rom speler) gaat het prima.
Maar doe inderdaad wat de persoon hierboven ook al aangaf, en zet de DVD-speler in DMA-mode.

Oh en zet je }:O uit ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zorg ik ervoor dat DVDmax de TV uitgang op 720 x 576 zet ?
Over de resolutie van DVDmax lijk ik weinig controle te hebben.

Overigens staat DMA aan (zowel in win2k als in win98) en speel ik het hele gebeuren af met Matrox DVD player (= Ravisent Cinemaster)

(thx voor de replies :) )

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Is ie single head (alleen monitor) wel vloeiend?

Op DVDmax (dus dual head) moet je kaart twee maal zoveel info versturen, misschien dat ie daar wat moeite mee heeft...

Verwijderd

Topicstarter
MisterDon, de DualHead kloont je beeld.
Het is niet zo dat de Matrox Dualhead 2x onafhankelijk uitrekent wat er op elke 'head' gebeurt. Het decoderen gebeurt centraal.
Dat is nou juist het mooie van de Matrox Dualhead kaarten ;)
Pagina: 1