Win2k exploring Network Neighbourhood

Pagina: 1
Acties:

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023
Als ik in win2k mijn Network Neigbourhood explore dan duurt het een eeuwigheid voordat hij de aanwezige PC's in het LAN detecteert. Ik heb 2 nic-kaarten, 1 voor ADSl en 1 voor het LAN, die van het ADSL heb ik al weggevinkt dattie zich bemoeit met de File en Printersharing, maar toch duurt het een eeuwigheid. Als ik niet verbonden ben met internet vindt hij de andere pc's in de NN wel direct. What's wrong???? :?

Specs

Verwijderd

via de search:

win2k prof is nogal sloom met netwerkbrowsen

je moet een regkey verwijderen....

• pbregman
Op maandag 08 oktober 2001 13:22 schreef trebel het volgende:
via de search:

bij mijn vorige installatie van WIN2K werkte dat niet, maar ik zal het nog een keer proberen. maar ik zou niet weten waarom het dan nu WEL zou werken

Specs

• pbregman
Op maandag 08 oktober 2001 13:22 schreef trebel het volgende:
via de search:

GEPROBEERD EN WERKT NIET!!!! |:(

Specs

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
die reg-key verwijderen werkt alleen bij browsen op een andere machine. niet om de machines in eerste instantie te vinden.
Het probleem ligt aan de browsing service, als je hierop zoekt bij www.microsoft.com/technet dan vind je een hele hoop hierover.
Het is een klein beetje te tunen, maar 't blijft een brak mechanisme.
workaround: maak een batch file die drivemappings naar andere pc maakt. machinenamen lokaal in host/lmhosts plaatsen.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|