system freezez door nieuw geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Sinds ik afgelopen vrijdag mijn systeem wat heb ge-upgrade [2x256 Mb Infineon + 40Gb Maxtor erbij] heeft mn comp de neiging om op de raarste momenten vast te lopen [system freezes]. ik heb een BX Chipset dus t is geen Via probleem :) en ook geen voedingsprobleem lijkt me want alles werkte altijd prima..

zou t aan t geheugen kunnen liggen? het geheugen dat ik al had was 2x 128Mb single sided Infineon CAS 3 133MHz en het geheugen dat ik er nu bijgezet heb is 2x 256Mb double sided Infineon CAS 2 133MHz, is dit vragen om problemen? ik moet zeggen dat ik gister toch ruim 2 uur heb kunnen photoshoppen zonder dat t fout ging, en toen opeens... BAF, weer vast..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Dat heb ik dus ook...ik heb 4x256 (2x Infinion en 2x MT) van de MyCom (jij denk ik ook :-) ) op mijn P2B-S met PII-350. Nou draait 2000 Server met ISA eindelijk helemaal goed, loopt dat kl*teding 's nacht om 3 uur vast met een stop error!? Registry failure, etc. CAS heb ik op 3-2-2 en 2-2-2 gehad, maakt nix uit voor de foutmenldingen. Nu heb ik de helft van het geheugen eruitgehaald, de 40GB Maxtor eruit, en de IDE-CDrom losgekoppeld (gaat er ook nog uit) en draait alleen met SCSI. Hij heeft het gisternacht volgehouden, kijken wat'ie doet....

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 11:46

Twan V

...en er stralend uitzien

Zeer geachte luisteraars:

Voor de stabiliteit van een hedendaagse computer zijn de volgende dingen levensgevaarlijk:
1. ALLE geheugenbanken van het mobo volzetten
2. Verschillende merken geheugen gebruiken

Waarom weet ik ook niet, ik weet alleen van mezelf dat het klopt.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 11:19 schreef BillsGate het volgende:

Voor de stabiliteit van een hedendaagse computer zijn de volgende dingen levensgevaarlijk:

1. mn geheugenbanken waren altijd al allemaal vol, en zeeer stabiel
2. Al mn dimms zijn van Infineon zelf!
:)

ik krijg trouwens geen foutmeldingen de boel freezed alleen..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Probeer eens een memtest progje of je geheugen timings wat minder aggresief in te stellen (cas3 ed)

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 18:13 schreef ubermaestro het volgende:
Probeer eens een memtest progje of je geheugen timings wat minder aggresief in te stellen (cas3 ed)
op cas 3 instellen maakte niets uit..

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:05

Largo

Donderdraak

Ik zou zeker eens proberen de nieuwe config te draaien met alleen de nieuwe chips.
Het verschil tussen cas2 en 3 zorgde bij mij ook voor problemen....
Ik heb nu 2x CAS 2 en alles toppie (zelf met 1x infineon en 1x merkloos)

En het kan altijd dat er 1 kaput is.

Largo

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 11:51 schreef Largow het volgende:
Ik zou zeker eens proberen de nieuwe config te draaien met alleen de nieuwe chips.
Het verschil tussen cas2 en 3 zorgde bij mij ook voor problemen....
Ik heb nu 2x CAS 2 en alles toppie (zelf met 1x infineon en 1x merkloos)

En het kan altijd dat er 1 kaput is.

Largo
yup idd goed idee, ik heb nu alleen de cas2's er in gezet morgen ff flink photoshoppen.. kijken of ie plat wil

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 11:19 schreef BillsGate het volgende:

ALLE geheugen banken volzetten maakt volgens mij geen ruk uit maar verschillende merken kan wel verschil uitmaken...

Je zou ook ff beginnen met 1 bank kijken of ie vast loopt en dan die andere... Gewoon ff wat proberen....
Pagina: 1