als je wilt dat je site qua width perfect in een browservenster op een resolutie van 800*600 past, hoe breed mag die site dan zijn in pixels.
is dat 800(pixels) of 760(pixels) ofzo?
is dat 800(pixels) of 760(pixels) ofzo?
Verwijderd
Verwijderd
Dus jij volgt wel standaarden op van WC3 terwijl zo'n 85-90% IE draait en standaarden daar minder boeien, maar stemt je resolutie niet af op iets van 40-55% gebruikers die 800x60 als resolutie heeft. Sommige logica is voor mij absoluut niet logisch. (of je maakt alleen sites voor Tweakertjes met bigscreens).Op dinsdag 09 oktober 2001 07:34 schreef dennisdotcom het volgende:
Voor mn forum heb ik 750 aangehouden, maar dat is idd wel erg ruim. Tegenwoordig maak ik geen 800*600 meer...
KloptOp dinsdag 09 oktober 2001 08:21 schreef OzBoz het volgende:
Dus jij volgt wel standaarden op van WC3
Liev toch dat ik met de rest rekening houd ?terwijl zo'n 85-90% IE draait en standaarden daar minder boeien
Mjah, dit is een lastige keuze geweest. Uiteindelijk toch maar voor gekozen om dit te doen, helpt straks (als mn site draait) hopelijk ook weer een paar mensen over te stappen naar 1024*768., maar stemt je resolutie niet af op iets van 40-55% gebruikers die 800x60 als resolutie heeft. Sommige logica is voor mij absoluut niet logisch. (of je maakt alleen sites voor Tweakertjes met bigscreens).
Nou dan is des te onlogischer dat je dat niet in eerste instantie doet. Kun je beter over een paar jaar als de 15" en 14" jes op de schroothoop liggen je site in 5 sec aanpassen naar 1024x768.Op dinsdag 09 oktober 2001 08:27 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Ik zal zelf trouwens nog wel uitgebreid gaan kijken naar de resolutie's op mn site, ik kan die site eventueel in 5 seconden aanpassen naar 800*600 compatible
Zoals ik al zei... 't is een keuze die je maakt.Op dinsdag 09 oktober 2001 08:34 schreef OzBoz het volgende:
Nou dan is des te onlogischer dat je dat niet in eerste instantie doet. Kun je beter over een paar jaar als de 15" en 14" jes op de schroothoop liggen je site in 5 sec aanpassen naar 1024x768.
Die 40% is worldwide en ik weet zeker dat het aantal hier hoger ligt, al was het alleen omdat er ontzettend veel mensen via het werk surfen.
Maar het is helemaal een keuze, de logica zit er alleen niet in. Maar er zijn meer dingen minder logisch in het leven
Mijn punt was dat jij je altijd druk maakt over standaarden maar dus 40% van de mensen zicht de RSI laat scrollen.. persoonlijk vraag ik me dan af (nou ik weet het wel) wat dan belangrijker isOp dinsdag 09 oktober 2001 08:37 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]
Zoals ik al zei... 't is een keuze die je maakt.
Net zoals er nog mensen zijn met Netscape 4.
Volgens internationale eisen moet je die nog ondersteunen, maar dat doen ook veel mensen niet meer.
You're damn rightOp dinsdag 09 oktober 2001 08:40 schreef OzBoz het volgende:
Mijn punt was dat jij je altijd druk maakt over standaarden maar dus 40% van de mensen zicht de RSI laat scrollen.. persoonlijk vraag ik me dan af (nou ik weet het wel) wat dan belangrijker is
Vast niet.Op dinsdag 09 oktober 2001 08:27 schreef dennisdotcom het volgende:
Mjah, dit is een lastige keuze geweest. Uiteindelijk toch maar voor gekozen om dit te doen, helpt straks (als mn site draait) hopelijk ook weer een paar mensen over te stappen naar 1024*768.
"maar 40%"Overigens draait minder dan 40% van de gebruikers tegenwoordig nog op 800*600, ook nog een paar procent op nóg lager, maar ik denk zelf dat het een kwestie van tijd is voordat deze mensen ruimschoots in de minderheid zijn. Opkomst van grote monitoren tegen lagere prijzen en mensen die steeds meer op hun scherm willen hebben.
Ik zou dat idd maar doen ja.Ik zal zelf trouwens nog wel uitgebreid gaan kijken naar de resolutie's op mn site, ik kan die site eventueel in 5 seconden aanpassen naar 800*600 compatible
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Inderdaad worldwide. Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor site je hebt. Mijn personal website maak ik altijd voor 1024, dit omdat uit mijn stads bleek dat zo'n 80% van mijn bezoekers 1024 gebruikt.Op dinsdag 09 oktober 2001 08:34 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Die 40% is worldwide en ik weet zeker dat het aantal hier hoger ligt, al was het alleen omdat er ontzettend veel mensen via het werk surfen.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
he jaOp dinsdag 09 oktober 2001 12:01 schreef Janoz het volgende:
Moraal:
In je stats staan mischien wel hoge resoluties, maar dat betekend nog niet dat die mensen ook met een gemaximaliseerde browser surfen....
Een scriptje op je site die de browser breedte en hoogte meetOp dinsdag 09 oktober 2001 17:09 schreef wicher het volgende:
he ja
da is zo natuurlijk
en daar wordt echt nooit aan gedacht
Dat zou idd wel tof zijn als ze voor mijn site een nieuwe pc kopen, maar idd niet erg realistisch.Op dinsdag 09 oktober 2001 10:06 schreef wicher het volgende:
Vast niet.
De meeste mensen op 800*600 hebben er
- of bewust voor gekozen
- of kan gewoon niet meer
- of heeft geen idee wat een resolutie is
al deze drie groepen zal zijn resolutie niet verhogen, alleen als ze een nieuwe comp kopen/krijgen, maar ik denk niet dat ze een nieuwe comp kopen om jouw site beter te kunnen bekijken
Wachten daarop vind ik sowiezo geen optie, ik stimuleer liever de overstap naar hogere resoluties, want stel dat nou alle sites opeens besluiten om naar 1024 te switchen. Echt wel dat een boel mensen dan ook switchen."maar 40%"dat snap ik echt niet,
alleen al door deze factor kan al 40% van de internetters je site niet goed bekijken. Tellen we daar nog wat factoren bij op, dan zitten we zo aan zeker 50% denk ik. Dat is toch ontstellend veel???
En als het toch nog zooo kort duurt voordat iedereen 1024*768+ heeft, waarom wacht je dan niet heeel even daarop?
Ik ga hem voorlopig niet aanpassen, ik merk wel aan mn site hoe groot het aantal bezoekers is met 800*600 of lager, tot nu toe iig 0. Verder is mijn site niet gecentreerd, dus ziet het eruit ala Tnet (je snapt me welIk zou dat idd maar doen ja.
Ik heb altijd mijn monitor op 1024*768 of 1152*864, maar ik zie dan liever op mijn scherm een site die voor 800*600 is gemaakt (zoals GoT), dan eentje die het hele scherm optimaal gebruikt...
die witte balken links en rechts geven een rustig beeld namelijk