Toon posts:

bestelformulier op webwinkel, veilig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

ik ben bezig met het uitwerken van een plan voor mijn
nieuwe webwinkel.

Nu is het handig dat mensen daar de aangeboden spullen ook
kunnen bestellen ;)

Omdat ik geen verstand heb van php en mysql en al dat andere waardoor je fraaie winkelwgentjes kan maken op je site dacht ik aan een simpel bestelformuliertje.

De klant vult op het formulier het artikel nummer in, een omschrijving van het produkt, het aantal en de prijs.

Verder is het nodig dat de klant zijn gegevens invoert en aangeeft of hij per bank/giro betaald of via rembours.

Na alles ingevuld te hebben klikt hij op 'verzenden' en ik krijg de bestelling in me mailbox.

Dat is dus mijn idee. Wat vinden jullie er van?
Zijn er nog andere manieren om bestellingen op de website
te maken? Dat shoppingcart systeem lijkt me perfect werken, maar ik kan zoiets alleen niet in elkaar bakken. En die kant en klare zooi hoef ik niet. Moet het wel zelf kunnen maken *D

Zulke dingen uitbesteden lijkt me een dure zaak, dus dat doe ik maar liever niet. Of is het toch de moeite waard om zo'n shoppingcart op je site te hebben mbt de gebruiksvriendelijkheid?

Nou...als jullie nog ideeen hebben wat dit onderwerp betreft, aarzel niet en post ze! :)

Alvast bedankt allemaal!

Verwijderd

als je meerdere artikelen aanbiedt, is een winkelwagentje absoluut niet overbodig. het is idd zo dat kant en klare software gewoon zuigt en uitbesteden duur is....toch zou ik het uitbesteden. Een lullig e-mail formuliertje lopen maar weinig mensen warm voor.

Dus uitbesteden of zelf php en sql leren...

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

zelf even gaan klooien met php mysql of javascript en cookies. e-mail formuliertjes zijn zooooo passé :)

Don't mind Rick

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

of zoek op hotscripts.com. Er zijn echt wel best aardige varianten op het shop-idee. Vaak moet je nog wel het eea. aanpassen maar een test-and-tried applicatie is geen overbodige luxe als het om geld en klanten gaat...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Als je even op http://www.kyocerashop.nl wil kijken. Die winkel heb ik als test helemaal in Javascript gebouwd. De code kwam ook van zo'n gratis scriptpagina maar is daarna uitelkaar gehaald, schoongespoeld, uitgebreid, ingekort en opnieuw geschreven. En het werkt best netjes.

Als je geintresseerd bent kan ik je misschien een "schone" versie van de code sturen ;)

• bigboss
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

"Bug? That's not a bug, that's a feature."

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 09:13 schreef nlchandler het volgende:
Als je even op http://www.kyocerashop.nl wil kijken.
offtopic:
Rare vraag maar uhh...waar heb je die shop vandaan??? Die lijkt verdomd veel op mijn script :)

Verwijderd

Topicstarter
Aha......ik ben druk aan het rondkijken en druk aan het informeren wat het me precies gaat kosten als ik alles uitbesteed omtrent dit e-commerce gebeuren.

Ik heb geen kennis van linux, unix of alles buiten windows om.

Nu zie ik 99 v/d 100x dat bij die shoppingcart progjes als platform unix wordt gegegeven. Daar hoef ik dus al niet aan te beginnen right?

Ik kan er kort over zijn, tijd en zin om php en linux te leren heb ik niet.

Dus of het moet simpel dat ik het kan, of ik besteed het uit. Tis nu even niet anders :'(

Ik denk dat het wel uitbesteden zal worden, want standaard progrjes vind ik niks. De kennis om te aan te passen heb ik niet, en als ik toch mijn idee van een webshop op internet wil hebben is dat vast te overleggen met een of ander bedrijf.

Mochten er nog ideeen zijn, posten natuurlijk! Ik lees ze allemaal.

Groeten! en bedankt

Dweezerroy

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 12:59 schreef Dweezerroy het volgende:
Ik heb geen kennis van linux, unix of alles buiten windows om.

Nu zie ik 99 v/d 100x dat bij die shoppingcart progjes als platform unix wordt gegegeven. Daar hoef ik dus al niet aan te beginnen right?
het is een tuk simpelerer imho om een e-commerce scriptje te installeren/aanpassen of te onderhouden onder een linux systeem dan windows, behalve als je het misschien lokaal gaat draaien....
Pagina: 1