[PHP MySQL] Werkt niet meer , wie helpt!

Pagina: 1
Acties:

• void
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-12-2023
Om sommige pagina's offline te kunnen testen heb ik een apache webserver geinstalleerd op mijn Win98 systeem. Daarnaast draai ik perl mysql en PHP (v4). Dit werkte allemaal prima.

Gisteren wilde ik echter weer 'ns iets testen. En ik krijg geen verbinding meer met MySQL :(

MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10050)

Het is vreemd, dat als ik switch van PHP Version 4.0.3pl1 naar PHP Version 3.0.16, het wel weer werkt.
Ik heb alles al een keer opnieuw geprobeerd, maar het werkt gewoon niet meer in PHP 4. En dit is :r , aangezien mijn scripts niet allemaal geschikt zijn voor versie 3.

Ik kon alleen dit (Wat is er fout met m'n installatie?) voorval vinden, maar dit geeft nog niet een oplossing. Ik heb niet echt veel kaas gegeten van het configureren van een server, maar vind het toch vreemd, dat het (in mijn ogen) van de ene op de andere dag niet meer werkt.

Er zijn hier vast en zeker mensen, die hier een oplossing voor hebben.

Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)

Verwijderd

er staat me iets bij dat er een bugje of instelling was om dit te fixen, tis iig een bekend probleem, dus kijk ff in de documentatie of in de search...

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ten eerste zou ik php 4.0.6 instaleren aangezien die zeer veel fouten oplost.

ten tweede zou ik controleren of
1. mysql draait
2. phpinfo() mysql support geeft
3. mysqladmin mysql kan bereiken
4. ik de meest recente versies van php en mysql heb (en apache)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• void
Op maandag 08 oktober 2001 03:51 schreef Kees het volgende:
ten eerste zou ik php 4.0.6 instaleren aangezien die zeer veel fouten oplost.

ten tweede zou ik controleren of
1. mysql draait
2. phpinfo() mysql support geeft
3. mysqladmin mysql kan bereiken
4. ik de meest recente versies van php en mysql heb (en apache)
Die controle heb ik zelf ook al gedaan.
1) MySQL draait |:(
2) Phpinfo geeft Mysql info en wel het onderstaande
3) mysqladmin kan mysql bereiken
4) Dat heb ik niet, maar dat verklaart toch niet waarom het na ruim een jaar, nu opeens niet meer werkt.

Ik ga dan maar eens de nieuwste versie van PHP downloaden.
Zou het kunnen liggen aan een IE6 bug? Wat ik kan nagaan is dat ongeveer het enige wat er veranderd is aan mijn systeem.

Afbeeldingslocatie: http://www.voidz.f2s.com/mysqlinfo.gif

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 08 oktober 2001 11:31 schreef void het volgende:
Ik ga dan maar eens de nieuwste versie van PHP downloaden.
Zou het kunnen liggen aan een IE6 bug? Wat ik kan nagaan is dat ongeveer het enige wat er veranderd is aan mijn systeem.
Mja, lijkt me niet dat een browser daar wat aan veranderd. Tenzij je browser afhankelijke grapjes uithaalt.

• void
Op maandag 08 oktober 2001 12:20 schreef ACM het volgende:

[..]

Mja, lijkt me niet dat een browser daar wat aan veranderd. Tenzij je browser afhankelijke grapjes uithaalt.
Nee, PHPmyAdmin lijkt me toch geen browser afhankelijk ding. Heb daar ook al twee versies van geprobeerd, waaronder de nieuwste.

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:43
ook gehad met een paar scrippies, wil je het nog een keer doen werkt de helft niet meer :'(

• void
Heb alles er nog een keer vanaf gegooid en vervolgens het freebies pakket van Nusphere gedownd en geinstalled. En het werkt nu weer als een tiet. 8-)

Mooi pakket trouwens :9 Ga ook Merlin Server van Abriasoft nog 'ns proberen. Iemand daar ervaringen mee?

Pagina: 1