486 zonder fans ??

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 11:40
'k heb hier een 486DX2 als firewall draaien >:)
op die 486 draait FloppyFW: dus heeft alleen maar floppy nodig en geen HDD ;)

maar ik wordt een beetje |:( van al die fans, kan ik zonder probs het laten draaien zonder CPUfan en eventueel PSUfan (zonder dat de boel lekker gaar bakt)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
486 moet wel zonder fan kunnen. Neem anders voor de zekerheid een groter koelblok...

Fan uit de voeding halen is denk ik niet zo'n slim plan. Laat die gewoon op een wat lager voltage lopen. Dan hoor je 'm ook bijna niet en verplaatst ie toch wat lucht.

• Narf109
  • Laatst online: 15-05 11:40
okay, zal ik morgen ff proberen

Verwijderd

Die CPU fan kun je idd gewoon weglaten, mits je maar een voldoende groot koelblok monteerd. Eventueel zou je kunnen overwegen de CPU onder te klokken danwel op een lager voltage te laten draaien.

De PSU fan kun je in principe ook weglaten, zeker als het slechts een mobo+netwerk+floppy is, dit vraagt nl. niet zoveel. Ik zou wel alle koelichamen in de voeding vervangen door grotere mocht je besluiten dat te doen. Je kunt 'm dan altijd een tijdje bewaakt proef laten draaien om te kijken of ie te warm wordt.

Let er wel mee op, van een voeding kun je leuke klappen stroom krijgen.

• asmoday
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05-2023

asmoday

1349

Mijn 486 SX 33 draaide zelfs zonder koelblok :)

Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

Verwijderd

Ik heb hier nog een 486DX33 staan. Standaard met de CPU in z'n blote kont.

Verwijderd

Mijn p100 draait ook zonder koelblok :)

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
ik heb hier een 486dx2-80 zo'n erm cyrix/win geval ;)
draait freesco
gewoon zonder koelblok of fan naakt dus

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:35

zyberteq

nou, dat dus

keb ook 486sx 33 MHz van Texas Instruments :? ingebakken op mobo
zo'n klein rotding van 2 bij 2 cm. maar die is ook altijd naakt geweest. werd niet eens heet (het kleine metalen rondje in het midden echter wel, die werd behoorlijk heet)

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Hier een p120 ook passief.. *D
Zit alleen wel 1 hd in en 1 fan die herrie maakt van de PSU :(
Maar ja, zo veel herrie is dat ook weer niet.. :)

Eeuwige n00b

Verwijderd

Vanaf de Dx2 zijn de processoren allemaal uitgerust met een fan op de heatsink, maar dit is vaak helemaal niet nodig. Gewoon weglaten dus ..

• 0siris
  • Laatst online: 10-05 18:18
mijn 486jes werden allemaal wel loeiheet, maar deden het wel zonder ventilator. Alleen mijn 486dx2-66 @ 80 mhz wilde toch wel een ventilator. Niet alle 486jes zijn gelijk, je hebt cyrix dingen, amd dingen, intel dingen, sgs-thomson dingen, ibm dingen en NexGen dingen(of is dat amd?) die allemaal meer of minder heet worden, dus je kunt het idd het beste gewoon proberen.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Mijn PPro 200 is zelfs passief gekoeld.

Meh ...

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 11:34 schreef Twarp het volgende:
M'n servertje (ook pentium 200) heb ik uitgebropbeerd om 'm passief te koelen. Ongeveer 4 dagen met gesloten kast, maar dan krijg je allemaal fage kleuren in je beeldscherm :+

Met open kast lukte het wel redelijk, maar ik vond zelf de boel wel wat warm worden. Iedere keer als ik dicht bij de kast in de buurt kwam dacht ik dat het zomer was... :)

Nu draait er gewoon een hele stille amd cooler op, die 'm met gesloten kast mooi koel houd. Het geluidsoverlast? Och, ik heb 'm op zolder achterin een kast geplaatst, dus daar lig ik niet meer wakker van :)

• 0siris
  • Laatst online: 10-05 18:18
Op maandag 08 oktober 2001 11:34 schreef Twarp het volgende:
Jah...heb ik ook eens gezien met een compaq waar er 1 in bleek te zitten. Daar zat een ENORM koelblok op..iets van 80mmx80mm ofzo. En die processor zelf is ook niet echt klein zeg.....sjeez! Jammer dat-ie van een kennis van me is, anders hield ik em mooi voor mezelf...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
mijn 486dx4-100 (intel) heeft alleen maar 'n klein koelribje, na linux installeren is hij nog aan te raken (maar net), dus ik denk dat alleen 'n koelblokkie gnoeg is... wat betreft de psu-fan, de koelribjes wat groter maken en het moet wel genoeg zijn zonder fan, gwoon proberen en goed in de gaten houden... (ik had eerst zo'n 486-desktoppie waar geen fan in de voeding zat (standaard)).

If it ain't broke, fix it till it is...

• Tordek
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik hier nog 3 van die 486'jes liggen, allemaal zonder fan en koelblok... Dacht dat er in de voeding ook geen fan zat, das mooi meegenomen... Toch wel leuk die ouwe digital desktopjes... Leuk voor een simpel firewalleke of voor het internet mee te delen...

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

* Inferno 's 486 50@100MHz kan niet zonder koeler >:)
Pagina: 1