Server met 3 NICs, clients zien elkaar niet

Pagina: 1
Acties:

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
Ik heb me al het lazerus gezocht op dit forum, maar nog niets kunnen vinden over mijn probleem. Dus hier mijn vraag:
Ik heb sinds kort Chello, en een nieuwe pc. De oude is dus server geworden. Hier mijn config:

Server: Win2k Advanced Server, Winroute Pro, MS Filesharing
NIC1 -> Chello
NIC2 -> Client
NIC3 -> Guest
Client: WinXP, MS Filesharing

Nu gaat dit prima. Ik kan vanaf de server op de client shares komen, en andersom, en ze kunnen allebei internetten.
Nu was vandaag een vriend bij mij (met z'n pc) en ik d8, die hang ik ff aan de andere netwerkkaart. Affijn, 9 uur later (!) hebben we het aan de praat gekregen. Alledrie de pc's kunnen tegelijk internetten, MAAR:
- van de server kan ik op de client shares komen
- van de server kan ik op de guest shares komen
- van de client kan ik op de server shares komen
- van de guest kan ik op de server shares komen.
ECHTER: Ik kan niet vanaf de client op de guest komen, of van de guest op de client. En dit is juist wat ik wil, mede doordat de server maar een pentium 150 is, en het is dus erg traag om dan bestanden naar de server te kopiëren, en vervolgens weer te gaan downloaden. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

PS: Ik koop liever geen hub, omdat het misschien niet zo vaak voor zal komen dat er een vriend van mij langskomt.

Verwijderd

Misschien dat je in Winroute Pro iets in kunt stellen wat betreft routing va verkeer tussen NIC2 en NIC3.

Misschien dat je er op de site van Winroute meer over kunt vinden.

Suc6

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 17:57
welke ip's worden er gebruikt?

het probleem is een routing probleem (lijkt mij, multihomed :) ).

wat simpel weg op telossen is door een statische entry in routing table aantemaken op de server.

• kauwgomballen
Server NIC1: Chello 80.56.x.x
Server NIC2: 10.0.0.1 (Client 10.0.0.2)
Server NIC2: 192.168.0.1 (Client 192.168.0.2)

En dat over die routing tabellen: hoe doe je dat? Wat dat betreft ben ik best wel een leek op het gebied van netwerken...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op maandag 08 oktober 2001 21:20 schreef Kauwgomballen het volgende:
Server NIC2: 10.0.0.1 (Client 10.0.0.2)

En dat over die routing tabellen: hoe doe je dat? Wat dat betreft ben ik best wel een leek op het gebied van netwerken...
probeer dit us
Server NIC2: 192.168.0.100 (Client 192.168.0.101)

anders moet je gaan "Bridge"

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, en de oplossing is:

chello nic -> gewoon de chello instellingen
client nic ->192.168.1.1
guest nic -> 192.168.2.1
Belangrijk: het idee erachter is dus dat 'elk stukje' netwerk een eigen gedeelte van de ip range krijgt.

en dan je nic in je client zelf 192.168.1.2 noemen. En op het moment dat iemand op de guest nic wordt aangesloten die 192.168.2.2 noemen.
Om nu bestanden te kunnen delen moet je de computer benaderen door te gaan zoeken op het IP adres.
Een vb: Je wilt de hdd van de guest benaderen vanaf de client. Op de client ga je nar start en zoeken en kiest computer zoeken (of zoiets dergelijks). Daarna ga je zoeken op het IP adres. Je moet daarop zoeken en niet op de naam omdat die voor netbuei gebruikt wordt en niet routeerbaar is.

O ja,
je moet ik winroute NAT aanzetten op de nic waar chello binnenkomt, de rest niet. Anders werkt het niet

succes
DIrk

• kauwgomballen
Allemaal hartstikke bedankt. Ik zal het ff gaan proberen.

Ohja, Dirk, dat van winroute wist ik al. maar toch bedankt ;)
Pagina: 1