Toon posts:

Pentium 3 of Celly .....cache of cash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is een bekend fenomeen, Celly met minder cache kost een hele hoop minder cash. En als student wil ik mijn BE6 boardje een extra stimulans geven met zo min mogelijk cash.

Ik heb nu p3-450 en ik zit te denken aan een Celeron-850. Als ik naar cpu-scorecard kijk zie ik de volgende scores staan:

P3-450: 1500
Celeron-850: 2407

Nu vraag ik mij af of hier ook rekening gehouden wordt met het verschil in cache-geheugen? En wanneer komt het verschil in cache geheugen naar voren?? Ik gebruik de computer ook voor renderen met 3d-applicaties...en ik weet dat dat veel cpu-kracht kost....

Natuurlijk dank ik jullie voor het antwoorden van deze vraag. *D

Kods2001

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 22:24
Volgens mij is jouw BE bordje een beetje aan zijn einde van zijn leven ( qua upgraden dan ! niet qua jaren dat het nog werkt )

Ik zou er de snelste CPU in zetten die je kan krijgen op dit moment ( p3 900? ).
Kan je een tijd voorruit.
Anders zit je straks met het probleem dat je een celly 850 hebt en het maximale er uit wil halen en een P3 900 moet gaan kopen voor veel extra geld.

American Express vraagbaak

Verwijderd

ik had eerst een p2-400, die heb ik geupgraded naar een Celly850... ook op een BX plankje...

de performance boost was vrij groot voor de cash die de celly kostte!!!

doen dus! ik heb er echt geen spijt van hoor :P

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Koop anders de celly 1000. Bij een bord van mij stind in het boekje dat hij tot 800 aan kon, maar mijn celly is geo'c tot 1050.

Anders moet je maar eens een biosflash uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu dus zelf te denken aan een celly850 en die rond de 1000 neer te zetten. Ik heb al in andere post gezien dat tijdens renderen het vooral om floating points gaat, en dat daar de cache niet zoveel invloed op heeft.....maar dat amd daar iets beter in is (misschien optie voor een nieuw systeem. ;)

Ik krijg het gevoel dat de extra performance die pIII450@450 versus celly850@1000 met minimale investeringskosten een MUST is.....en dat ik met deze config tot mijn afstuderen werken kan. B-)

Kods2001