Overbouwen: P 133 > PII 233 Mhz

Pagina: 1
Acties:

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 23:01

Fuelke

Forza Ferrari

Topicstarter
Mijn broer kwam onlangs met dit voorstel af. Aangezien ik van plan ben om binnenkort up te graden naar een AMD TB 1,4 Ghz (+ mainboard + DDR-geheugen) wou hij graag mijn oude processor overnemen, maar dat is uiteraard niet genoeg.

Ik weet niet wat hij momenteel voor systeem heeft (enkel dat het op basis van een P 133 is). Hij wil echter zo weinig mogelijk uitgeven (pas huis gebouwd, je kent dat) en zo dus zo veel mogelijk willen behouden.

Kunnen jullie op basis van deze vage info zeggen welke elementen nog eventueel overbouwbaar zijn (of course, mijn processor, mainbord en SD-RAM neemt hij ovcer)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:48

Appie

F1RST Racing

p1-133 = AT
p2-233 = ATX

Dit betekent dus dat je broer iig een andere kast aan moet schaffen, met een ATX voeding. (allen voeding kan ook, maar meteen een andere kast is wel net zo goedkoop)

Verder kun je alles wel gebruiken, mits op die p1-133 niet van alles onboard zit.

Denk er wel aan dat een P2 alles op ps/2 heeft en niet een din aansluiting voor het toetsenbord en/of een seriele aansluiting voor de muis (overigens kan je dit nog wel gebruiken) koop dus of een verloopstukkie, of een ander toetsenbord.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Fuelke
  • Laatst online: 24-08 23:01

Fuelke

Forza Ferrari

Topicstarter
Ik neem aan dat die nieuwe case een 250 Watt voeding mag hebben?

Nu ik eraan denk, ik heb nog een oude muis en keyboard liggen op PS/2

Kan misschien beter m'n 233 zelf houden, en tweede PC opbouwen om er Linux op te draaien :-)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 00:25 schreef Appie_Pils het volgende:
p1-133 = AT
p2-233 = ATX
een p2 hoeft niet perse atx te zijn... in die tijd waren er genoeg AT slot 1 borden...

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Of zie dat je een ouwe atx kast op de kop kan tikken.

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 15:18 schreef xenoke het volgende:

[..]

een p2 hoeft niet perse atx te zijn... in die tijd waren er genoeg AT slot 1 borden...
sterker nog...de meeste mobo's met p2 233 zijn at-formaat met zowel at als atx-aansluiting...
Pagina: 1