Toon posts:

Processor voor Asus P2L-S (LX mobo)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oud systeem liggen met een Asus P2L-S mobo (((20 gig IDE 5400 rpm Maxtor HD, 4x Plextor SCSI brander, Matrox Millenium II 4 mb video en een hele brakke 15" CTX die maar tot 800x600@75 Hz kan))). Maar helaas de processor is kapot.
Volgens de handleiding van heb mobo ondersteunt ie maar tot 333 Mhz P2's. Maar toendertijd was er ook niks snellers. Helaas is het dus een LX chipset en geen BX maar wat is het snelste wat ik hier nog op kan zetten?

Verwijderd

Als ik jou was zou ik gaan kijken op de site van de fabrikant. ( www.asus.com of www.asus.com.tw )

Misschien is er ondertusen een nieuwe bios uitgekomen en hiervoor is ook wel eenhandleiding in pdf te downloaden.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
333 is oficieel het maximale voor een Lx chipset.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:53

EXX

EXtended eXchange

Op maandag 08 oktober 2001 11:03 schreef psygho het volgende:
333 is oficieel het maximale voor een Lx chipset.
Hoezo eigenlijk? De CPU multiplier is toch gewoon gelocked?
Waarom zou daar bv. geen 500 MHz Celeron (Mendochino) in kunnen draaien?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Op maandag 08 oktober 2001 11:56 schreef EXX het volgende:

[..]

Hoezo eigenlijk? De CPU multiplier is toch gewoon gelocked?
Waarom zou daar bv. geen 500 MHz Celeron (Mendochino) in kunnen draaien?
Bou, als je niet zo lui zou zijn, en zelf op de Asus site zou zoeken, dan zou je ZELF zien dat dit bord met de nieuwste BIOS de Mendocino ondersteund. |:(

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Op maandag 08 oktober 2001 12:02 schreef pinodambini het volgende:

[..]

Bou, als je niet zo lui zou zijn, en zelf op de Asus site zou zoeken, dan zou je ZELF zien dat dit bord met de nieuwste BIOS de Mendocino ondersteund. |:(
Daar was ik me bezig, maar die site van ASUS werkt meer niet dan wel. Overigens staat bij de specs van de P2L97-S dat er Celerons tot 400 MHz ingaan, dus idd, zolang het maar 66 MHz FSB en geen Coppermine core heeft moet de LX chipset ermee kunnen omgaan.

edit:

Blijft over: het BIOS. Daar moet de CPU natuurlijk ondersteunt worden.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ze nu als Celerons verkopen, zijn dat Mendocino's?
Dan zou ik dus de goedkoopste Celeron + FCPGA->Slot1 converter kunnen kopen en dan ben ik voor 200,- klaar?

Overigens zie ik veel 2e hands Pentium II's van 350 Mhz staan. Kunnen die er ook gewoon in? Op 333 MHz laten draaien eventueel.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Op maandag 08 oktober 2001 17:30 schreef Arthur_ het volgende:
Wat ze nu als Celerons verkopen, zijn dat Mendocino's?
Dan zou ik dus de goedkoopste Celeron + FCPGA->Slot1 converter kunnen kopen en dan ben ik voor 200,- klaar?
Nope.. De celerons die ze nu verkopen hebben een coppermine core.. (dit zijn ook de celeron-II's, zelfde core als de PIII).

Jij kunt met jouw bordje maximaal een celeron-I 533 draaien.. (en daarbij moet je ook nog oppassen, want je hebt ook celeron-II's op 533MHz, en die werken dus niet!)
Overigens zie ik veel 2e hands Pentium II's van 350 Mhz staan. Kunnen die er ook gewoon in? Op 333 MHz laten draaien eventueel.
Nope.. Die P-II's hebben een FSB van 100MHz.. Je kunt ze er wel opzetten, maar de snelheid wordt dan 3.5x66=233
Zoek liever een 2e hands Celeron, en zet die op een converter..

Verwijderd

De snelste Celeron met Mendocino Core kan er op, dat is dus de 533Mhz. Kan je ook nog overklokken via de bus op maximaal 83Mhz dus dat wordt dan 8 x 83 = 664 lukt dat niet dan zeker bus op 75Mhz is 8 x 75 = 600Mhz.

Probleem alleen is, dat je moet zoeken waar je nog zo'n ding kunt kopen, misschien via vraag en aanbod.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

De Celeron A (Mendocino) is overigens ook herkenbaar aan de PPGA (ipv de tegenwoordige FC-PGA) pin-out.

Verwijderd

Neem ff contact via email en zeg maar wat jer voor over he
ik heb nog een p2 300 liggen voor fsb op 66 loopt gerust op 324mhz en fsb 72 mhz kunne die lx jes wel aan

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zie ook deze site van asus:
http://www.asuscom.de/de/support/techmain/FAQ/mobo_cpu/faq086_CPU_Upgrade_III.htm

Onderaan staat de P2L serie

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1