Vaag probleem: bij het opstarten worden normaal gesproken alle 4 de IDE devices genoemd. Nu duurt die check heel erg lang (ong. 60 seconden) en wordt alleen mijn primary HDD (met OS) gevonden, en mijn CD-ROM en brander. Mijn tweede HDD is dus nergens meer te bekennen! Als ik naar mijn BIOS ga, heb ik hetzelfde probleem:
Prim master: Quantum Fireball 8,4GB
Prim slave: [none]
Sec master: Asus CD-ROM 50x
Sec slave: HP CD writer 8200
Ook in Win 2000 is mijn tweede HDD (Seagate 20GB) nergens te bekennen. Bovendien duurt het opstarten van Windows een stuk langer (met name het weergeven van alle iconen v/d desktop).
Ik heb dit probleem sinds gisteravond en heb al een maand niets veranderd. Vorige maand heb ik de nieuwste BIOS versie geinstalleerd. De Seagate HDD zit er ongeveer 6 maanden in en heeft altijd perfect gewerkt. Vaag!?
Overige specs: Intel P3-450, 256MB (100 mhz), Intel SE-440BX2 mainboard, etcetera.
Prim master: Quantum Fireball 8,4GB
Prim slave: [none]
Sec master: Asus CD-ROM 50x
Sec slave: HP CD writer 8200
Ook in Win 2000 is mijn tweede HDD (Seagate 20GB) nergens te bekennen. Bovendien duurt het opstarten van Windows een stuk langer (met name het weergeven van alle iconen v/d desktop).
Ik heb dit probleem sinds gisteravond en heb al een maand niets veranderd. Vorige maand heb ik de nieuwste BIOS versie geinstalleerd. De Seagate HDD zit er ongeveer 6 maanden in en heeft altijd perfect gewerkt. Vaag!?
Overige specs: Intel P3-450, 256MB (100 mhz), Intel SE-440BX2 mainboard, etcetera.
Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'