Toon posts:

Asus Capture divers voor Win XP?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
heeft er al iemand capture drivers van asus aan de praat gekregen onder win xp??

kheb de asus v7700 delux

de beta asus drivers(live4.6beta5) die geschikt zijn voor win2k doen het niet, en ook de asuslive 4.0 release wilt niet echt werken.

kwil dus de tv in gebruiken. .zijn er nog andere manieren zonder de asus driver mischien? ik probeer altijd zo min mogelijk asus drivers te gebruiken, altijd detonator en voor de tvout heb je TVC2000 en dat werkt perfect.

Verwijderd

Ook ik ben hier heeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar.

Anyone, please help....

Verwijderd

gewoon de nieuweste detanators instaleren en live 4.0 beta 5 en werkt prima

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is erg simpel : die Asus Live 4.6b5 werkt totaal niet.

Verder heb je de capture drivers niet nodig als je alleen maar TV/video wilt kijken. Pas als je wilt gaan capturen dan moet je die driver installeren.

Ik heb onder Windows 2000 altijd Asus Live 4.5 gebruikt (ook de capture driver die erbij zit), en nu onder XP gebruik ik die nogsteeds probleemloos. Ik gebruik het gewoon in combinatie met de NVidia reference drivers, en momenteel is dat 21.85.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• niekw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-07 09:42

niekw

Can('t) do with(out)

Ook capture problemen met 7700 DeLuxe onder XP;

Capturen op m'n Asus 7700 lukt niet meer. Het heeft wel gewerkt! |:(
(Asus live geeft wel beeld, maar elke capture actie van willekeurig welke software laat het beeld bevriezen - no frames captured).

Getracht ALLES te deinstalleren van Asus / Nvidia, incl. WDM drivers.

Vervolgens meest recente versies van ASUS driver(14.62a) met Asus Live 4.6 (incl. WDM 1.8) geinstalleerd.
Weer zelfde probleem !

Alles gedeinstalleerd en met Nvidia reference drivers / detonater getracht op te lossen... niks dus! :'(

Heeft iemand de juiste combi van software / drivers voorhanden?

~~ Friebel ~~

Verwijderd

klik hier maar eens op, daar zitten volgens mij de WDM drivers bij om te capturen.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUS/beta/vga/asdvcr21.zip

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Oke mensen, hier is het antwoord (aangezien deze setup bij mij werkte).

- gebruik Asus/Nvidia WDM 1.08. Niet 1.10 of 1.11 want die doen het niet (geven een witte balk in het capture beeld)
- vergeet Asus Live, dat werkt niet onder XP.
- gebruik Asus DVCR2.2, daarmee kan je naar AVI of MPEG capturen
- gebruik Nvidia driver 28.32, of nog beter, de Technogarb drivers. Deze laatste zijn getweakt om capturen onder XP mogelijk te maken.

Persoonlijk vond ik het capturen niet zo geweldig, en ben overgestapt op een Pinnacle capture card. Werkt perfect. :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:55

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik krijg een beetje de bochelziekte van die ASUS toestand en hun 'drivers'. Ik heb inmiddels diverse combinaties uitgeprobeert om TV te kunnen kijken met de V7700/Tvbox en WinXp maar dat gaat niet werken. Of ze beweren dat ik geen asus kaart in mijn systeem heb, of ik krijg andere verwensingen naar mijn hoofd.

De dVCR kan geen kanalen vinden (en heeft geen afstandsbediening) en LIVE (waar ik wel kan kanalen kan afstemmen) die vindt geen tuner :?

Dit alles werkt redelijk goed onder windows 98, alleen wel met een schokkering beeld. Met de originele drivers (4.5 uit '99) loopt alles als een zonnetje.

Over capturen zal ik maar niet eens beginnen.....

Ik ben benieuwd of er eens een werkende setup onder XP komt met:
* goeie drivers
* LIVE werkt met een goede kanaleninstelmogelijkheid
* Vloeiende weergave
* en capturen zonder framedrops

Ik denk niet dat ik dat nog meemaak (of dat de V7700 dat nog meemaakt >:) )

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
eeuh,.. ik heb de live gwoon aan het draaien onder xp??

• OliverBB
kijk maar

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wgsnijders/asus1.JPG

alleen verdwijn tijdens het screenshot het tv beeld, maar ik kijk toch regelmatig tv.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Mooi man; ik snap er niets van.

Welke versies heb je draaien van:
- Drivers video (ASUS of detonator?)
- WDW drivers
- Live versie?

• OliverBB
ik heb de nvidia drivers gebruikt en dat ging goed zoals je ziet.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wgsnijders/live_versie.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wgsnijders/adapter.JPG

mijn beeld schokt btw ook wel een beetje hoor maar ben er ondertussen aan gewend

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Cool, bedankt.

Waar heb je die Live 4.5 vandaan? Ik heb alleen 4.0b5 (orignele cd) en de 4.6 van de website.

• satcp
  • Niet online
Ik gebruik ook Asus Live 4.60 onder Windows XP zonder problemen. Asus V7700 beeldkaart. De drivers zijn de nVIDIA 21.83 drivers.

• OliverBB
volgens mij heb ik die van de bijgeleverde cdrom

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

ik krijg telkens deze error bij het starten van LIVE:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~inijman/asusliveerror.jpg

Deze error heb ik bij meerdere mensen gezien, maar nooit echt een duidelijke oplossing, helaas.

Ik heb nu alle drivers weggehaald, 21.83 geinstalleerd, NVida WDW 1.11 en ASUS Live 4.6 (zonder capture drivers update) but no go.... :'(

ps: waar zou ik die ASUS Live versie 4.5 kunnen halen? Op de site staat 4.6 (die volgens meerdere mensen niet werkt) en op mijn org cd staat 4.0

• OliverBB
ik weet niet of dit gaat lukken,.....en welke versie heb ik ook niet echt bekeken,....
maar hier heb ik de asus live van mijn cd naar toe gecopieerd! >:)

http://members.home.nl/wgsnijders/asus/

give it a try

• satcp
  • Niet online
Ik heb eens andere nVIDIA drivers geïnstalleerd, maar ook dan werkt Asus Live nog. Ik denk dus niet dat de nVIDIA drivers invloed hebben. Hieronder wat screenies om de softwareversies te tonen.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/images/live_01.gif

Wat me nu wel opvalt is dat ik de Asus Live Capture driver schijnbaar niet heb geïnstalleerd. Er staat me iets voor dat ik er problemen mee had tijdens de installatie. Ik kan dus wel probleemloos TV zien, maar capturen gaat niet. Dan krijg ik onderstaande foutmelding

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/images/live_02.gif

Niet dat ik daar zwaar aan til. Ik gebruik de video-ingang enkel om TV te zien. Opnemen interesseert me niet. Daarvoor is de kwaliteit van de TV-ingang toch te laag. Kun je beter een professionele capturekaart aanschaffen.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Thnx OliverBB; ik heb ze even gedownload en ga ermee aan de slag.

Ik zal ook eens kijken of een BIOS upgrade van mijn videokaart iets wil helpen, want het is er een van de eerste serie.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Ik heb zelf laatste asus drivers :). Samen met de Nvidia WDM v1.05 :? Het loopt perfect, geen gezeik. Zelfs asus capture programma :).

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 07:12

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Heb het ook onder XP geprobeerd maar me beeld bleef maar schokken :( En de drivers deden het vaak niet. (windows xp herstarte opeens omdat beeld bevroor)

En capturen vraagt ook meer van je CPU onder XP

Heb nu windows 2000 er weer op gezet en nu doet hij het prima

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ok luitjes, ik ben een stuk verder en o man, wat was de oplossing SIMPEL |:(

Als je bovenstaande error krijg (geen decoder of geen I2c buscontrol, zie eerdere post) moet je dit proggie runnen: asus\asus live\I2cinst.exe {waarom zie ik dat niet meteen |:( |:( )

Voor mensen die schokkend beeld hebben: dat heb ik opgelost door in het setupscherm aan te vinken: skip odd frames. Kwaliteit wordt er in ieder geval beter van.

Om het lot te tarten heb ik gespeeld met alle soorten drivers die ik kon vinden, maar het blijft werken.

Waarom zetten ze zoiets niet ff op die p#kke site van asus? :r :(

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-07 15:59

TMDevil

Blaat

En ik maar denken dat ik de enige was met dit probleem onder XP |:(

Maar ik had nog 1 vraagje...
Voor mensen die schokkend beeld hebben: dat heb ik opgelost door in het setupscherm aan te vinken: skip odd frames. Kwaliteit wordt er in ieder geval beter van.
Ik heb Live! v1.5 net ff gedownload van OliverBB, Tnx BTW... maar ik zie de optie "skip odd frames" eigenlijk niet.... wel zie ik "Skip odd field" en Skip even field" maar geen van deze twee hielpen... maar misschien zoek ik verkeerd..

n54 power!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

my mistake: skip odd field hielp bij mij. Maar nu kwam ik erachter dat dit het schokken alleen maar bij sommige kanalan verhelpt. Bij andere moet het weert skip even fields zijn.
Pagina: 1