Toon posts:

geheugen/printer vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag over een systeem dat niet best werkt:

Voor zover ik het kan bekijken is het een 350 k6 AMD met 64Mb p66 geheugen.

Er hangt een redelijk goede printer aan, maar als je grotere bestanden (b.v foto's) wil afdrukken print hij dat in gedeeltes en doet hij daar erg lang over, komt dit door het geheugen?

Zo ja, past er ook ander geheugen in (p133) of is dit een kwestie van proberen?

Verwijderd

133 Mhz geheugen heeft geen zin bij jouw CPU en je andere geheugen is dat ws. ook niet en een PC werkt niet op 2 verschillende frequentie's. Wat je na mijn ID het beste kan doen is als je dat niet al hebt een USB printer kopen.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 07 oktober 2001 22:56 schreef Quadrizz het volgende:
Even een vraag over een systeem dat niet best werkt:

Voor zover ik het kan bekijken is het een 350 k6 AMD met 64Mb p66 geheugen.

Er hangt een redelijk goede printer aan, maar als je grotere bestanden (b.v foto's) wil afdrukken print hij dat in gedeeltes en doet hij daar erg lang over, komt dit door het geheugen?

Zo ja, past er ook ander geheugen in (p133) of is dit een kwestie van proberen?
Ik weet niet precies wat voor printer je hebt, maar het kan ook aan de hoeveelheid printergeheugen liggen. Als dat namelijk teweinig is om de hele printopdracht te ontvangen, zal dit in delen gebeuren, zoals je beschreef.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Het is (gelukkig) niet mijn pc, de cpu is in principe wel goed genoeg, ik vraag mij alleen af of het zin heeft om er beter geheugen in te zetten, die p66 kan er wel uit.

Hij hoeft alleen maar een beperkte internet verbinding te hebben (zie mijn vraag bij internet & telefonie) en te printen en foto's te laten zien.

Verwijderd

Een printer op 300DPI:

2400 pixels bij 3285 pixels (A4) x 24bit =

184.781,24 Kbyte / 180,45042 MByte

Een beetje geheugen meer zou wel makkelijk wezen...

En ja, het huidige 133MHz geheugen kan ook op lagere MHz werken, de vraag is alleen of je huidige Moederbord wel gebruik maakt van SDRAM en wat de maximale geheugenmodulegrootte is.

350Mhz ? waar staat hij bij jou op dan?
66 x 5 = 330 MHz
66 x 5,5 = 363 MHz
70 x 5 = 350 MHz
83 x 4 = 333 MHz
100 x 3,5 = 350MHz

Als je de frontsidebus omhoog gooit, zal dit ook een drastisch gevolg hebben voor je RAM...

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei: het is niet mijn computer, maar hij staat bij mij op mijn werk, ik heb dus ook niet met de FSB lopen knoeien.

Volgens de system-info is het een k6 AMD en volgens Sisoft Sandra loopt hij op 351 Mhz.

Gewoon geheugen moet dus lukken?
Zit ik aan 1x 256 te denken.

edit
Het is wel SDram
/edit

Verwijderd

Wat dacht je van een nieuwe computer? Is niet zo gek dat zo'n oude comp last heeft met grote bestanden door zo'n draadje te pompen!

En anders via usb aansluiten, scheelt een hoop
Pagina: 1