[ICS] ICS/Zonealarm + mail probleem

Pagina: 1
Acties:

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35
Ik heb bij een jeugdvereniging een netwerkje aangelegd dat via adsl kan internetten. Nu is er een server waar alles binnenkomt, daarop staat ICS met Zonealarm pro geinstalleerd.

Nu heb ik al ingesteld dat er kazaa etc gebruikt kan worden, maar het lukt niet om via hotmail, gmx etc. mailtjes te versturen, dan krijg je een vette timeout.

Hoe komt dit, en hoe kan ik dit oplossen? Surfen lukt dus wel, maar mail via browser versturen? Nope...

Jonggoud.nl

[plz geen berichten zoals 'gebruik winroute'....]

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35
plz????

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

Weet 't niet helemaal. Indien je gebruik maar van Outlook Express, maar ik heb bij mij 't volgende ingesteld:

Bij [PROGRAMS] Outlook Express (msimn.exe) toegang gegeven voor Local en Internet. Bij Servers heb ik voor zowel Local als Internet zone "Always deny the connection" staan.

Indien je via een Webbrowser mailtjes wil verzenden, en 't lukt niet, dan ligt 't aan de mailserver. In dit geval de hotmail-server dus. By the way Hotmail is de laatste tijd ontiegelijk traag, ik heb ook problemen om m'n mailtjes (via vooral in Outlook Express) op te halen.

Mocht 't niet aan de hotmail-server liggen, dan stel ik voor dat je ff in IE, tools, Internet, Security [tab], de security level wat lager moet zetten voor testhalve.

Probeer anders zonealarm compleet te disablen, inclusief de bijbehorende services (mocht je NT hebben).

Veel succes.
Op zondag 07 oktober 2001 22:53 schreef jonggoud.nl het volgende:
Ik heb bij een jeugdvereniging een netwerkje aangelegd dat via adsl kan internetten. Nu is er een server waar alles binnenkomt, daarop staat ICS met Zonealarm pro geinstalleerd.

Nu heb ik al ingesteld dat er kazaa etc gebruikt kan worden, maar het lukt niet om via hotmail, gmx etc. mailtjes te versturen, dan krijg je een vette timeout.

Hoe komt dit, en hoe kan ik dit oplossen? Surfen lukt dus wel, maar mail via browser versturen? Nope...

Jonggoud.nl

[plz geen berichten zoals 'gebruik winroute'....]