AYHJAR 1.4 geen goede overclocker ?

Pagina: 1
Acties:

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:21

Gamer

Electrified

Topicstarter
probeer die dus hoger te krijgen dan 1.54 ghz (wat nu hoogst stabiele is) maar lukt niet.
wat gaat er verkeerd ?
ik weet dat niet alle procs hetzelfde zijn en de 1 gig doet de 1.6 (wat mijn eigenlijke doel is) wel (op google vind ik niet zo veel over deze 1.4 core)
koeling is redelijk in orde, 46° met }:O
heb een Swiftech 462 BA besteld met de hoop hij dan hoger komt, maar zit dat er eigenlijk wel in ?
mijn temps zijn toch redelijk goed of is het mijn bord die de boosdoener is.
verschillende instellingen geprobeerd, maar die geven een spontane reboot of vastlopers.

specs :
abit kt7a raid
apacer cas 2 memory (dit moet wel goed zijn, daar mijn axia 1.2 wel stabiel liep op 1.45 ghz.
vcore 1.85v
IO 3.5v

is dit het einde, of ....

thanks

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

welke 1 gh haalt dan 1,6. Alleen DuronDude heeft er een. Voor de rest ken ik niemand met zo'n superding.

Het lijkt me dat je gewoon niet zoveel geluk hebt.Misschien dat je een beetje verder komt met die koeler, maar ik denk niet veel. Je kunt ook nog een volt. mod doen. Misschien dat je dan nog iets verder komt. Maar ik denk dat je al met al niet veel over de 1,6 zult komen daarmee.

Geen inspiratie

Verwijderd

Zoals altijd.. een zogenaamd goed overklokbare core is geen garantie voor geweldige overklok praktijken. Alleen een voltage-mod of betere koeling is voor jou nog een oplossing ;)

ps. als je de FAQ voor OC-en had gelezen had je dit antwoordt ook gevonden (dat de core geen overklokgarantie is ;))

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:21

Gamer

Electrified

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 22:44 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
ps. als je de FAQ voor OC-en had gelezen had je dit antwoordt ook gevonden (dat de core geen overklokgarantie is ;))
ik weet dat niet alle procs hetzelfde zijn
wist ik dus :) :)

maar toch, wil hoger.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

AYHJAR's (Y) zijn meestal minder goede overklokkers dan de AYHJA Y's.... maar je moet er altijd geluk in hebben, wat ik al lang niet meer heb gehad met een CPU ... ik hoor jullie al zeggen, je draait toch 1700+ , ja ok maar met 2.3V en waterkoeling krijg je alles hoog hoor ... er zijn mensen die zo'n mazzel hebben dat ze dit halen met luchtkoeling en 1.85V

Verwijderd

Tsja, ik heb een AYHJA-Y 1.4G, en dat scheen ook een goede overklokker te zijn. Nou, op default voltage met luchtkoeling is dat ding op 1.4 al niet echt stabiel te krijgen. Met H2O+pelt en 1.85V kom ik tot de 1630MHz. Niet om over naar huis te schrijven, vooral niet omdat mijn oude 900MHz AFFA core op 1551 wilde onder dezelfde omstandigheden. En die core deed met puur h2o zonder pelt nog amper 1200.
Pagina: 1