[clarkconnect 0.8.1] vind geen IP v.d. kabelmodem

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online
ik heb dus clakconnect net geinstalleerd.. (duurt de ff... hij moest van het internet downloaden |:() nu start je hem dus op (de pc) en nu zegt ie dat ie het IP niet kon vinden... :'( vette balen...

zou het misschien liggen dat ik 2 dezelfde netwerkkaarten erin heb hangen??? (realtek)

• Ankh
  • Nu online
help

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
je moet wel aangeven welke nic de internetconnectie heeft.....

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 22:51
Natuurlijk heb je al de documentatie gelezen op de site en de FAQ van CC gelezen.... :?
Er staan meerdere mogelijke oplossingen in. Zeker bij 2 dezelfde NIC's is het aan te raden (ik meen..) pagina 32 eens door te nemen.
Je hebt in ieder geval contact, anders had je het niet kunnen down-loaden.. ;)

• Ankh
  • Nu online
Op maandag 08 oktober 2001 16:50 schreef SimonBenson het volgende:
Natuurlijk heb je al de documentatie gelezen op de site en de FAQ van CC gelezen.... :?
Er staan meerdere mogelijke oplossingen in. Zeker bij 2 dezelfde NIC's is het aan te raden (ik meen..) pagina 32 eens door te nemen.
Je hebt in ieder geval contact, anders had je het niet kunnen down-loaden.. ;)
ja dat heb ik door gelezen .. alles :)

maar het rare was.. dat hij via de verkeerde nic internet ging aanvragen (ff kabels om pluggen en dan modem resetten en dan zou je zeggen dat het moet werken....

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
Op maandag 08 oktober 2001 17:54 schreef RaMMSTeiN het volgende:

[..]

ja dat heb ik door gelezen .. alles :)

maar het rare was.. dat hij via de verkeerde nic internet ging aanvragen (ff kabels om pluggen en dan modem resetten en dan zou je zeggen dat het moet werken....
neej want die werkt maar op 1 nix (omdat er een mac adres opzit) om hem op een andere nix te draaien moet je de nic vrijgeven

• Ankh
  • Nu online
Op maandag 08 oktober 2001 18:39 schreef stiena het volgende:

[..]

neej want die werkt maar op 1 nix (omdat er een mac adres opzit) om hem op een andere nix te draaien moet je de nic vrijgeven
say what :?

ok man .. i lost you :+

wat moet ik dan doen?

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 22:51
Is het al opgelost?? Weet niet welke provider je hebt, @home liet gisteravond in Tilburg het even afweten.. Kreeg dus ook de melding dat DHCP... failed.
Modem hoef je niet te resetten.

• Ankh
  • Nu online
ja en nee

het is lekker vaag... redhad 7.1 (is CC op gebasseerd) kan niet omgaan met 2 dezelfde nics... dus dat is het probleem.. dat hij het niet goede laat...

we hebben freesco geladen, en die werkt gewoon |:( klote zooi :P :+ dus dan moet ik de kernel helemaal updaten .... maar dat is tering veel werk.. dus... HELP :D

maar het is gewoon vaag....

en ik krijg straks van mijn neef een 3com kaart.. dus dan gaan we die maar ff proberen
Pagina: 1