Toon posts:

2 NIC in 1 computer en 1 doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in 1 computer 2 NIC's geplaatst en bij allebei de NIC's de TCP/IP instellingen ingesteld en nu doet de nieuwe NIC het niet.
Wat mij wel opgevallen is, als ik bij de DNS instellingen bij de 2e NIC de host invul als PC-6 dan maakt daar bij de andere NIC ook PC-6 van terwijl dat PC-5 zou moeten zijn.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 07 oktober 2001 21:45 schreef anbo het volgende:
Ik heb in 1 computer 2 NIC's geplaatst en bij allebei de NIC's de TCP/IP instellingen ingesteld en nu doet de nieuwe NIC het niet.
Wat mij wel opgevallen is, als ik bij de DNS instellingen bij de 2e NIC de host invul als PC-6 dan maakt daar bij de andere NIC ook PC-6 van terwijl dat PC-5 zou moeten zijn.
dat laatste is niet vreemd...

Maar even een paar ideetjes:

1) Check ff of er geen conflicten zijn met IRQ en DMA
2) Installeer voor de zekerheid de drivers opnieuw
3) Check of er niet een IP-conflict is tussen de niet-werkende kaart en een andere kaart in je netwerk

just some thoughts....

Verwijderd

Topicstarter
De instellingen van de oude nic zijn:
IP-adres 192.168.0.5
subnet-mask 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1
DNS-server 192.168.0.1

De instellingen van de nieuwe NIC zijn:
IP-adres 192.168.0.6
subnet-mask 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1
DNS-server 192.168.0.1

er zijn verder geen conflicten voor wat betreft IRQ en alle ip-adresse van alle andere kaarten zijn uniek
die lopen nl van 192.168.0.1 t/m 192.168.0.4

het enige verschil is dat de nieuwe nic is 10/100 mbit en de oude nic is 10 mbit

verder heb ik de nieuwe nic in alle standen geprobeerd
10 mbit full duplex
10 mbit half duplex
100 mbit full
100 bmit half
automode

het moet toch gewoon kunnen dat als ik de netwerkkabel uit de ene nic haal en in de andere nic stop dat die het gewoon doet, ook na opnieuw installeren drivers en rebooten werkt het nog steeds niet.

Verwijderd

- Brand het lampje v.d. nieuwe NIC als je de kabel d'r in doet?
- Kun je je nieuwe NIC pingen
- Windows heeft niet altijd gelijk (er is een irq-conflict zonder dat windows dat aangeeft, zelf ervaren)
- Pleur al je extra hardware eruit zoals geluidskaart

Verwijderd

Topicstarter
lampje brand
hij is te pingen
ik geloof dat ik je suggestie mar overneem en inderdaad alle andere hardware er even uithaal, maar dat doe ik nu niet meer, ik ga nu zometeen slapen :Z

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu alleen 2 nic's erin en een videokaart en het werkt nog steeds niet.
windows schakelt telkens die nieuwe uit.
Ik heb de nic's ook nog eens in alle mogelijke sloten/combinaties geprobeerd.

nog meer suggesties

elke nic afzonderlijk werkt wel

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 17:57
zal het wel niet zijn, maar heb je de mac-adressen al gecontroleerd?

welke os eigenlijk?

Verwijderd

Probeer met de software van de nic's de ingestelde irq's te achterhalen (wat dus in de eeprom staat).
Als die gelijk zijn verander er 1.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 07 oktober 2001 21:45 schreef anbo het volgende:
Ik zou graag ff willen weten wat er precies niet werkt. Kun je niet internetten, kan je andere pc's op het netwerk niet zien, staat er een vraagteken/uitroepteken in apparaatbeheer in Windows?

Als de NIC idd uitschakelt, dan zal er een IRQ conflict zijn of iets dergelijks. Misschien moet je wat IRQ's verzetten in apparaatbeheer of met de software die is bijgeleverd.

mij lijkt het een beetje vreemd om twee NIC's tegelijk (dat maak ik in iedergeval op uit je verhaal) in dezelfde computer op dezelfde IP range en hetzelfde netwerk aan te sluiten.

En dat laatste is niet vreemd, want een hostname is computergebonden, en niet NIC gebonden.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1