Toon posts:

Dolby prologic van Sony of DTT3500?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. Op het ogenblik heb ik een versterker/receiver met dolby prologic van sony (str-de415). Daar zit een gewone coax/tulp uitgang (+ en -) voor uitgang naar extern spul. Dat heb ik gedaan (overgang van tulp naar enkel) voor de computer. Die gaat nu dus over alle 5 de boxen, maar het schijnt niet echt dolby te zijn (surrogaat, zei de verkoper)omdat de SB Live 5.1 het geluid omzet in surrogaat-dolby (kheb de stekker nu in de front out van de SB Live.) Een andere mogelijkheid voor dit set is er mijns inziens niet.

Is het me aan te raden om voor o.a. DVD's en games (en mijn tv) een DTT3500 te kopen en mijn huidige set te verkopen? Ik wil dan nl op die extra ingang mijn tv zetten, dus het sony-set verkopen en dan dat creative ding te kopen. Ik kan BTW terugvragen, dus hij kost me ca. 600 piek (speelt mee in de overwegingen ;-)
Zou ik er erg op achteruit gaan qua geluid of juist niet? (kheb nu een 4x 80watt en 3x 40 watt voor de surround op dit moment)

Wat zouden jullie doen? Of is er een betere optie waar je evt ook TV op kan aansluiten EN de computer en het echte dolby surround krijgen?
Ik heb nu een SB Live 5.1

Alvast bedankt!

Verwijderd

niet doen gewoon zo laten

ik heb hier een geluids kaart van ess 25piek
samen met een jvc dolby versterker
en ik heb gewoon dolby surroud geluid hoor
ik zelf kan altijd nog een geluids kaart kopen die 5.1 is
omdat ik 5.1 analoge ingangen heb op deze versterker (elke kanaal word door deze versterk appart versterkt)

persoonlijk vindt ik het moeite en geld niet waard

Verwijderd

ik zit er ook over te denken mijn sony amp + jamo speakers te verkopen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 22:00 schreef suijkerbuijk het volgende:
niet doen gewoon zo laten

ik heb hier een geluids kaart van ess 25piek
samen met een jvc dolby versterker
en ik heb gewoon dolby surroud geluid hoor
ik zelf kan altijd nog een geluids kaart kopen die 5.1 is
omdat ik 5.1 analoge ingangen heb op deze versterker (elke kanaal word door deze versterk appart versterkt)

persoonlijk vindt ik het moeite en geld niet waard
Dat is nou juist het probleem..jij hebt die 5.1 ingangen...ik heb gewoon een uitgang voor iets externs (bijv minidisc) waar ik dmv een enkele kabel (2 tulps-stekker in de versterker) mijn systeem aan heb hangen. Alleen is het dus niet het echte dolbygeluid, maar surrogaat...je versterker probeert het signaal dan om te zetten naar de 5 boxen (surround) maar kan dat niet perfect...