Op zondag 07 oktober 2001 21:04 schreef ASUSMAN het volgende:
Ik ben dus van plan om een digitale satelliet ontvanger te kopen, maar ik heb geen idee welke ik moet nemen.
Ik wil er ongeveer 1000,= voor uitgeven
Alvast bedankt

...ik denk dat je iets specifieker moet zijn. ik wil zelf ook binnenkort een digitale sat ontvanger aanschaffen. mijn budget ligt op ongeveer 1200 gulden. en daar kan ik niet veel mee. ik denk dat je in een kader moet werken.... :
- wat is je budget
- wil je alleen FTA zenders ontvangen
- moet het een draaibaar systeem worden, om naar verschillende satellieten te kunnen richten
- wil je ook gecodeerde zenders ontvangen
- wil je hem nog kunnen patchen, een beetje hobby'en
- etc
Op zondag 07 oktober 2001 22:02 schreef kchong999 het volgende:
humax 5400

Er is bijna geen betere, zie ook sat4all.com voor al je sat vraagjes
kchong999
...een humax 5400IRCI is op dit moment moeilijk te verkrijgen. ik hoor van mensen dat ze voor deze "oude type" op de zwarte markt tot wel 1500 Duitse Mark bieden. terwijl deze officieel rond de 1000 gulden grens ligt.
ik wil absoluut een draaibaar systeem en met een klein budget van 1200 gulden blijft er weinig over voor een "beter" receiver. maar op dit moment is het voor mij belangrijker dat ik verschillende satellieten kan ontvangen. het wordt een receiver van echostar, zonder CI sloten, omdat de echostar ook beter overweg kan met een motor. ik wil alleen FTA digitale zenders ontvangen. niet meer....