HELP ik ben gehacked!

Pagina: 1
Acties:

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 12:59

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Ik ben voor het eerst, naar mijn weten, gehacked!

Ik had windows XP opgestart en was even bezig op het tweakers forum om mijn profiel aan te passen, toen er zomaar in het email-invulveld tekst werd getyped, wel erg vaag wat er getyped werd (iets in het nederlands over een man en wat tijdstippen, zoals ik al zei erg vaag)
Dus heb ik netstat ingetyped en die gaf het volgende:
Active Connections

Proto Local Address Foreign Address State
TCP ronxp:1038 205.188.10.66:5190 ESTABLISHED
TCP ronxp:1256 adserver.webads.nl:http LAST_ACK

Nu had ik alleen ICQ aanstaan, dus kan ik aannemen dat de hacker via icq naar binnen is gekomen.

Ik heb een kabel-internetverbinding bij @home en heb een (linux freesco) router in gebruik om op het internet te komen. De enige poorten die ik open had staan waren die voor Half-life (server) en Netmeeting.

Ik heb toch maar even een firewall gedownload (zonealarm)

En nee het volgens mij geen virus, want ik heb vanmiddag nog mijn virusdefinities bijgewerkt (norton antivirus)

Ben ik nu gehacked of is er iets ander aan de hand?

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

Bekijk de logfiles van je freesco servertje eens.

Verder heb je toch niet remote assistance aanstaan in XP he?

Het is niet te hopen dat het via ICQ gebeurd is, aangezien daar vandaag ook al een melding van stond hier in IT. (iets dat me niet echt warschijnlijk lijkt, maar goed).

Heb je geen trojans erop staan?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

met een freesco ertussen zou een trojan uitgesloten moeten zijn tenzij het op een andere manier werkt dan een open tcp-poort waar heen wordt geconnect. Je hebt toch geen draadloos toetsenbord en de buurman ook hè? Daar was laatst iig een draadje over en dat figuur had dezelfde symptonen

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 21:08 schreef nelske het volgende:
Bekijk de logfiles van je freesco servertje eens.

Verder heb je toch niet remote assistance aanstaan in XP he?

Het is niet te hopen dat het via ICQ gebeurd is, aangezien daar vandaag ook al een melding van stond hier in IT. (iets dat me niet echt warschijnlijk lijkt, maar goed).

Heb je geen trojans erop staan?
- uit paniek, dit was mijn eerste aanval, heb ik mijn router uitgezet
- Remote assistance heb ik als een van de eerste dingen uitgezet in XP, maar dat is weer een tijd geleden en heb misschien al weer een oude image teruggezet. Ik controleer zometeen direct of het toevallig toch aanstaat |:(
- Ik heb een complete systeemscan gedaan en NAV heeft geen trojan gevonden.

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 21:21 schreef m-m het volgende:
met een freesco ertussen zou een trojan uitgesloten moeten zijn tenzij het op een andere manier werkt dan een open tcp-poort waar heen wordt geconnect. Je hebt toch geen draadloos toetsenbord en de buurman ook hè? Daar was laatst iig een draadje over en dat figuur had dezelfde symptonen
Oh?
Ik ken freesco niet echt goed (houd me meer bezig met Debian/RedHat/FreeBSD), maar als zo'n trojan gewoon naar buiten connect en vervolgens gebruikt maakt van related poorten (ofwel syn-bit niet gezet), dan kan je heel makkelijk een trojan laten werken door aan nat-server heen.

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Ik heb nou voor het eerst weer geprobeerd windowsXP op te starten, maar hij start helemaal niet meer op ook niet in safe-mode. Dit is voor het eerst dat ie helemaal niet wil opstarten.

Hij komt lang het windowsxp opstartmenu, maar zodra ie daar aan voorbij is, reboot ie weer vanzelf :(

Ik heb een multi-boot systeem en omdat ik XP niet meer vertrouwde, heb ik alleen windows2000 gebruikt.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:58

Termy

valt er nog wat te fragge?

tenzij er echt vitale/belangrijke dignen op je comp staan:

Format C: :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Bij mij is een keer een Utopia (is een online spelletje) account gehacked, meen ik via ICQ...

Was erg lullig allemaal, zo'n account beheren kost je erg veel tijd en vooral als je bij de top vna de spelers staat is het werg lullig...

Je moet dus niet te snel roepen dat je niet gehacked word "want ik ben toch niet intressant" >:)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Pagina: 1