Ik ben voor het eerst, naar mijn weten, gehacked!
Ik had windows XP opgestart en was even bezig op het tweakers forum om mijn profiel aan te passen, toen er zomaar in het email-invulveld tekst werd getyped, wel erg vaag wat er getyped werd (iets in het nederlands over een man en wat tijdstippen, zoals ik al zei erg vaag)
Dus heb ik netstat ingetyped en die gaf het volgende:
Active Connections
Proto Local Address Foreign Address State
TCP ronxp:1038 205.188.10.66:5190 ESTABLISHED
TCP ronxp:1256 adserver.webads.nl:http LAST_ACK
Nu had ik alleen ICQ aanstaan, dus kan ik aannemen dat de hacker via icq naar binnen is gekomen.
Ik heb een kabel-internetverbinding bij @home en heb een (linux freesco) router in gebruik om op het internet te komen. De enige poorten die ik open had staan waren die voor Half-life (server) en Netmeeting.
Ik heb toch maar even een firewall gedownload (zonealarm)
En nee het volgens mij geen virus, want ik heb vanmiddag nog mijn virusdefinities bijgewerkt (norton antivirus)
Ben ik nu gehacked of is er iets ander aan de hand?
Ik had windows XP opgestart en was even bezig op het tweakers forum om mijn profiel aan te passen, toen er zomaar in het email-invulveld tekst werd getyped, wel erg vaag wat er getyped werd (iets in het nederlands over een man en wat tijdstippen, zoals ik al zei erg vaag)
Dus heb ik netstat ingetyped en die gaf het volgende:
Active Connections
Proto Local Address Foreign Address State
TCP ronxp:1038 205.188.10.66:5190 ESTABLISHED
TCP ronxp:1256 adserver.webads.nl:http LAST_ACK
Nu had ik alleen ICQ aanstaan, dus kan ik aannemen dat de hacker via icq naar binnen is gekomen.
Ik heb een kabel-internetverbinding bij @home en heb een (linux freesco) router in gebruik om op het internet te komen. De enige poorten die ik open had staan waren die voor Half-life (server) en Netmeeting.
Ik heb toch maar even een firewall gedownload (zonealarm)
En nee het volgens mij geen virus, want ik heb vanmiddag nog mijn virusdefinities bijgewerkt (norton antivirus)
Ben ik nu gehacked of is er iets ander aan de hand?
Intel Forever. Specs. DKJJPQKU