Toon posts:

SB Live! niet samen met modem :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem.
Als ik m'n SB Live! kaart en m'n modem in de computer heb dan doet de modem het niet en de geluidskaart wel. Zogauw ik de geluidskaart eruit haal doet de modem het wel. Ik heb ook een geluidskaart op het moederbord maar die SB Live! klinkt gewoon beter :)
Het probleem deed zich ineens voor. Ik had de kast ff open gehad om m'n brander over te zetten naar een andere computer en sindsdien zit ik met dat probleem.
Het probleem is dus dat de modem niet tegelijkertijd werkt met de SB Live! geluidskaart :?
Heeft iemand enig ID hoe dit mogelijk is en iemand een suggestie om dit vage probleem op te lossen

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Je modem in een ander pci slot prakken wil nog wel eens helpen. Shared irq's kan de live niet zo goed hebben, en je modem misschien ook niet dus dan hang je.. ff switchen zou ik zeggen. Live onderin, modem ergens bovenin (richting video kaart dus)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze ook al van slot gewisseld maar dat maakt ook niets uit :?

Verwijderd

[quote]Op zondag 07 oktober 2001 20:56 schreef Dr.Kuipers het volgende:
Ik heb een vaag probleem.
Ik heb ook een geluidskaart op het moederbord maar die SB Live! klinkt gewoon beter :)quote]

is die van het moederbord wel uitgeschakeld ?
domme vraag

Verwijderd

Topicstarter
Yup die was uitgeschakeld, nu weer ingeschakeld omdat die SB Live! het niet meer doet.
De modem en de SB Live! hebben het dus wel samen gedaan, maar ineens dus niet meer :?

Verwijderd

Live is een drama met IRQ's. Heb zelf 2 3COM NICS en een Live in mijn pc en dat loopt ook niet zomaar zonder problemen. Uiteindelijk nu wel een goede plaats voor de kaarten gevonden. Tip is om eens te rommelen met je ACPI onder windows, dat zou het moeten kunnen fixen. Anders zou je handmatig IRQ's toe moeten gaan wijzen...of in je BIOS een IRQ toekennen aan het PCI slot van je modem/live

Verwijderd

Live is een drama met IRQ's. Heb zelf 2 3COM NICS en een Live in mijn pc en dat loopt ook niet zomaar zonder problemen. Uiteindelijk nu wel een goede plaats voor de kaarten gevonden. Tip is om eens te rommelen met je ACPI onder windows, dat zou het moeten kunnen fixen. Anders zou je handmatig IRQ's toe moeten gaan wijzen...of in je BIOS een IRQ toekennen aan het PCI slot van je modem/live

Verwijderd

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

3x >:)

probeer eens je creative sb16 emulator uit te zetten van je live :)
en probeer het dan nog eens :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Of COM 2 buiten werkingstellen in je BIOS. Met een beetje geluk pakt je modem dan dit extra vrije IRQ. Het SB 16 gebeuren uitzetten in Windhoos helpt ook...

Verwijderd

Share IRQ with LPT1 aanvinken in Apparaatbeheer...

En wat voor modem is dat dan? Zeker zo'n vaag WinModem... :r

Verwijderd

Topicstarter
Het is echt z'on standaardmodem ja.
Zat gewoon in die bak.
Maar hoe kan het dat ie ineens niet goed meer loopt.
Ik zal als ik thuis ben wel ff rommelen met dat ding, zit nu nl. op school >:)
Pagina: 1