Internet via sateliet, hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:35
Simpel. Me ouders willen dus binnekort een sateliet reciever kopen, en die dingen hebben ook vaak een modem erin. Maar wie is je provider dan? wat voor snelheden kan je halen? ik hoorde iemand eens 4mbit zeggen, dat is wel fijn. Ik begrijp ook dat je iig een lijntje moet hebben voor upload.

Zijn er mensen die toevallig sateliet internet hebben ofzo?

Alvast bedankt

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 20:38 schreef
en die dingen hebben ook vaak een modem erin.
dat denk ik niet dus :) . Verder zou het wel handig zijn om ons even te vertellen wat voor een reciever digitaal/analoog, en het merk is ook belangrijk. (naja zal dus wel analog zijn). Verder 4mbit haal je zeker niet over sateliet. EuropeOnline.com zeg dat ze 2mbit leveren maar zelfs dat waag ik te betwijfelen.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:35
Digitaal. Pioneer staat hoog in lijstje,
http://www.pioneer-eur.com/products/multimed/systems/dvb.htm

Ik hoop zo wat duidelijker

Verwijderd

je zult dus moeten uploaden via de telefoon (doorgeven welke site enzo) hiervoor zul je een gewoone ISP nodig hebbben. En een 1 of ander Sateliet abbo om de data te ontvangen.

(p.s. deze link heb ik net in een andere sateliet topic gezien misschien dat je er wat aan hebthttp://home.wanadoo.nl/stephan.kranenbarg/index.html )

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:54

Nicap

Tsssk....

Europeonline levert wel degelijk 2Mbit. Maar helaas is dit niet met direct connection, maar met file-fetch. Dus eerst een bestand aanvragen en een uurtje of 8 later kun je het ongeveer ontvangen.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

dubbelpost

Verwijderd

en hoe snel is direct connection, bedoel dus dat ik een file meteen kan downloaden?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Direct connection is heel slecht. Vorig jaar was het nog redelijk( 50KB/s), maar eind vorig jaar is europeonline een andere weg ingesalegen en hebben de de direct connectie verwaarloost. Hij zit nu op hetzelfde niveau als casema en slechter(dus minder dan 5KB/s). Heel soms is de snelheid hoger, maar das zelden.
Pagina: 1