Toon posts:

Dual AMD MoBo, advies svp.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Joo,

Ik wil graag binnenkort gaan upgraden naar een DUAL mobo met twee 1.2 Ghz of hoger AMD CPU's. Ook wil ik graag dat het MoBo, Pc2100 of hoger aankan. Ik heb hierover gaarne wat advies nodig.

Welk moederbord is aan te raden ? Ik ben een Fan van Asus, maar die hebben ze nog niet, of wel ?
Ik heb gehoord dat er binnenkort meer moederborden uitkomen. Weet iemand hier van ?
Is het zo dat je dan kan zeggen dat je een rekenkreacht hebt van CPU+CPU, Dus bv. 1.2+1.2+ 2.4 Ghz ?
Wordt dit wel door XP ondersteund ?

Ik had al eea geprobeerd te zoeken, maar ik kreeg alleen maar oude topics. Vandaar de post.

Thanx alvast.

Scotty

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
tyan is tha man.
meer ken ik er niet die een dubbel borje maken.

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 22:09

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

http://www.tweakers.net/nieuws/18754

Negen nieuwe Athlon MP planken binnen 60 dagen

ff niets

Verwijderd

1+1 is in deze geen twee, meer in de richting als de software het ondersteunt 1.2 of 1.5.

Waar je wel het verschil merkt is in multitasken, probeer maar eens onder BV W2K met een proc tien apps te draaien, doe je dit op een dual machine, dan merk je het groote verschil. Voor spellen enzo is het nog niet interesant, uitzonderingen daar gelaten.

Dual is vet maar ook de prijs is niet misselijk, wil je snelheid en iets wat je makkelijker update? Koop dan een enkel CPU systeem met een goede raid kaart is bijna net zo snel, en je kunt die config nog een keertje meenemen naar een nieuw mobo en CPU.

• Abbadon
  • Laatst online: 24-08 17:04
Frappant dat er hier zo vaak vragen worden gesteld door personen over een dual setup waarbij ze vervolgens impliciet laten zien dat ze totaal niet weten waar ze mee bezig zijn (is dual 1GHz gelijk aan 2GHz? welk OS moet ik er voor hebben? etc.).
Met zulke vragen betwijfel ik of deze personen überhaupt gebaat zijn met zo'n dual setup; anders zouden ze, met name gezien de investering, wel weten wat het voor ze kan betekenen, en bovenstaande vragen uitblijven? Of zie ik het (de wannahave factor buiten beschouwing gelaten) nu helemaal verkeerd?

Anyway, Tyan is nu idd the only way to go (TigerMP :P ). Vervolgens moet je daar registered DDR ram op prikken wil je ooit meer dan twee sockets bevolken met DIMM's en moet je overwegen of je de officiele AthlonMP (duur) weg kiest, of de goedkopere, maar officieel niet ondersteunde Athlon/AthlonXP/Duron(Morgan) weg. En neem een goede stevige PSU.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Oke Oke, Ik mag dan wel een newbie zijn wat betrefd Dual MB's maar als je niet iets probeerd, leer je het ook nooit. En Geld is geen probleem ( voor mezelf dan) ik mag er graag mee stoeien, en Ik wil ook graag meer Koetjes crunschen en Sja, gewoon meer dingen tegelijk doen zonder dat gehakkel ( 1.1 Ghz Asus A7v 512 MB -XP) <--Heb ik nu dus, en nog gehakkel.
Vandaar was mijn interesse gewekt.

In ieder geval alvast bedankt voor de reacties. Ik wacht nog wel ff-ies een paar maandjes :-)

Scotty

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Hier staan een paar om uit te zoeken:
http://www.pricewatch.com/

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 21:58 schreef Scotty_NL het volgende:
Oke Oke, Ik mag dan wel een newbie zijn wat betrefd Dual MB's maar als je niet iets probeerd, leer je het ook nooit. En Geld is geen probleem ( voor mezelf dan) ik mag er graag mee stoeien, en Ik wil ook graag meer Koetjes crunschen en Sja, gewoon meer dingen tegelijk doen zonder dat gehakkel ( 1.1 Ghz Asus A7v 512 MB -XP) <--Heb ik nu dus, en nog gehakkel.

In ieder geval alvast bedankt voor de reacties. Ik wacht nog wel ff-ies een paar maandjes :-)

Scotty
mmm Ik vraag mij af wat jij allemaal op die Pc van jouw hebt geinstalleerd ... je hebt of belachelijk veel dingen op de achtergrond draaien ... (waaronder misschien het een en ander wat je zelf niet weet) of ik zou eens wat aan systeem optimalisatie/beheer gaan doen ... want een 1,1 GHz met 512 MB hakkelen ... dan ben je wel een heavy Power User ... maar over het algemeen heeft een dergelijk systeem als werkstation/gewone Pc een behoorlijke overkill ... tenminste als ik uit eigen ervaringen mag spreken ... toch :? :? ... of wacht heb je toevallig Mcafee draaien, had ik ook die neemt wel zoveel systeem recources weg dat is gewoon belaggelijk... of-te-wel *kick* weg Mcafee :)

• Abbadon
  • Laatst online: 24-08 17:04
Op zondag 07 oktober 2001 21:58 schreef Scotty_NL het volgende:

Scotty
Tuurlijk kun je hier naar hartelust vragen stellen, en ik zal de laatste zijn die iemand newbie, n00b of wat dan ook noemt. Alleen ben ik wel eens verbaasd (je was namelijk de zoveelste, dus niks persoonlijks ;) ) over de vragen.
Ik kan je overigens wel adviseren verschillende reviews te lezen, daar steek je altijd wel wat van op :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:01

Fuelke

Forza Ferrari

Ja, ik ben hier ook al vaak geholpen

Anyway, ik geloof dat je maximum een versnelling bereikt van 1,8 omdat er steeds wat capaciteit nodig is om de taakverdeling te bereken (tenminste dat heb ik me laten vertellen door een kenner)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:57

s3n

misschien nog een hele domme vraag.
Maar komt er op een van die plankjes ook support voor sdram?

Ik vind het behoorlijk zonde om 512mb aan sdram in de kast te moeten leggen

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 09:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nee, alleen support voor DDR SDRAM.

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:57

s3n

k thnx,
is wel jammer, erg jammer :(

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op maandag 08 oktober 2001 16:16 schreef s3n het volgende:
misschien nog een hele domme vraag.
Maar komt er op een van die plankjes ook support voor sdram?

Ik vind het behoorlijk zonde om 512mb aan sdram in de kast te moeten leggen
Dual is voor extra performance en perfdormance is de preoriteit kost ook meer dus dat gaat men niet castreren met geheugen wat de helft aan bandbreedte kan leveren dan wat te verkrijgen is.

Dit geld voornamelijk voor de markt waar deze producten voor bedoeld is Power & stabiliteit.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1