Toon posts:

AARRRRRRG HOWTO voor een mailserver gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een mailserver gaan starten in linux mandrake 8.1 (ik heb eventueel ook red hat 7.1 liggen). Maar daar voor heb ik een paar vragen.

1. Ik wil mail kunnen ontvangen (pop3) en kunnen versturen (smtp) met welk programma gaat dat het best?
2. Ik wil graag mijn oude mail adres kunnen koppelen aan mijn nieuwe (alles wat naar mijn oude gestuurd wordt komt dan naar mijn nieuwe, zelfgemaakte, email adres) en andersom. Is dit mogelijk?
3. Weet misschien iemand een howto? Dat zou helemaal makkelijk zijn.
4. Ik heb een adsl-basic abbo bij xs4all. Als iemand mij een mailtje stuurt en mijn server staat uit wat gebeurt er dan mee? (volgens xs4all word het opgeslagen en dan op mijn server gekwakt als hij online komt)

Ohja ik heb gezocht maare kheb een paar pagina's doorgekeken maar kan niet echt vinden wat ik wil

B.v.d.

Verwijderd

4. Ik heb een adsl-basic abbo bij xs4all. Als iemand mij een mailtje stuurt en mijn server staat uit wat gebeurt er dan mee? (volgens xs4all word het opgeslagen en dan op mijn server gekwakt als hij online komt)
Als je dat wilt moet je een batch-smtp account aanvragen en da's vrij kostbaar voor gewoon thuisgebruik :)

Verwijderd

Topicstarter
Het voordeel van bSMTP is, is dat uw computer niet continu online hoeft te zijn. De e-mail voor uw domein wordt tijdelijk opgeslagen op de server van XS4ALL en zodra uw computer online komt stuurt de XS4ALL-server de e-mail door.
Dit komt van http://www.xs4all.nl/helpdesk/besturingssysteem/linux/email/bsmtp.html.

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 20:36 schreef ybraat het volgende:

[..]

Dit komt van http://www.xs4all.nl/helpdesk/besturingssysteem/linux/email/bsmtp.html.
Da's dus batched smtp wat ik net zei

Verwijderd

gewoon ff bij tucows zoeken naar een mial server, zijn er zat

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zondag 07 oktober 2001 20:34 schreef dredge het volgende:

[..]

Als je dat wilt moet je een batch-smtp account aanvragen en da's vrij kostbaar voor gewoon thuisgebruik :)
Kostbaar ?? Onzin. Bij xs4all is het gratis, je moet alleen een vast ip-aanvragen en dat kost een tientje volgens mij...

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 20:39 schreef jant het volgende:

[..]

Kostbaar ?? Onzin. Bij xs4all is het gratis, je moet alleen een vast ip-aanvragen en dat kost een tientje volgens mij...
Vreemd ik betaal toch echt een x bedrag per maand voor b-smtp op m'n werk

• Pietb
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je ADSL hebt bij XS4all is het gewoon gratis, op de helppagina's staat wel ergens hoe je het aan moet vragen...

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
www.linux-nl.cx

neem hier eens een kijkje perfecte howto's

Verwijderd

Topicstarter
Advanced Mail
Met een standaardabonnent kunt u gebruik maken van Advanced Mail. Daarmee biedt XS4ALL als een van de weinige providers bSMTP aan op het standaardabonnement. U ontvangt e-mail op een eigen hostnaam. Kiest u als hostnaam 'achternaam' dan kunt u bijvoorbeeld e-mail ontvangen op het adres voornaam@achternaam.xs4all.nl, of bijnaam@achternaam.xs4all.nl. U zorgt zelf voor een geconfigureerde mailserver. Wilt u Advanced Mail aanzetten, stuur dan een e-mail aan account@xs4all.nl. Vermeld in de e-mail dat u een vast IP adres nodig heeft, vermeld de gewenste hostnaam en verzoek bSMTP aan te zetten. Voor het IP adres betaalt u eenmalig fl 30,00/EUR 13,61.
Ook met Basic ADSL en Fast ADSL kunt u gebruik maken van Advanced Mail. U hoeft geen vast IP adres aan te vragen; dat heeft u standaard bij ADSL. Wel dient u per e-mail aan account@xs4all.nl te verzoeken om Advanced Mail aan te zetten.
Laat het nou zo zijn dat ik adsl heb >:)
Pagina: 1