Athlon XP binnenkort te koop?

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ondanks dat de Athlon XP pas op 9 oktober officieel gelanceerd zou worden, was hij afgelopen vrijdag al te koop in Japan. en ook in de VS is hij inmiddels al op sommige plaatsen te koop. Zie www.axiontech.com.
Betekent dit dat de Athlons inmiddels al gedistribueerd zijn, en dat we ze komende dinsdag al overal kunnen kopen?

* hneel zit er met smart op te wachten....

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik denk dat je ze in de loop van de week wel in de winkels zult vinden... Die dingen worden meestal ruim van tevoren geproduceerd en gedistribueerd.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Kan ik 'm dan ook op mijn MSI K7T Turbo ms-6330 met bios versie 3.0 plakken :?

En is 'ie zo wie zo sneller dan de AMD Thunderbird 1400 :?

Ik moet dan een keuze maken tussen een athlon xp of de TB 1400 (wil binnenkort gaan upgraden)

Als 'ie op mijn MSI kan tot welke snelheid kan ik dan gaan :?

Voor mijn specs check mijn site

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben benieuwd in welke snelheden hij wordt verkocht bij de release

39

• Flexx
  • Laatst online: 09:43

Flexx

This side up

Volgens mij heb je voor de MSI alleen een bios update nodig.

Verwijderd

Ik moet ook zo'n XP athlon hebbe. :)
Wil er alleen ook een nieuw goed mobo bij.
Ik wacht op de nieuwe Asus A7V266 met via KT266A chipset, is volgens mij nog nie te koop???

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-08 21:37
Op zondag 07 oktober 2001 22:12 schreef Homedisc het volgende:
Ik ben benieuwd in welke snelheden hij wordt verkocht bij de release
ze gaan verkopen:
de 1500 (1333 mhz)
de 1600 (1400 mhz)
de 1700 (1470 mhz)
en de 1800 (1530 mhz)

The devil is in the details.

• Hahn
Op zondag 07 oktober 2001 22:16 schreef Dutch_man het volgende:
Ik moet ook zo'n XP athlon hebbe. :)
Wil er alleen ook een nieuw goed mobo bij.
Ik wacht op de nieuwe Asus A7V266 met via KT266A chipset, is volgens mij nog nie te koop???
nee de via KT266A chipset word binnen nu en 2 weken gelanceerd in Nederland :) (ik wacht er ook op, maar dan op de MSI K7T 266 Pro 2, want die heeft ook 266A en ook USB2 enzo)

• Hahn
Op zondag 07 oktober 2001 22:04 schreef firemen het volgende:
Kan ik 'm dan ook op mijn MSI K7T Turbo ms-6330 met bios versie 3.0 plakken :?

En is 'ie zo wie zo sneller dan de AMD Thunderbird 1400 :?

Ik moet dan een keuze maken tussen een athlon xp of de TB 1400 (wil binnenkort gaan upgraden)

Als 'ie op mijn MSI kan tot welke snelheid kan ik dan gaan :?

Voor mijn specs check mijn site
de Athlon XP 1400 mhz zal sneller zijn dan de Thunderbird 1400 ja.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op zondag 07 oktober 2001 22:20 schreef Marc00 het volgende:

[..]

ze gaan verkopen:
de 1500 (1333 mhz)
de 1600 (1400 mhz)
de 1700 (1470 mhz)
en de 1800 (1530 mhz)
dat valt me eerlijk gezegd vrij tegen, had wel verwacht dat ze de 1,6 of ietsje hoger zouden releasen, maar ze blijven snel :P
Hopelijk zijn ze goed over te clocken, en niet zoals die xp op de frontpage van t.net.

39

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:05
Nee dat klopt.
De KT266a chipset van Asus is nog niet te koop in nederland maar wel binnenkort.
Ik zou nou nog geen gewone A7V KT266 gaan kopen want de KT266A is gewoon veel sneller.

- Mijn PC -

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
ik heb het probleem dat me mammie vind dat ik binnen nu en 1,5 maand een nieuwe pc moet kopen,,......dus ik hoop dat de radeon 8500+via266a+athlonXP binnen die tijd uit zijn...

• Hahn
Op zondag 07 oktober 2001 22:28 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:
ik heb het probleem dat me mammie vind dat ik binnen nu en 1,5 maand een nieuwe pc moet kopen,,......dus ik hoop dat de radeon 8500+via266a+athlonXP binnen die tijd uit zijn...
leuke mammie........zullen we ruilen? :D

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 22:23 schreef Spitfire_V5 het volgende:
Nee dat klopt.
De KT266a chipset van Asus is nog niet te koop in nederland maar wel binnenkort.
Ik zou nou nog geen gewone A7V KT266 gaan kopen want de KT266A is gewoon veel sneller.
En gaat dat nieuwe bord dan de A7V266A heten :? , of zal er gewoon weer een nieuwe revisie uitkomen en dat je dan moet navragen bij computer boer of dat je met een KT266A chipset te maken hebt?

Verwijderd

http://www.amd3d.com/review/k7t266pro2/index.htm#intro
Dat is de nieuwe MSI met K7T266A maar wel met AMI bios.
En dit zijn alle andere mobo's met K7T266A!!!:

ABIT--------- KR7
AOPEN-------- AK77 PlusA
ASUS--------- A7V266-E-
------------- A7V266-M
CHAINTECH---- 7VJDA
DFI---------- AD70-SC
------------- AD70-SR
EPOX--------- 8KHA2
FIC---------- AN11A
GIGABYTE----- GA-7VTXH
------------- GA-7VTXE
MSI---------- K7T266 Pro2
------------- K7T266 Pro2-RU
SHUTTLE------ AK31 Rev3
SOYO--------- K7VA Dragon

De K7T266A ndersteunt nog geen PC2400 maarja, overclocken kan ook wel. Ondersteunt wel de AMD XP :9, maar dat doen de meeste wel. En dan nog ff kijken welk merk het beste is met de nieuwe K7T266A. EN dan kopen die XP en DDR en MOBO!!!!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ik ben benieuwd wanneer de eerste massale revieuws van die boarden komen :)

39

• Cartman!
  • Niet online
Ik ga voor de Abit KR7 zoals het er nu voor staat :)

maar welke xp ik neem weet ik nog nie, ik koop een nieuwe pc op de hcc dagen net as vorig jaar (zie me specs hieronder).

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06

Xof

Ik ga ook upgrade diggies halen op de HCC-dagen

Ik hoop dat de meeste mobo's dan wel uit zijn :)

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Iemand ook de Iwill XP333 gezien?, ik kwam via deze site op dit bord dat op 166(333) fsb gaar draaien:

http://www.x-faqtor.com/xp333.htm

Niet op voorraad.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 09:18

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik vind 't wel opvallend dat-ie nog niet in de pricewatch is gesignaleerd. Normaal gesproken gebeurd dat al van te voren. De Thunderbird 1500 en Athlon MP 1,4GHz staan er ook al erg lang in terwijl beide processors officieel niet bestaan.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 09 oktober 2001 04:36 schreef Femme het volgende:
Ik vind 't wel opvallend dat-ie nog niet in de pricewatch is gesignaleerd. Normaal gesproken gebeurd dat al van te voren. De Thunderbird 1500 en Athlon MP 1,4GHz staan er ook al erg lang in terwijl beide processors officieel niet bestaan.
Dat is ook precies wat ik me afvraag en vandaag de 9e hadden ze verkrijgbaar moeten zijn, maar er is dus helmaal niets te krijgen, heel vaag...

Niet op voorraad.

Verwijderd

Ik verbaas me ernstig hier eigenlijk.
Er benne hier mensen die elk jaar op de HCC een
neue PC kopen ??
Niet te geloven.
Tja er is natuurlijk sneller spul, maar elk jaar upaten !?!
Nee.

Ik ga binnenkort maar van me T2P4 board (asus) K6-3 450
naar een KT266a board (Abit denk ik)
Kijk en da's een wereld van verschil !! (hoop ik)

Eerste me ouwe board helemaal gek tweaken en daarna upgraden pas.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Informatique is de eerste met prijzen:

http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Cat2=&Query=athlon+xp

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Yep ik heb er net eentje besteld, weekje waarschijnlijk, maar ik ben benieuwd of hij op m'n AsusA7M266 wil draaien, want m'n nieuwe mobo zal ik dan wel nog niet binnen hebben.

Niet op voorraad.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:47

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik vind de prijs van een 1800+ wat tegenvallen. Wil eigenlijk 2 van deze jongens en een 760MP bordje samenbrengen, dat kost momenteel:

Tyan 760MP 755
1800+ 2x 1778
-------------
2533 piek

Dat moet ik dan nog maar even aan de binnenkant van mijn ogen bekijken.

• hneel
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Nog een week wachten? Heh, shit :(
Ik heb over ruim een week een LAN party, en dan had ik ze wel gehad willen hebben.

* hneel heeft vandaag z'n Tyan Tiger binnen. :P Morgen komt de kast, en dan wacht ik alleen nog op de CPUs voordat ik alles kan opbouwen...

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 15:57 schreef hneel het volgende:
Nog een week wachten? Heh, shit :(
Ik heb over ruim een week een LAN party, en dan had ik ze wel gehad willen hebben.

* hneel heeft vandaag z'n Tyan Tiger binnen. :P Morgen komt de kast, en dan wacht ik alleen nog op de CPUs voordat ik alles kan opbouwen...
Waarom heb je niet op de wat spannendere 760MPX bordjes gewacht? Nu zit je met een ontweakbaar bord zonder de volgende features:
Anand geeft in zijn dual Athlon review voor het eerst concrete details over de 760MPX, een chipset die we al eerder in het nieuws hebben zien opduiken maar waar tot dusver geen informatie over bekend was. De 760MPX is een nieuwe revisie van de 760MP chipset, die als belangrijkste verschil de ondersteuning voor 66MHz, 64-bit heeft. De 760MPX chipset zal gebruik maken van de nieuwe AMD 768 southbridge, die via een 32-bit, 66MHz interconnect aan de northbridge geknoopt zal worden. De bandbreedte tussen de north- en southbridge komt daarmee op gelijk niveau als VIA's V-Link en Intel's Hub Architecture.

Voorlopig zal Tyan de enige fabrikant blijven die een 760MP moederbord kan leveren. Volgens AnandTech kan het nog tot eind dit jaar duren alvorens we borden van andere fabrikanten op markt zien verschijnen. Deze borden zullen allen gebaseerd zijn op de 760MPX chipset. Het gebruik van Registered DDR modules, zoals vereist is op de Thunder K7, zal niet nodig zijn bij toekomstige 760MPX mobo's. Tevens zijn er borden in ontwikkeling met een normale ATX layout. Een voorbeeld is de MSI K7D Master. MSI hoopt de prijs van die bord onder de 200 dollar te houden. Abit werkt volgens AnandTech aan een WTX mobo.

• hneel
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Tsja, da's nog langer wachten... En uiteindelijk is er altijd wel weer iets nog snellers in aantocht....

* hneel heeft de knoop toch maar doorgehakt en een bestelling bij informatique geplaatst. Dan ben ik tenminste een van de eersten als ze ariveren. En Informatique is sowieso meestal redelijk goedkoop.

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 16:37 schreef hneel het volgende:
Tsja, da's nog langer wachten... En uiteindelijk is er altijd wel weer iets nog snellers in aantocht....

* hneel heeft de knoop toch maar doorgehakt en een bestelling bij informatique geplaatst. Dan ben ik tenminste een van de eersten als ze ariveren. En Informatique is sowieso meestal redelijk goedkoop.
Je hebt gelijk, alleen ik wacht wel op de 760MPX bordjes, daarom wou ik het even kwijt ;)

• maratropa
  • Niet online
wordt er verwacht dat de prijzen van de xp's snel naar beneden gaan?

specs

Verwijderd

Met welke VIA chipsets kan de Athlon XP werken? Alleen met de KT266A of ook met andere VIA chipsets? Het gaat mij hierbij eigenlijk om of ie ook kan werken met de KT133A, die op mijn ASUS A7V133 zit. :)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Moet je ff checken of Asus als een BIOS update met Athlon XP support heeft.

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Op woensdag 10 oktober 2001 16:13 schreef Neobazz het volgende:
Met welke VIA chipsets kan de Athlon XP werken? Alleen met de KT266A of ook met andere VIA chipsets? Het gaat mij hierbij eigenlijk om of ie ook kan werken met de KT133A, die op mijn ASUS A7V133 zit. :)
De A7V133 support de Palomino geloof ik al :)
Pagina: 1