Ftp inloggen werkt nie

Pagina: 1
Acties:

• Freezo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 17:49
Hey all,

Ben ik weer met 1 van je zo interessante vragen.
Op een gegeven moment kon ik niet meer op me ftps komen om dingen te downloaden. Ik kan er wel op, maar als ik iets download krijg ik:

425 Cannot open data connection .

Zulke dingen dus, bij andere ftps krijg ik niet eens een dir structure te zien.........Zo vaag..... Ik run winxp nu en alles deed het wel........ Ik gebruik flashfxp.

help?

-=UPDATE:=-
ik heb me firewall uit, dusdat kan het niet zijn, ehm het stomme is, bv op de ftp site van Adobe, kan ik op komen en inloggen, en downloaden, maar op servers van euhm groupen/personen die ik ken, kan ik nu niet meer op komen. Nou wel opkomen/inloggen,maar
Ik heb net een LAN party gehad en dus met netwerk instelling zitten rommelen (niet veel). Ik heb een netwerk kaart gekocht toen erin gedaan (maar nu eruit). Ook heb ik 521 mb erbij gekocht.

Ik heb dus cuteftp en flashfxp geprobeerd, en het lukt maar niet. eerst wel 2 dagen geleden.
Dit krijg ik:
230 User freezo logged in , proceed.
SYST
215 UNIX Type: L8
REST 100
350 REST Command Ok , restarting position set to 100
REST 0
350 REST Command Ok , restarting position set to 0
PWD
257 "/" is current directory
TYPE A
200 Type set to ASCII.
PORT 213,93,91,80,12,120

Ook met mirc is het nu vreemd. Ik ga dus op irc, en hij blijft heel lang staan bij:
*** Connecting to irc.nijenrode.nl (6667)
-irc.nijenrode.nl- *** Looking up your hostname...
-irc.nijenrode.nl- *** Checking Ident
-irc.nijenrode.nl- *** Found your hostname
en uiteindelijk gaat hij wel verder, ik heb ook al andere servers geprobeerd. Allemaal gaat het zo.

Ik snap het echt niet meer..........
oh jah, en passive mode heb ik al aan en uit gehad.
Kan iemand mij please helpen?

Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:35
Moet je eens LeechFTP erbij gebruiken, die pakt sommige pubs weer wel.

Zelf gebruik ik FlasFXP icm LeechFTP

dan kan je echt elke pub op :)

• Freezo
Nope beide geprobeerd. En het zijn ftps, geen pubs..Dus Private FTPs. Ze deden het eerst wel, alleen nu kan ik geen dirs zien :(

Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig

Verwijderd

Wordt de ftp-data poort door je firewall o.i.d. geblokkeerd?
Zodra je verbindt, dan gaat dat over de ftp-control poort. Het versturen van de data gaat over de ftp-data poort ;)

Probeer anders (als je de firewall niet aan kan passen) eens een passive connect en kijk of hij het dan wel doet.

• Freezo
ik heb me firewall uit, dusdat kan het niet zijn, ehm het stomme is, bv op de ftp site van Adobe, kan ik op komen en inloggen, en downloaden, maar op servers van euhm groupen/personen die ik ken, kan ik nu niet meer op komen. Nou wel opkomen/inloggen,maar
Ik heb net een LAN party gehad en dus met netwerk instelling zitten rommelen (niet veel). Ik heb een netwerk kaart gekocht toen erin gedaan (maar nu eruit). Ook heb ik 521 mb erbij gekocht.

Ik heb dus cuteftp en flashfxp geprobeerd, en het lukt maar niet. eerst wel 2 dagen geleden.
Dit krijg ik:
230 User freezo logged in , proceed.
SYST
215 UNIX Type: L8
REST 100
350 REST Command Ok , restarting position set to 100
REST 0
350 REST Command Ok , restarting position set to 0
PWD
257 "/" is current directory
TYPE A
200 Type set to ASCII.
PORT 213,93,91,80,12,120

Ook met mirc is het nu vreemd. Ik ga dus op irc, en hij blijft heel lang staan bij:
*** Connecting to irc.nijenrode.nl (6667)
-irc.nijenrode.nl- *** Looking up your hostname...
-irc.nijenrode.nl- *** Checking Ident
-irc.nijenrode.nl- *** Found your hostname
en uiteindelijk gaat hij wel verder, ik heb ook al andere servers geprobeerd. Allemaal gaat het zo.

Ik snap het echt niet meer..........
oh jah, en passive mode heb ik al aan en uit gehad.
Kan iemand mij please helpen?

• Freezo
LOL, ik heb het gefixed.
What was it?
Bij mijn ethernetcard stond in the properties ergens iets over een internetfirewall.......heel vreemd, maar goed, het werkt.

Pagina: 1