[OC] hoe overclock ik een AMD Duron 700

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
is dit mogelijk? Ik gebruik een Chaintech mobo, 320 MB ram (PC 100 & 133 mixed) Quantum Fireball 7200 RPM 20 GB, SBLIVE, NE2000 comp netwerk, Nvidia TNT2 M64 :r video (AGP).

Ik kan aan van alles komen (tot en met koelkasten aan toe) want me pa is biertapbouwer >:)

tips voor max performance?

xen

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

• HunterPro
  • Niet online
die bal kon ik verwachten

basics snap ik allemaal, maar ik bedoel ik heb nooit hier iemand een duron 700 zien overklokken dat zijn of cellies of athlons of Tbirds.

Kan het wel met een duron?

xem uuuhhh xen ;)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 19:19

bloasfist

Slot-A Crew

Op zondag 07 oktober 2001 19:57 schreef xeninex het volgende:

basics snap ik allemaal, maar ik bedoel ik heb nooit hier iemand een duron 700 zien overklokken dat zijn of cellies of athlons of Tbirds.

xem
WTF?? Je hebt hier nog nooit iemand z'n duron zien overclocken?? Een tijd geleden (toen het nog veel goedkoper was om een duron ipv athlon te kopen) fokte hier VEEL mensen hun duron over.
Als je even de search had gebruikt had je het gekregen wat ik hier heb gevonden. En das best veel....

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• HunterPro
  • Niet online
damn dubbel gepost... k*t internet verbinding ook...

xen

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 19:19

bloasfist

Slot-A Crew

..
xem
Op zondag 07 oktober 2001 20:04 schreef xeninex het volgende:
..
xen
Hoe heet je nou? Xen of Xem? :?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

duron overclocken is geen probleem
mijn 600 duron draait op 850 met een normale coolermaster
je moet even je L1 bruggen met elkaar verbinden dmv een potlood streepje en dan in je bios de multiplier omhoog gooien (als je bios dit ondersteunt tenminste doet ie dat niet moet je kijken of je de multiplier mbv jumpers kan opkrikken)
ps gebruik de search eens want dit onderwerp is volgens mij al 1000 keer aan de order geweest.
voor nog meer koeling stap je over op waterkoeling of een peltier element.
hoe kouder je hem krijgt hoe hoger je kan clocken maar er zit een grens aan je krijgt je 800 echt niet op 1600 ofzo
1100 zou je kunnen halen
oja niet vergeten een vette voeding eraan hangen 350 watt ofzo anders kan je het ook wel vergeten
succes

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 17:11

riffey#4

aka Beever#4

Durons zijn uitstekend te OC'en.
Gisteren na ruim een jaar mijn trouwe Duron 600 vervangen. Heeft al die tijd op 850 gedraaid. Als ik de potloodstreepjes opnieuw had ingekleurd had ik nu waarschijnlijk weer met de Duron gewerkt.
Maar een Athlon 1200 kost ook maar zo'n 300 gulden, en nu kan ik voorlopig weer vooruit.
Volgens mij is de Duron 600 samen met de Celeron 300A de beste overklok-processor.
Ik kan niet in je portemonee kijken, maar als je fl 300 over hebt wist ik het wel :)

• HunterPro
  • Niet online
waterkoeling wordt het niet, wordt eerder iets in de trant van koelmotor met verdamper op proc / video / HD en condensor buiten het raam.

Zal wel kijken... volgens mij kan ik bij me chaintech alles in de setup zetten dus dat wordt leuk :) tot hoever kan ik zo'n ding opkrikken? Volgens me pa kun je zo'n klein oppervlak bij kamertemperatuur tot -80 krijgen, en als je daar werktemp vanaf haalt zit je nog op -40 a -50.

Ideas?

xen (uuh... xem :? hehe)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

xem uuuhhh xen ;)
Enigzins had ik toch het idee dat ik vrij actief was met een paar andere. Zie mijn sig en lees een paar topics van mij van afgelopen week in dit forum :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• HunterPro
  • Niet online
volgende idee:

computer in glazen bak, met motorkoeling >:) op CPU, chipset, video, alles goed afgesloten/afgekit, (motor buiten bak!) fles CO2 er naast, bak vol laten lopen met koolzuur, en dan de drukmeter op een barretje van denk ik 1 a 2. Dit met een slangetje doorverbonden aan die volledig afgekitte bak. Zo hou je lucht (en dus vocht) uit je computer en kun je 'm zo ver koelen als je wilt. En als je 'm een beetje goed afkit kost het je maar een paar piekies CO2 per maand... :) als dit gaat lukken wordt het grof... ik ga vanmiddag denk ik glas halen >:)

xen (en NIET xem!)

Verwijderd

Ik heb mijn Duron 700 overgeclockt naar 966 op een ZALMAN :P
het is inderdaat een fluitje van een cent, mits je een goed mobo hebt waarmee je BV!! kan overclocken in de bios!

Oja een Athlon en een thunderbird zijn het zelfde.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
* F.U.B.A.R heeft zijn Duron 650 op 966MHz (7x138MHz) draaien.

AKCA core, week 43, 1,84V op een Abit KT7A-RAID.
Stressed temp: 40C
Cooler: GlobalWIN WBK38 Plus
Pagina: 1