Waarvan/waarmee heb jij je fanadapter gemaakt ?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:10

JT

VETAK y0

Topicstarter
Waarvan/waarmee heb jij je fanadapter gemaakt als je die zelf hebt gemaakt ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
fanduct, mag dat ook?
3.5" floppy naar 80MM converter.
sponsored by LIGA.

• RUXperienced
  • Laatst online: 24-06-2024
Hier die van mn broertje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/v.jongeling/nogeen.jpg

nog een plaatje:
http://members.home.nl/v.jongeling/snelff.jpg

Materiaal lijkt me wel duidelijk te zien :)

• Sciatic
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Dankje broer.

Hij is trouwens van alu voor de duidelijkheid

http://texturizer.net/firebird/

Verwijderd

zijn er ook mensen die zo'n ding van karton gemaakt hebben en zo ja, hoe?

• RUXperienced
  • Laatst online: 24-06-2024
Op zondag 07 oktober 2001 21:30 schreef shorty151 het volgende:
zijn er ook mensen die zo'n ding van karton gemaakt hebben en zo ja, hoe?
Jep, met heel veel plakband...

Ik heb gewoon de juiste vormen uit karton gesneden en die aan elkaar geplakt (60mm -> 120mm (!))

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik had de koeler er gewoon via een vingerwachter opgezet. En toen de trechter er omheen gemaakt met schilderstape.
Deed het lang niet gek.

Geen inspiratie

Verwijderd

Ik heb gewoon een plaatje alu gekocht van 0.3mm dik, daar een bouwdoos tekening op gemaakt. De stukken eraf gesneden die ik niet hoefde te hebben, wat ik moest buigen dun ingesneden. Vervolgens het hele zaakje naar elkaar toe buigen. de hoekjes heb ik overlappend gemaakt, die worden bij elkaar gehouden door 4 parkers (kort dikke schroeven, die gemaakt zijn voor plaat-metaal, hout schroeven zou ook kunnen maar die zijn vaak zo lang.) die ook de grote Fan aan de fanadapter bevestigt.

Daarna om het afte werken heb ik de naadjes dicht gemaakt met wat siliconenkit en klaar. Binnen een uur was ik klaar.

Ik heb trouwens 2 fanadapters gemaakt een 80=>60 en een 120=>60 ( ik had gewoon een te grote plaat gekocht ). Dat is wel stoer, maar (a) je heatsink gaat dat niet houden, en je zult dus moeten gaan denken aan andere bevestiging methoden. (b) koop een ander mobo dan een abit kt7 want daar zit de socket vrij dicht bij de voeding. Je kunt natuurlijk ook je ontwerp aanpassen ( dat wordt dan lastig rekenen kan ik je vertellen ), maar dan zit je fan niet meer recht boven je proc. En dat wilde ik wel hebben, zodoende heb ik nu een hele stoere boekensteun. EN een goed werkende 80=>60 voor slechts F5,=

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rinusngb/tweaks/92mm/92mm_7.jpg

ik heb het dus gemaakt zonder fanduct... gewoon direct op de heatsink geschroeft... Coolermaster heatsink... koelt nu 10 graden beter dan bijna alpha STRESSED!

voor de kabelaars een link naar een hoge kwaliteit plaatje (1mb)

1 mb jpg plaatje van mijn modje

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:26

talin

ES-MA

polyester matten .

eerst een mal gemaakt van karton en daaromheen gebouwd .
toen mooi glad geschuurd en gespoten .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 01:41 schreef Black_Adder het volgende:
[afbeelding]

ik heb het dus gemaakt zonder fanduct... gewoon direct op de heatsink geschroeft... Coolermaster heatsink... koelt nu 10 graden beter dan bijna alpha STRESSED!

voor de kabelaars een link naar een hoge kwaliteit plaatje (1mb)

1 mb jpg plaatje van mijn modje
Welke coolermaster heatsink en hoe heb je 'm erop geschroeft?

Verwijderd

Dubbel Post sorry

Verwijderd

*bump*

wil ik ook wel weten

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 00:32 schreef The Rapier het volgende:
Ik heb gewoon een plaatje alu gekocht van 0.3mm dik, daar een bouwdoos tekening op gemaakt. De stukken eraf gesneden die ik niet hoefde te hebben, wat ik moest buigen dun ingesneden. Vervolgens het hele zaakje naar elkaar toe buigen. de hoekjes heb ik overlappend gemaakt, die worden bij elkaar gehouden door 4 parkers (kort dikke schroeven, die gemaakt zijn voor plaat-metaal, hout schroeven zou ook kunnen maar die zijn vaak zo lang.) die ook de grote Fan aan de fanadapter bevestigt.

Daarna om het afte werken heb ik de naadjes dicht gemaakt met wat siliconenkit en klaar. Binnen een uur was ik klaar.

Ik heb trouwens 2 fanadapters gemaakt een 80=>60 en een 120=>60 ( ik had gewoon een te grote plaat gekocht ). Dat is wel stoer, maar (a) je heatsink gaat dat niet houden, en je zult dus moeten gaan denken aan andere bevestiging methoden. (b) koop een ander mobo dan een abit kt7 want daar zit de socket vrij dicht bij de voeding. Je kunt natuurlijk ook je ontwerp aanpassen ( dat wordt dan lastig rekenen kan ik je vertellen ), maar dan zit je fan niet meer recht boven je proc. En dat wilde ik wel hebben, zodoende heb ik nu een hele stoere boekensteun. EN een goed werkende 80=>60 voor slechts F5,=
Waarmee snij je het ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op maandag 08 oktober 2001 08:25 schreef shorty151 het volgende:

[..]

Welke coolermaster heatsink en hoe heb je 'm erop geschroeft?
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/map/dp5-6h51.jpg

die heb ik

Fan is 92mm Sunon @ 55cfm

• Sciatic
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Op maandag 08 oktober 2001 17:49 schreef JT het volgende:

[..]

Waarmee snij je het ?
Ik heb het geknipt met blikschaar, gaat perfect. vouwlijnen heb ik iets ingesneden met een mes zodat je een mooie hoek kunt maken. Dat alu is verder heel erg zacht, dus het is makkelijk te bewerken.

http://texturizer.net/firebird/

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 17:49 schreef JT het volgende:

[..]

Waarmee snij je het ?
waar ik met de blikschaar bij kon, met de blikschaar. Waar ik niet bij kon met een stanleymes. ik heb de stanley ook voor de hoekjes gebruikt(dat gaat met een punt gewoon veel scherper dan met zo'n lompe blikschaar), en ook is de stanley ideaal om een beetje intesnijden voor de vouwranden.

p.s. Mijn ontwerk lijkt heel erg op zo'n duits ww2 leger kruis. Dan bedoel ik niet het hakenkruis, maar dat kruis dat ze op de hals droegen.

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
En hoe maak je de randjes aan elkaar vast ? Schroefjes en overlappingen ?

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Dis vaag....pleur ik een bericht neer, wordie niet naar boven geschopt :? Zo kan niemand zien dat ik heb gereageerd...

Ecodan warmtepomp

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
kan je gewoon aan elkaar solderen denk ik.
een beetje s39 of zoiets ertussen werkt het wel.

Anders kan je proberen met popnagels die zijn goed sterk.

schroeven wordt niks, want het alu is veel te buigzaam om het er naderhand netjes uit te laten zien. Lelijke deuken en verbuigingen is ook niks.
Pagina: 1