Toon posts:

Probs met Nvidia onder Final Fantasy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
G*dv*rd*mme man, heb nou al een GeForce SDR, GeForce2 MX, GeForce2 GTS en een GeForce2 Ultra geprobeerd, maar op GEEN EEN doet Final Fantasy 7 of 8 het!! :( :( met 4 verschillende patches nog wel!!!! :(

IS er dan GEEN EEN NVIDIA KAART WAAROP JE FF7 of FF8 KUNT SPELEN?!? :( :r

Op mijn ouwe trouwe voodoo3 die nu op het stort ligt deden beide het perfect...... snik..... ;( ;( :'( en op een vriend zn radeon doen ze het ook goed.... maar helaas, IK heb geen radeon....

Verwijderd

heb je nog wc papier nodig :(

Verwijderd

Topicstarter
ipv dat je nou met een oplossing komt, zeg dan niks :'(

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:19

robhof

Lembongan view

Nu nog een Geforce 3 proberen! hehe! 8-)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Oplossing = verkoop je nvidia kaart en koop dan lekker een radeon ofzo als het niet bevalt.

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

ruil toch dat ding van jou om voor een andere !

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 19:01 schreef xmvl33 het volgende:
heb je nog wc papier nodig :(
neeeee johh een bidet is beter kan ie zittend nadenken hehehe

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

denk dat zoiets eerder iets zegt over het FF als over Nvidia.
De makers van FF moeten zorgen dat de zooi goed werkt met Nvidia kaarten. Het is niet zo dat Nvidia moet zorgen dat je met hun kaarten FF kunt spelen.

Geen inspiratie

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:55

Dark

who tweaked the light?

Plaats ff pictures, ben wel benieuwd hoe dat er uit ...

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:56

JJJ

FF8 draait hier prima op een gf2mx 200... uiteraard met de geforce patch.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
je moet niet zo prutsen, ff7 en 8 zijn prima op een geforce te spelen ! je moet de patch voor ff7 en 8 downen, en dan MOET ie het doen. deed het hier ook.

Verwijderd

FF draait hier perfekt met een GeForce 2 Pro.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hm....mijn GeForce 2 MX is in reparatie, zit nu weer op de Intel 740 en was van plan FF7 maar weer eens te spelen, komt wel mooi uit dus.

Maar goed Silver gaat ook niet op een PC met GeForce and dat vind ik veel erger (Final Fantasy 8 op de PC is bout, maar op de PSX is het wreed...Misschien Bleem! maar weer eens proberen).

http://www.daytonsmisc.com/geforce.htm <= GeForce Games list, erg handig.

Verwijderd

Ik koop ook geen nVidia meer, ik schijt niet op nVidia maar doe steeds meer in 2d en video bewerking ect. En daar is de Radeon nou een maal beter voor. :+ Idd verkoop die huidige nVidia en koop een mooie Radeon... :z

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak wel even een paar screenies.

Oja, ik heb:

-FF8SqeaPatch
-FF8SqeaNVPatch
-FF8SqeaPatch2
-FF8SqeaNVPatch2

geprobeerd, met allen GEEN verbeteringen.

• sharkzor
Op zondag 07 oktober 2001 19:17 schreef iefje het volgende:
Ik maak wel even een paar screenies.

Oja, ik heb:

-FF8SqeaPatch
-FF8SqeaNVPatch
-FF8SqeaPatch2
-FF8SqeaNVPatch2

geprobeerd, met allen GEEN verbeteringen.
doe je iets fout.
je moet eens kijken naar de texel alaignment in je nvidia control panel en die slider helemaal naar links halen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 19:26 schreef weareborg het volgende:

[..]

doe je iets fout.
je moet eens kijken naar de texel alaignment in je nvidia control panel en die slider helemaal naar links halen
Nope. Helpt dus niks.

Hier 2 screenies:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/csd/FF8klote.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/csd/FF8klote2.JPG

Verwijderd

ziet er prima uit toch?

Afbeeldingslocatie: http://www.duhspot.com/users/smiley/s/contrib/ruinkai/FIREdevil.gif

Verwijderd

Topicstarter
Nog eentje:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/csd/FF8klote3.JPG

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 19:40 schreef iefje het volgende:
Nog eentje:

[afbeelding]
Vaag, is niet goed. :{

Verwijderd

Topicstarter
Nee, en ik heb echt al zooo veel geprobeerd :( Echt 40 verchillende configuraties in NVMax. En al die patches voor FF8.

Of ligt dit aan mijn :r AMD Irongate :r mobo? Ik denk van niet, want bij een vriend van mij werkt het ook niet op zn geforce. :Z

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

iefje-> zou je jezelf wat milder op willen stellen? daarbij heb ik de topictitel ff aangepast...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 20:19 schreef Kaj. het volgende:
iefje-> zou je jezelf wat milder op willen stellen? daarbij heb ik de topictitel ff aangepast...
Ja sorry, ik had het al eens een tijdje terug gepost onder spielerij, maar daar reageerde gewoon helemaal niemand op.

Ik was al blij toen ik die eerste reply zag, een hele opluchting. :)

Mijn excuus :)

• Neelon
  • Laatst online: 16:34

Neelon

FOR PONY!!!

Probeer deze eens. Dan zou iig FF7 het moeten doen.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• sharkzor
Op zondag 07 oktober 2001 20:23 schreef iefje het volgende:

[..]

Ja sorry, ik had het al eens een tijdje terug gepost onder spielerij, maar daar reageerde gewoon helemaal niemand op.

Ik was al blij toen ik die eerste reply zag, een hele opluchting. :)

Mijn excuus :)
heb je al oude drivers geprobeer?
of je desktop resolutie naar 16bit zetten?

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:55

Dark

who tweaked the light?

Hmmmz die plaatjes zien er iig niet echt lekker uit, terwijl het toch echt wel moet kunnen hoor op een GF achtige kaart. Het lijkt er dus op dat het een driver of configuratie probleem is. Er denk ik iets mis gegeaan waardoor er bestanden van verschillende drivers gemend zijn, of in het register.

Ik neem aan dat je al eens uninstall driver gedaan hebt vanuit het controlpannel, om zodoende even met een schone lei te beginnen? Toch is dat wel de manier hoor, de oude zooi volledig weghalen...

In de Geforce Faq (www.geforcefaq.com engels) staat een stukje over het verwijderen van de restanten van oude drivers onder het kopje "How can I completely uninstall old NVIDIA GeForce or Creative Labs Annihilator drivers?". Als je dat opvolgt en daarna een verse instaleert moet het toch normaal werken...

In diezelfde faq staat ook nog iets over een patch, maar die had je al geloof ik...

Verwijderd

AARgh ik heb PRECIES hetzelfde ook die kleuren tis gewoon naar FF7 wil nie eens opstarten als ik de software renderer niet instel :r hardware HO maar maar ze kunnen wel gelijk hebben dat het aan de drivers ligt van nVidia want een tij d terug toen ik mn V7700 net had deed het het allemaal wel goed.
Ik ga dus ook maar eens terug naar oudere detonator drivers volgens mij heb ik 6.5 nog ergens die waren voorheen ook goed geen probs mee, ik heb nu deze 12.nogwat omdat ik verse install heb van mn systeem heh

naja successsss :P

Verwijderd

vervolg: ik heb die oude drivers geinstalleerd ik geloof 6.50 maar zeker ben ik daar niet van iig FF7 EN 8 doen het prima met 3D accel. ingesteld (en FF7 op rivaTNT).

Vraag is waarom. waarom doen ze het niet bij laatste drivers iig niet bij mij en bij jouw dan.

als je de drivers die ik heb wil email en icq zijn aanwezig. :) maar geef wel even duidelijk aan wie je bent ;) anders negeer ik je gewoon

Verwijderd

Topicstarter
YO! Harstikke bedankt man! Met de 6.50 Drivers en de GeForce Patch doen het het goed!!! Die 6.50 doen het niet onder XP, maar daarvoor heb ik 98 der bij :P

Heel erg bedankt :) Wel dom van nvidia dat spellen het niet meer doen naarmate de drivers nieuwer worden.

• Neelon
  • Laatst online: 16:34

Neelon

FOR PONY!!!

Graag gedaan. Speel ze. :D

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Verwijderd

'Khad hetzelfde probleem.
die gamers list ofzow(dat voorgaande linkje) doet ut niet :'(
heefd iemand nog een oplossing of kan die patch naar me toe meelen ofzow?
ff doorgezocht
http://gamespot.com/gamespot/filters/products/downloads/0,11095,197342,00.html
hier staat ie

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TNT2 patch & detonator 22.50 (detonator destroyer gebruiken om oude drivers te dellen) schijnt te werken

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:21
Voor FF8 moet je hem op SOFTWARE RENDERING zetten (alleen dan heb ik af en toe vage strepen maar dat kan komen omdat ik V-snyc heb uitgezet)
Op HARDWARE RENDERING geeft ie bij mij ook zulke vage kleuren

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 november 2001 12:39 schreef Sephiroth het volgende:
Voor FF8 moet je hem op SOFTWARE RENDERING zetten (alleen dan heb ik af en toe vage strepen maar dat kan komen omdat ik V-snyc heb uitgezet)
Op HARDWARE RENDERING geeft ie bij mij ook zulke vage kleuren
Maar dan kun je geen FSAA gebruiken en het ziet er lelijk uit.

Gewoon een Win98SE installeren naast je WinXP en daar gebruik je driver 6.50 en dan gaat alles wel.

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:21
Op zondag 18 november 2001 13:55 schreef iefje het volgende:

[..]

Maar dan kun je geen FSAA gebruiken en het ziet er lelijk uit.

Gewoon een Win98SE installeren naast je WinXP en daar gebruik je driver 6.50 en dan gaat alles wel.
ben nou nie eg van plan om alleen voor FF een dualboot te gaan maken

Verwijderd

ik heb dit ook en heb toen gewoon op software mode gezet en weg probleem, heb ook geen stortering en gewoon goede gameplay mischiel helpt dit.

zie dat ik oppeens in een ander topic ben beland en dat het er al in stond versplaats ofzo :?

Verwijderd

mmzz vreemd, ik heb ook een GeForcje en ik heb gewoon FF7 en FF8 (op winXP) geïnstalleerd en ik draai ze allebei perfect.. Gewoon in hardware mode.. No problemo! Ik heb niet eens een patch gehaald.. Wel had ik toen de gelekte 23.10 detonator drivers. (ik weet niet of dit uit kan maken)

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Kheb precies hetzelfde XP pro met alle voor handen drivers (behalve 23.10 -> blauw scherm)
WAZIG EN IK WIL OOK EEN OPLOSSING!
Pagina: 1