Toon posts:

Netwerkprobleem... firewall staat al geconfigureer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search geprobeert, maar hier kon ik niets vinden(tenminste niet wat ik dacht dat op mijn situatie betrekking heeft).

Ik heb een @Home aansluiting. Achter het modem zit een HUB. Hier zitten alle computers op aan gesloten. Ik wou dus dat iedereen op mijn computer kon inloggen zodat zij hiervan bestanden konden halen enzovoort. Dus heb ik in de firewall van Norton Internet Security 2002 regels gegeneert waarin de IP-adressen staan van die andere computers die bij mij mogen inloggen. Ik kan nu dus vanaf mijn eigen computer mijn eigen computer zien binnen Mijn Netwerklocaties. Maar de andere computer, die van mijn vader, kan mij niet zien. En krijgt als hij de werkgroep @Home opent de melding dat er geen servers staan gedefinieerd binnen de werkgroep. Echter ik heb op mijn computer dus wel gewoon tot die werkgroep van @Home.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn?? Ik heb trouwens op alle twee de computers Printer- en bestandsdeling aanstaan. En op allebei de computers win2k, met alles volledig dichtgegooid.

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Hebben al die computers die aan die hub hangen wel een ip-adres van @Home? Of heb je die zelf een ip-nummer gegeven?? Als het laatste het geval is ben je heel fout bezig! Dat moeten we dus eerst ff weten......

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 07 oktober 2001 20:27 schreef Poiter het volgende:
Hebben al die computers die aan die hub hangen wel een ip-adres van @Home? Of heb je die zelf een ip-nummer gegeven?? Als het laatste het geval is ben je heel fout bezig! Dat moeten we dus eerst ff weten......
Indeed.... want dan loop je de kans dat je aardig wat aggressieve @home-users op je nek krijgt (die dit lezen).....

D'r is ook zo'n flikker geweest die het op zo'n manier gepresteerd heeft om mijn (eerlijk betaalde) @home-verbinding plat te leggen................... (IP-diefstal heet zoiets.... mocht @home erachter komen dat jij dat flikt met meerdere pc's waar je niet voor betaald, dan kan je dag zeggen naar je @home-verbinding)

Maar mocht dat niet het geval zijn.... ik begrijp dat alle verkeer bij je internet netwerkje goed verloopt behalve het verkeer VANAF je vaders pc?

Check dan even de kabel... mogelijk zit daar een slechte verbinding... ik heb ooit ook zoiets gehad... Ik zag vanaf een pc wel het netwerk, maar verbinden... ho maar.... gewoon 1 draadje niet goed verbonden... ik meen draad 0 of draad 1

Verwijderd

Als je ip-range van je netwerk 192.168.0.x is dan met je op elke computer waar je NPF/NIS hebt staan de volgende regls BOVENIN plaatsen
"Home network"
Permit,Either,TCP or UDP
Address: Remote: 192.168.0.1-192.168.0.255

"Home network"
Permit,Either,ICMP
Type: Any Type
Address: Remote: 192.168.0.1-192.168.0.255

De andere opties op "any" laten staan

Verwijderd

Topicstarter
Ik betaal gewoon netjes voor die extra computer... heb gewoon twee extra IP-adressen gekregen van @Home... dus ben en legaal en nog vriendelijk tegen mijn medemens ook nog!!! 8-)

Mijn vader kan trouwens gewoon goed internetten, goede snelheden enzo. Maar het probleem is dus dat hij niet kan inloggen op mijn computer, terwijl dat eerst wel kon met de vorige installatie van Norton Internet Security...

Verwijderd

kan hij niet inloggen of ziet hij je niet in network neighbourhood?... als hij je niet ziet en wel kan connecten op ip! dan blokt norton alleen je netbios poorten (zoals die moet doen :P )

dus als je in norton sommige comp's insteld om naar jou te kunnen connecten, maar je netbios poorten dicht staan is het slechts een name resolving problem!!

pingen werkt wel overigens? ping -a? wat krijg je dan (vanaf je vaders pc)
Pagina: 1