Toon posts:

Vraag Aopen HQ45 (Voeding)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn Aopen HQ45 kast.
Als ik deze aanzet, gaat de voedingsfan heel hard draaien, maar zakt binnen een seconde of 3 naar een veel lager toerental.

Is dit normaal? En wat doet dat??

Tnx

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Dan heb je waarschijnlijk een voeding met een temperatuursmeter. Als de temp. in je kast hoog is, zal de fan harder gaan blazen. En als ie koel is gaat ie automagisch zachter. :)

Verwijderd

Topicstarter
De temp is nu 32C.... maar hij blaast nog steeds zachtjes hoor.. wanneer gaat ie dan harder?

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11

JF_

Da's normaal. Bij het opstarten krijgt de fan even de volle spanning om te zorgen dat 'ie gaat draaien (veel fans willen niet lekker beginnen met een lage spanning).
Na een paar seconden zakt de spanning terug, en zal de fansnelheid afhankelijk zijn van de temperatuur.
Hopelijk is dat bij jou beter geregeld dan bij mijn voeding (zacht of loeihard, en niets ertussen).

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
32 graden C is toch een mooie temperatuur? Hoeft ie dan ook niet hard bij te blazen.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Hetgene wat je hoort is normaal bij een PFC-voeding die in de kast zit. De snelheid van de fan word dus aangepast aan het aantal watt's wat de voeding moet uitpoepen.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Pagina: 1