Toon posts:

Verschillen tussen / ervaringen met chipsets.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK ik wil binnenkort ook maar eens aan de AMD. Nu wil ik voor de CPU (1,4GHz) graag het beste bordje voor uit zien te kiezen. Ik zie dat er inmiddels al aardig wat keuze is uit verschillende chipsets, zo zag ik:

-VIA KTA
-VIA KTE
-AMD761
-VIA KT133A
-VIA KT266

Nou is mijn vraag of er mensen zijn die mij het een en ander kunnen vertellen over deze chipsets. De verschillen, welke het nieuwste zijn, de features/mogelijkheden, en vooral hoe stabiel en probleemloos ze zijn, of ze goed getest worden, ervaringen etc.
De meeste chipsets komen dus nog van Via, maar AMD zelf heeft er inmiddels ook een gemaakt blijkbaar? (AMD761) Is dat wat of toch maar voor een Via gaan? En zo ja, welke?
Hoe meer uitleg over de verschillen en hoe meer ervaringen hoe beter!

Bij voorbaat al hartelijk dank!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
amd 761 is niet de eerste hoor, op mn athlon 700 zat een amd 751 chipset. liep superb, maar ik vind m nie zo heel stabiel in combinatie met win me.

anyway ik heb nou een msi k7t266 pro-r en daar zit een via kt266 chip op. iedereen vind die chip maar nie zo goed enzo maar ik vind m wel goed. heeel weinig vastlopers en ook best snel, al moet ik nog wel effe het een en ander tunen.

over die andere chips ken ik je nix vertellen want die heb ik dus niet.

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt, aangezien ik graag gewoon mijn SDRAM wil kunnen blijven gebruiken lijkt het erop dat ik een KT133A moet gebruiken, geloof niet dat ik een andere keuze heb dan, of wel?

De MSI K7T Turbo lijkt een heel aardige, bij de specs staat de XP ook al genoemd, dat die ondersteund wordt. Altijd mooi meegenomen met het oog op de toekomst.