Toon posts:

UTP kabels (2 koppen) aan elkaar verbinden!

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein prob! Ik heb een klein thuisnetwerkje (dat nu niet werkt overigens :+) en mijn PC is server op dat netwerkje! Maar als ikke naar een LAN party ben, dan moeten de 2 UTP kabels op mijn kamer (1 van meterkast naar PC en 2 van PC(server) naar client) aan elkaar kunnen worden gezet.

Ik heb geen zin om als ik naar een LAN ga (1x per 2 maanden) die kabel te gaan ontleden, wat ik overigens nog niet zelf heb gedaan en hem aan elkaar te gaan peuteren.

Is hier een simpele oplossing voor :? :)!

Zo ja,

Alvast bedankt ;)!

Greetz,

Ro2

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Daar zijn hele simpele koppelstukjes voor te koop.
Die kosten een paar gulden bij je lokale electroboer.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:34

WouterG

Dit is geen ondertitel

Maar ik heb me laten vertellen dat die koppelstukjes vrij veel verlies kunnen geven.
En ook zit je dan misschien met het probleem dat je 2 crossed cable's aan elkaar koppelt en zo een straght kabel krijgt. Maar ik weet niet hoe dat bij je zit?

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
werk hier ook met een koppelstukje, geen problemen en is even snel als zonder. je koopt het gewoon, maar dat is al gezegd, bij de locale electronicaboer
je moet idd alleen oppassen welke kabels je aan mekaar knoopt.
cross+cross=straight
cross+straigt=cross
straight+straight=straight

Maak je eigen poll

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
is er niet een cross koppelstukje? cross+cross+cross=cross?

• sonny
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-03 07:59

sonny

Life's not over till you_

Koop je toch een extra kabel >:)

Intel I7-7700k, ASUS Z270 Mark 1, Asus Turbo GTX1060 6GB, 16GB Corsair, Samsung M2 960Evo, Asus MX25AQ, Haf 912 plus, coolermaster 600W.

Verwijderd

Ik op LAN-party, koppelstuk erop en NO PROBLEMS!! :P Je hebt pas verlies als je meer dan een 100M snoertje gebruikt (theoretisch) Maar let wel op, je hebt 2 verschillende, eentje is 'cross' en de andere 'straight'. Je kijkt maar.
Suc6

[edit te laat]
DAMN, weer te langzaam getikt
[/edit te laat]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

zo'n ding heb ik zelf inelkaargeflanst van 2 vrouwtjes, die kosten $erg_weinig per stuk bij je lokale compuwinkel. Een kant en klare onder het mom "ISDN Koppelstuk" kost bij de primafoon 12,50

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de replys. Ga ik dan maar es proberen te fixen :)!

Verwijderd

kan dit ook vanaf een gewone naar een crosscable?
:)

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 18:09 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
Daar zijn hele simpele koppelstukjes voor te koop.
Die kosten een paar gulden bij je lokale electroboer.
NOOIT doen, wanneer het niet STRICT noodzakelijk is.

Schaf jezelf (of beter maak ze zelf)liever verschillende lengtes kabel aan; of is dat niet hetprobleem??

305 meter UTP kost ongeveer F150 (ik koop het in voor F125)
Connectoren kosten minder dan een gulden (ik koop ze in voor minder dan de helft)

Gewoon zelf, samen met een paar anderen, kabeltjes van verschillende lengtes maken.

It's only my opinion!!!

Verwijderd

Je moet jezelf niet zo op de schouders kloppen (en dat koop ik in voor noppes)!

Verwijderd

Het handingst is inderdaad een aantal kabels op voorraad te hebben. Zeker als je de kabels versleept, verhuisd, enz... Dan heb je nl tevens reserve voorraad.

Ter info:

Cross: 2 ader paren (4 draadjes)

Bijv. Oranje - OranjeWit - Groen -GroenWit
1 2 3 6
|
|
|
1 2 3 6
Groen - GroenWit - Oranje - OranjeWit

Deze cross gebruikt bij het verbinden van 2 pc via netwewrkkaarten, en op de uplink van switches en hub's die geen interne cross hebben.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op woensdag 10 oktober 2001 03:32 schreef maarten- het volgende:

[..]

NOOIT doen, wanneer het niet STRICT noodzakelijk is.

Schaf jezelf (of beter maak ze zelf)liever verschillende lengtes kabel aan; of is dat niet hetprobleem??

305 meter UTP kost ongeveer F150 (ik koop het in voor F125)
Connectoren kosten minder dan een gulden (ik koop ze in voor minder dan de helft)

Gewoon zelf, samen met een paar anderen, kabeltjes van verschillende lengtes maken.

It's only my opinion!!!
Hmm waarom dan niet? Levert totaal geen problemen op hoor. Als je gewoon goede koppelstukken gebruikt (niet die shitty dingen van 5 piek) dan mag jij me laten zien dat je signaalverlies hebt. Ik kom dan wel ff langs met de meter...

Hier heeft het tot nu met lengtes tot +- 80 mtr geen problemen opgeleverd.

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

en wat hier even vergeten wordt is dat het een tijdelijke oplossing is voor als hij naar een lan is.
dus boejuh!! hij zal er zelf geen last van hebben ook al geeft het signaalverlies, hij is er toch niet :)
conclusie: koppelstukje van f5,- is goed genoeg...
Pagina: 1