Toon posts:

Waarom zou ik GÉÉN Abit KR7-raid kopen ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand in tegenstelling tot wat ik zelf tot nog toe heb gelezen iets in te brengen als argument om deze plank niet te kopen????

Ik wil gaan draaien met:

windows XP of 2000
Matrox millenium G450 Dualhead 32mb ddr
twee maal unbuffered 256 pc2100
IBM 40 Gb 7200rpm ata100
Tekram scsi card tbv brander Teac CD-R58S
Pioneer dvd speler? (nnb)
Soundblaster PCI 128 of een live tzt

Let op ik wil dus niet weten of jullie het een goed systeem vinden, ben alleen nieuwsgierig of er mis zal gaan als ik dit geile bordje koop.

Raid heb ik pas nodig als ik nog een 40Gb ibm erbij koop. vandaar dat er nu maar 1 staat in mijn lijstje

Verwijderd

Ik zou het niet weten.
Voor zover ik weet is de kt266a de snelste chipset voor de socket-a (maar het is een zwaar gevecht met de nforce, maar die is een stuk duurder).
Ik zit er zelf ook over te denken om er een aan te schaffen.
Alleen ik heb ze nog niet gezien in de pricewatch.
Ik w8 wel tot de hcc dagen :-D
Maar prima systeem, je gaat zeker geen games spelen???
De geluidskaart is een beetje mager, maar als je er toch geen games mee speelt...

Verwijderd

Oh er kan natuurlijk altijd wat mis gaan, het blijft techniek.
Maar in principe zou alles toppie moeten werken.
Oh misschien dat de prijs je tegen kan houden, tot zover die bekent zijn :-S
Maar ik denk dat niets jou kan stoppen ;-)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37
Die bovenste kan je wel schappen want das me amd k6-2 400 mhz ook nog compaible meej >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 18:02 schreef ThunderBee het volgende:
Oh er kan natuurlijk altijd wat mis gaan, het blijft techniek.
Maar in principe zou alles toppie moeten werken.
Oh misschien dat de prijs je tegen kan houden, tot zover die bekent zijn :-S
Maar ik denk dat niets jou kan stoppen ;-)
Niet als je alles tegen inkoopprijzen koopt :P

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
abit = dood na een paar jaar.

Omdat ze nog steeds waardeloze condensatoren gebruiken.
Nooit never geen abit voor mij.
(alhoewel ik zeer tevreden ben met mijn slot a ka7@136 mhz fsb.. is well irri.. bijna elke avond loopt weer een condensator leeg hehe)

Verwijderd

Omdat het een Abit is...is niet de beste kwaliteit, ik heb een Kt7 omdat ik een isa slot nodig heb, en ik niks beterz wist met een isa slot (suggesties trouwens???). Je kan beter een Asus, MSI, EPOX kopen die zijn beter, en hebben minder problemen met videokaarten, geluidskaarten etc.

Verwijderd

geen verkeerd woord over abit he,

heb een Be6 draaien hier, is altijd ultra-stabiel geweest, en die loopt al sinds ie uit is (1998)..

Nog nooit problemen mee gehad.

Dus, BULLSHIT!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 20:03 schreef Unique het volgende:
abit = dood na een paar jaar.

Omdat ze nog steeds waardeloze condensatoren gebruiken.
Nooit never geen abit voor mij.
(alhoewel ik zeer tevreden ben met mijn slot a ka7@136 mhz fsb.. is well irri.. bijna elke avond loopt weer een condensator leeg hehe)
ik koop altijd een pc voor een jaartje en verkoop ik hem weer, aangezien de inkoopprijs redelijk overeenkomt met wat je er na ee jaar voor kan vangen kost het niet veel en blijf je bij he

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 18:21 schreef Termin8or het volgende:
Die bovenste kan je wel schappen want das me amd k6-2 400 mhz ook nog compaible meej >:)
jaa ok, maar het kon zijn dat er slechte drivers bij abit zit of weet ik wat er qua besturingssystyeem problemen kan opleveren

Verwijderd

Topicstarter
Zo beroerd is abit echt niet hoor

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 18:00 schreef ThunderBee het volgende:

...bla bla

Maar prima systeem, je gaat zeker geen games spelen???
De geluidskaart is een beetje mager, maar als je er toch geen games mee speelt...
ik speel heel af en toe een spelletje, het gaat mij vooral om AutoCAD, veel internet en downloaden, webdesign (nu niet naar mijn site gaan haha)

ik wil gewoon snel werken en stabiel !!

Verwijderd

Abit is wel nr 1 met overklokken, lekker simpel via softmenu, en het bord is ook wel stabiel alleen dat coldbooten gaat niet altijd goed hier

Verwijderd

Ja inderdaad Techwarrior! Ik heb ook al zo lang zo'n BE6 and is still going strong, dussssss
Lang leve Abit met slechte condensatoren die toch goed genoeg zijn om het te blijven doen :z

Verwijderd

die slechte condensatoren zal wel toevallig bij jou alleen zijn, alleja...
Elk bord kan problemen hebben, techniek is niet onfeilbaar he...
Kijk maar naar die eerste lichting MSI K7T Turbo's (maart/april/mei) praktisch allemaal een bug in de northbridge...

• ROMiJo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04 18:12
Heb afgelopen weekend m'n ABIT KT7-RAID plankje de deur uitgegooid (na 1 half jaar 'gebruik' en avonden stoeien met FAQ's en BIOS-instellingen) en vervangen door een MSI K7T Turbo-Raid LE.
Heerlijk! Eindelijk gewoon al mijn PCI-kaartjes plaatsen en zonder gedoe WinME installeren en alle benchmarks vlekkeloos laten draaien. Eindelijk doet ook USB het.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 20:51 schreef roalte.nl het volgende:

[..]

ik speel heel af en toe een spelletje, het gaat mij vooral om AutoCAD, veel internet en downloaden, webdesign (nu niet naar mijn site gaan haha)

ik wil gewoon snel werken en stabiel !!
Ik vergeet het belangrijkste, de felbegeerde palomino komt erop te draaien op max, met waterkoeling en peltier, en het mooiste is nog dat het in een zelfgemaakte kast komt.

nee , niet zo'n (gamma-gesponsorde) houten kastje, maar een echt mooie kast, maar die staat nog helemaal in de kinderschoentjes

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Mij maakt het eerlijk gezegd geen ruk uit wat jullie van mij denken.

Als je slim bent ga je eens een abit newsgroup op. En dan lees je eens wat mensen schrijven.

Btw: Athlons zuipen nogal wat meer stroom als een peewee.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik heb geen problemen met abit..tis meer de athon en de via chips..

je hebt meer drivers nodig om goed te kunnen werken..voor bedrijven is dit minder aantrekkelijk , omdat ze vaak mensen meoten inhuren ervoro (of eigen personeel)

daarom is ook nog steeds de pentium geliefd voor bedrijven..

ik ben zelf ook een power user..check sig

veel 3d en webdesign.. weinig games.. (ps..als je veel dat soort zooi doet..en audio bewerking.. aanrader : koop een andere geluidskaart)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1