[Java] start/stop script onder linux

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Topicstarter
Hoe kan ik het beste een java programma in de achtergrond laten draaien? Ik start em momenteel op met als parameter "> /dev/null" oid. anyways, idee is wel duidelijk. Nu wil ik alleen dat ik met bv. "mijnprogramma stop" er voor zorgen dat het programma wordt gestopt. Kan ik dit het beste met linux oplossen, of met een soort java methode? Ik zat te denken aan het killen van een proces, maar hoe weet je precies welke pid je moet killen? er draaien meerdere jvm threads op de achtergrond, van oa. tomcat etc...

ps. topic hier in /14, omdat volgens mij de meeste met java ervaring icm. linux hier zitten ipv. non-windows.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als je het in een (ba)sh script stopt, kan je de laatst gestarte pid terug krijgen.

Die waarde kan je dan in een tekstfile stoppen en dan iets als:
kill `cat pidfile`
doen om het af te schieten.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Je kan het ook in 100% Java code oplossen door een op een Socket te gaan luisteren naar commando's. Als je dan het programma aanroept met de parameter -stop dan stuur je gewoon een stop message naar een socket. Eventueel kan je het zelfs op een nog fraaiere manier met RMI doen.

Op deze manier zijn ook de meeste multi-document applicaties in Java geimplementeerd.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 17:56 schreef mbravenboer het volgende:
Je kan het ook in 100% Java code oplossen door een op een Socket te gaan luisteren naar commando's. Als je dan het programma aanroept met de parameter -stop dan stuur je gewoon een stop message naar een socket. Eventueel kan je het zelfs op een nog fraaiere manier met RMI doen.

Op deze manier zijn ook de meeste multi-document applicaties in Java geimplementeerd.
daar zat ik inderdaad ook al aan te denken.