Verwijderd
De Seagate Barracuda IV is iig stiller 
Meer informatie kan je gewoon vinden op: http://www.seagate.com/
nee, zijn allebei ATA 100 heb zelf de Baracuda III 30 gig. Is goeie schijf, wordt alleen vrij warm, geloof dat de IV iets minder warm wordt. Wellicht ook platters met grotere capaciteit?
It sounds like it could be either bad hardware or software
Ik heb zelf de Barracuda II en de Barracuda III
Mijn bevindingen met deze twee zijn als volgt:
Barracuda II:
Erg veel herrie ( 1 van de ergste die ik persoonlijk ooit gehoord heb.
)
Erg veel warmteontwikkeling, een harddiskcooler is wel aan te raden
Barracuda III
Heeeel erg stil, ik hoor hem echt niet, als ik wil checken op schijfactiviteit moet ik naar de lampjes kijken.
De warmte ontwikkeling is naar mijn idee ook minder groot dus over deze schijf ben ik zeer tevreden.
Over de Barracuda IV kan ik je helaas nog niks vertellen maar als hij net zo goed is als de Barracuda III Is het een toppertje
Mijn bevindingen met deze twee zijn als volgt:
Barracuda II:
Erg veel herrie ( 1 van de ergste die ik persoonlijk ooit gehoord heb.
Erg veel warmteontwikkeling, een harddiskcooler is wel aan te raden
Barracuda III
Heeeel erg stil, ik hoor hem echt niet, als ik wil checken op schijfactiviteit moet ik naar de lampjes kijken.
De warmte ontwikkeling is naar mijn idee ook minder groot dus over deze schijf ben ik zeer tevreden.
Over de Barracuda IV kan ik je helaas nog niks vertellen maar als hij net zo goed is als de Barracuda III Is het een toppertje
Thnx, was nog niet bij me opgekomenOp zondag 07 oktober 2001 17:30 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Maar ff serieus, heb al vele sites gezien hierover. Misschien istie idd stiller.
Een 'objectieve' test heb ik echter niet kunnen vinden.
Ik heb zowel een 3 als een 4.
4 is een stuk sneller dan de 3, veel stiller (die 3 werkt zich dood in dat RAID array terwijl de 4 ligt te gapen omdat ie nix te doen heeft)
Die 4 wordt ook lang zo warm niet als de 3.
Kortom: neem de 4.
4 is een stuk sneller dan de 3, veel stiller (die 3 werkt zich dood in dat RAID array terwijl de 4 ligt te gapen omdat ie nix te doen heeft)
CoolOp zondag 07 oktober 2001 18:29 schreef _JGC_ het volgende:
Ik heb zowel een 3 als een 4.
Ik begrijp, de keus is niet meer moeilijk te maken; de IV dus. Bestel um spoedig.
Ik heb alleen zo'n ventilator die de stilte van de IV wel zal overstemmen
Heb um aan m'n 'favorites' toegevoegd.Op zondag 07 oktober 2001 21:08 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Voor reviews kijk naar: http://www.storagereview.com/
Voor degenen die de IV hebben ff een vraag: Is een koeler aan te raden of maakt het niet uit?
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
zo'n cuda 4 wordt niet echt bijster heet.
niet heter dan een maxtor bijvoorbeeld.
voor een single 7200 rpm schijf zou ik geen koeler kopen, maar als je een krappe kast hebt en de schijf heeft weinig 'luchtruimte' doordat er een schijf boven hangt dan zou ik zeker een goede koeler halen.
ik heb zelf een cuda II en een Maxtor dm 60+ en daarvoor heb ik een iceberg outtake dual fan voor in een 5 1/4" bay. dat ding blaast er een behoorlijke berg lucht uit.
niet heter dan een maxtor bijvoorbeeld.
voor een single 7200 rpm schijf zou ik geen koeler kopen, maar als je een krappe kast hebt en de schijf heeft weinig 'luchtruimte' doordat er een schijf boven hangt dan zou ik zeker een goede koeler halen.
ik heb zelf een cuda II en een Maxtor dm 60+ en daarvoor heb ik een iceberg outtake dual fan voor in een 5 1/4" bay. dat ding blaast er een behoorlijke berg lucht uit.
Ik ben van plan de 40 GB te kopen, die word dus een aardig stukje minder heet dan de 60 GB? Dan weet ik nog niet of ik er een koeler speciaal voor koop. Ik probeer namelijk een stil systeem te maken.
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Pagina: 1