Sorry hoor, maar nou ga ik toch echt ff lopen zeuren hier:
Waarschijnlijk weet je dan niet wat er allemaal kan met MAYA en als je architect wilt spelen kun je beter met 3DMax Viz aan de slag.
OzBoz, je opmerking slaat echt helemaal nergen op, het is niet aan jou om te bepalen of een pakket wel of niet geschikt is voor iemand. Allereerst: hij vraagt naar tutorials om gebouwen te maken met MAYA, daar wil ie een antwoord op. Daarnaast ben ik het absoluut niet eens met het feit dat VIZ een goed pakket voor architectuur is. Maar om hier nu een fundamentele discussie over architectuur te beginnen lijkt me een beetje ver gaan (doe het toch

). Gaat er mij gewoon om dat GEEN ENKEL pakket specifiek geschikt en dat ze ALLEMAAL gebruikt kunnen worden om architectuur mee te maken.
Ik studeer zelf architectuur / bouwinformatica aan de TU Eindhoven, daarnaast geef ik instructies aan studenten (3d VIZ / MAX). Ik gebruik werkelijk alles aan 3d apps voor mijn studie. Van Max tot Maya en van Softimage tot Rhino. Ieder heeft zo zijn voor- en nadelen, maar ze zijn allemaal bruikbaar. Ieder pakket vraagt zijn eigen manier van benaderen. Ook hangt het een beetje af of je wil VISUALISEREN of ook echt ontwerpen. Ik werk zelf al een aantal jaren compleet "paper-less". Schetsen op papier doe ik zelden en dan alleen bij gebrek aan mijn laptop. Normaal gesproken maak ik een ontwerp compleet vanaf "scratch" in 3d. Ik gebruik een 3d pakket dan ook als ontwerp-tool in het gehele ontwerpproces, niet alleen in de laatste (visualisatie) fase.
De superieure dynamische capaciteiten van MAYA maken het pakket uitermate geschikt voor concept ontwikkeling / uitwerking. Moet je voor de grap een op deze
http://www.arch.ethz.ch/lynn/ site kijken, werkt alleen maar met MAYA en niet omdat je er zulke gelikte plaatjes mee maakt. Ook de architectuur afdeling van Columbia University in New York werkt veel met MAYA
http://www.arch.columbia.edu/DDL/cad/A4534/F01advMaya/
Dat soort architectuur kun je gewoon onmogelijk met VIZ maken (zelfs niet met MAX zonder allerlei plugins te gebruiken die bij lange na niet de controle geven die je in MAYA hebt). De keuze voor MAYA als pakket is dus erg logisch alleen wordt het (zoals zo vaak) in dit geval compleet verkeerd ingezet door het voor visualistie van een bestaand ontwerp te gebruiken.
Maar zoals ik al zei, om een inhoudelijke discussie over architectuur te voorkomen kun je beter niet dat soort opmerkingen maken...